מרבים להתיחס לסיפורי התורה כאל אירוע שהיה. זה קרה לפני 3000 או 5000 שנים עת העולם היה לא מיושב באנשים מאמינים.
על קבלה, מחשבה ודרך חיים:
מאת אהרון לב הארי
מרבים להתיחס לסיפורי התורה כאל אירוע שהיה. זה קרה לפני 3000 או 5000 שנים עת העולם היה לא מיושב באנשים מאמינים. אז קם אדם כמו אברהם וחיפש את אלהיו. ואם נלך אחורה, לתקופה קודמת לו אז בכלל עמד מישהו עם עט ונייר או איזה כלי כתיבה אחר וכתב את כל אשר התרחש בגן עדן. ואם נלך עוד קצת אחורה, נמצא את עצמנו בימי הבריאה עת אדם הראשון שוב החזיק בכלי כתיבה בזמן בריאת העולם.
עכשו נתקדם קדימה. אדם מאמין שאדם וחוה חטאו וכי גורשו מגן עדן. אדם מאמין שמשה עלה אל ההר וארבעים יום לא אכל ולא שתה עת הוריד את התורה. אדם מאמין ויודע שישנם דברים ותכונות בעולמינו אשר אינם מסתדרים לו עם האמונה, עם ההגיון והוא בכל זאת מתאר אותם כאילו הדבר אפשרי מבחינתו.
אמונה זה דבר אחד והמציאות שלנו היא דבר אחר.
אדם מטבעו מוריד את המציאות, זה החומר, אל הקרקע. הרי הוא אינו יכול לרחף לו. אז בין לבין שהוא על הקרקע הוא מתעלם מכל הדברים אינם מוחשיים ובכל זאת מאמין.
על רקע זה העולם שלנו נראה ונתפס – הטוב מול הרע. ומי ינצח?
זה בסדר ללכת צעד צעד, אמונה ומחשבה שהכל אפשרי.
חשבו על צעיר ינוקא המסתכל בסרטים מצויירים, אלו המצויירים באיכות ירודה. מבחינת המבוגר הוא אינו רואה בהם דבר מענין. שום דבר אינו מושך לו את העין. אבל לצעיר בן השלוש זה מרתק.
כשהצעיר גדל הוא מחפש כבר ריגושים מעניינים יותר בדמות סרטים מצויירים – אלו המושקעים.
ציור מונפש קוראים לזה. ההנפשה והדיבוב כל כך אמיתים ומדמים את המציאות כך שאפילו מבוגר יהנה, ירותק לכסאו, אולי ימחא כפיים.
אז מה היה לנו. מסרט מצוייר פשוט ועד סרט הנפשה משוכלל והכל נקלט בחושים של האדם. העיקר שיש גיבור להזדהות עמו.
לתורה פנים רבים, למעשה שבעים פנים לתורה. אם כן ההנפשה היא מעולם הפשט ועד עולם הסוד. והפער או המחשבה עומדים בינות ההנפשה. זה מצב בו האדם קולט דברים מחוץ לעולם המציאותי הארצי.
להבין את התורה ששום דבר אינו התרחש כי אם הכל מתרחש עכשו. לתורה אין זמן משום שהיא משתייכת לעולם הנצח.
ללמוד ולדעת שישנם כוחות עצומים ויד מכוונת בכל. ושום דבר אינו מקרי. והתורה כמו ים עמוקה ואין סופית כאשר כל טיפה מייצגת אדם בתוכה על כל המכלול המשוכלל שבו.
אהרון לב הארי איש קבלה
כדאי ללמוד קבלה, זוהר, תורה.