בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> לימודים והעשרה > תרגילי מוח ® Brain Gym – תכנית למימוש הפוטנציאל האישי

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

לימודים והעשרה

תרגילי מוח ® Brain Gym – תכנית למימוש הפוטנציאל האישי

מהי למידה וכיצד ניתן לממש את הפוטנציאל האישי על ידי תרגילי תנועה פשוטים הנקראים תרגילי מוח. הלמידה אינה מתרחשת במוחנו בלבד אלא באמצעות חוויה. תרגילי מוח עוזרים להגביר ולהצליח בלמידה ובאיכות החיים.
המאמר קיבל את הציון: המאמר תרגילי מוח ® Brain Gym   – תכנית למימוש הפוטנציאל האישי קיבל את הציון 5.0 כוכבים  נצפה: 1353  |  דורג: 1
דרג מאמר זה

מהי למידה
"התנועה היא השער ללמידה" – זוהי אמרתו המפורסמת של דר' פול דניסון, מייסד שיטת תרגילי מוח ® Brain Gym. אכן למעלה מ-6 שנים אני לומדת ועובדת עם תרגילי מוח ומהרגע שנכנסתי בשער, חיי השתנו לטובה: גיליתי שבעזרת תרגילי מוח יש באפשרותי לעזור לעצמי ולסובבים אותי כמעט בכל תחום אפשרי. שיטה חינוכית זו יוצרת לתלמיד תהליך לעלייה בדרגה: ללמוד מהר יותר, ביעילות יותר ובקלות יותר, לבצע פעילות ספורטיבית טוב יותר, להיות ממוקד ומאורגן יותר, להתחיל ולסיים פרויקטים בנוחות, להתגבר על אתגרי למידה ולהשיג רמות חדשות של מצוינות.

בתרגילי מוח קיימים 5 שלבים בלמידה:
1. רצון האדם ללמוד ולדעת.
2. אופן חשיבה – כל אדם שלם (לא פגום חלילה) בא עם קשיים כאלו או אחרים. אופן החשיבה פותח את כל הרצונות שיתממשו (מה התלמיד רוצה ואוהב לעשות?).
3. טכניקה – הקשר בין תנועה לתפקוד המוח. כל שלב בהתפתחות התלמיד חייב להתקיים. צריך לעבוד לקראת שילוב כאשר יש לבדוק מה קורה לפני השילוב. כשם שלפני שהתינוק מתחיל ללכת עליו למצות את תהליך הזחילה.
4. כלי עבודה הוא תפריט הלמידה: ביצוע תרגיל או מכלול של תרגילי מוח המחנכים את התלמיד לשיפור היכולות לקראת מימוש הפוטנציאל האישי.
5. מימוש/יישום של הלמידה.

תרגילי מוח Brain Gym ®נועדו לשפר יכולות ומתאימים לכולם. השיפור נעשה באופן יחסי למצב הקודם.

בספרה החכמה בתנועה אומרת דר' קרלה הנפורד כי הלמידה אינה מתרחשת במוחנו בלבד. אמנם באופן כללי שיטת החינוך הפורמלי שלנו מסתכמת יותר מידי על שפה כעל אמצעי ההוראה. מה רע בזה? כדי לענות על השאלה הזו ניזכר באמירתו של איינשטיין: "למידה היא חוויה. כל השאר הוא רק מידע." מילים, אף שהן חשובות, הן רק פיסות מידע. הן אינן מעבירות חוויה, אלא משמשות תחליף גרוע לישירות ולרעננות של למידה חוויתית.

מילים ניתנות להבנה רק כאשר הן מעוררות דימוי כלשהו במוחו של הלומד. אם לתלמיד אין גישה לדימוי זה, המילים אינן ניתנות להבנה. בלבול רק מתרחש כאשר התלמידים אינם מבינים את דברי המורה. לעומת זאת, חוויות הן ישירות ואמיתיות. הן כוללות את החושים. תוך כדי חוויה אנו מתבוננים, מתייחסים לחוויות קודמות ושמים לב לדפוסים. מילים הן שימושיות בהליך הזה, הן עוזרות לנו לסדר את מחשבותינו לקשר לתחושות, אך הן אינן תחליף לכוח ולבהירות של חוויה אמיתית.

הלמידה מתרחשת תחילה באמצעות חושינו. בעוד אנו חוקרים וחווים את העולם החומרי, מוטבעים דפוסים חושיים ראשוניים על רשתות עצביות סבוכות. הדפוסים החושיים הללו הופכים לבסיס מערכת המידע החופשית שלנו, המתעדכנת ונעשית מעודנת יותר עם כל חוויה חדשה. הדפוסים החושיים שהראשוניים הללו הופכים לנקודות ההתייחסות שלנו ומספקים לנו את ההקשר לכל למידה, מחשבה או יצריה. על הבסיס החושי הזה נמשיך ונוסיף רגשות ותנועה לריקוד הלמידה הארוך שלנו.

לפרטים נוספים, בקרו באתר: *הכותבת target='_blank'>www.braingym4me.com
*הכותבת
הינה מדריכה מוסמכת מטעם הקרן לקינסיולוגיה חינוכית הבינלאומית
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור לימודים והעשרה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים