שתי תמונות קצרות.
פעצ'ל וברוניה מחפשים אמנות לחימה
(מחזה קצר לרגל עונת המלפפונים בהשראת חנוך לוין)
[קריין] פעצ'ל וברוניה הם זוג נחמד מהפרברים שעבר טראומה קשה - מפעצ'ל נשדדו אופניו באיומים על ידי בריונים. מאז חייהם אינם חיים, והם יוצאים ללמוד להגן על עצמם.
(מסך. נכנסים ברוניה ופעצ'ל)
[פעצ'ל] אני פעצ'ל.
[ברוניה] ואני ברוניה.
[פעצ'ל] נשואים אנו, זה שנים מספר.
[ברוניה] לאחרונה...
[פעצ'ל] לא מזמן זה היה.
[ברוניה] לפני שבוע בערך, פעצ'ל נשדד ברחוב.
[פעצ'ל] לאור היום! חוליגנים! את האופניים הם לקחו לי!
[ברוניה] (בעצב) האופניים...
[פעצ'ל] ומאז - חיי אינם חיים. שנתי טרופה, לילותי קצרים, ואת יגוני אני מטביע במיץ פטל מתוק מדי.
[ברוניה] ואני - בלקרדה!
[פעצ'ל] (בעצב) לקרדה...
[ברוניה] (בעידוד) אבל - אל ייאוש! את ביטחוננו ניקח בידינו. שינסנו מותנינו, פעצ'ל לבש חליפתו הטובה...
[פעצ'ל] (קורא) ביותר!
[ברוניה] ...וחיש מהר נצא למצוא לנו מורה.
[פעצ'ל] אני - להיות בריון קשקשים אני רוצה. אותם בני בליעל – שנית את אופני לא יקחו. גזלנים!
[ברוניה] ואני - רוחנית. אנרגיה קוסמית טובה לעור הפנים, אומרת חברתי סוניה. ובין המדיטציות - כוח קטלני.
[פעצ'ל] קדימה!
(נכנס מורה, אפוף הדרת כבוד, גי לבן מבריק וחגורה שחורה)
[מורה] אני מורה גדול. בסיגנוני – לוחם. מכות אני נותן פעמיים בשבוע, שני וחמישי. ברביעי - ברידג'. בשבת -נח!
[פעצ'ל] איזה מורה! משכמו ומעלה. בגדיו – יפים. פניו – קורנות. חגורתו – שחורה. מומחה מאין כמוהו, וגם ברידג' הוא יודע לשחק. מורי!
[מורה] דבר, פעצ'ל, מורך שומע.
[פעצ'ל] מה נלמד היום?
[מורה] ואיזה יום זה בשבוע?
[ברוניה](ביובש)יום שני.
[מורה] שני? אם כך - מכות!
[ברוניה](בסרקאזם) אהה! הפתעה.
[מורה] קדימה, פעצ'ל! קדימה, ברוניה! שנס מותניים, אחת שתיים, אגרוף בעיטה, הפלה הכנעה - שימו לב, אני תוקף!!! [פאוזה] מה קרה?
[פעצ'ל] מורי, האימון קשה. הנה – כבר יש זיעה בבית השחי. עוד מעט האויר נגמר. מחנק - תן לנוח!
[ברוניה] ואני - רוחנית!
[מורה] רוחנית?!
[ברוניה] רוחנית! תן מדיטציה, תן ריכוז, תן קריאה בכתבים, להתחבר עם היקום אני רוצה. מה זה פה, ספורט?! אומנות!!
[פעצ'ל](לאט לאט מתלהב) נגמר הכוח, חם לפעצ'ל, אך פעצ'ל אינו מוותר! אחת שתיים, שנס מותניים, אגרוף בעיטה, הפלה הכנעה - שימו לב, אני... [פאוזה, נשאר תקוע בעמידה]
[מורה וברוניה ביחד] מה קרה?
[פעצ'ל] נתפס! נתפס הגב! תמו חלומות גדוּלה של פעצ'ל.
[ברוניה] בעלי! מסכן! אלרגיה קשה יש לו להתאמצות.
[פעצ'ל] אפילו פטור בצבא קיבלתי.
[מורה] בלי להתאמץ אי אפשר, פעצ'ל, ישר הגב!
[פעצ'ל] לא יכול!
[מורה] אין לא יכול, יש לא רוצה!
[פעצ'ל] מה אין, עובדה - לא זז!
[מורה] לא זז, לא מתאמץ. מה תועלת לי בתלמיד כזה?
[ברוניה] ומה לנו תועלת במורה כזה? בוא נא, פעצ'ל, מורה אחר נמצא לנו.
(יוצאים שלושתם לכיוונים מנוגדים, חוזרים פעצ'ל וברוניה)
[פעצ'ל] מורה אחר, את אומרת.
[ברוניה] כן, מורה אחר, הנה הוא מגיע.
(נכנס אותו המורה הקודם, לבוש חליפת קונג פו שחורה מבריקה, חיוך רחב על פניו)
[מורה] אני מורה גדול וצנוע. בסיגנוני – רוחני אבל קטלני. תרגילים אני עושה פעמיים בשבוע, שני וחמישי.
[פעצ'ל] (מתפרץ לדבריו) אתה אותו אחד מקודם!
[מורה] אני? חס וחלילה! מה לי ולאותו אחד? מנוול! שקרן! הוא - מכות. אני - רוחני!
[ברוניה] רוחני! את זה אני מחפשת.
[מורה] נכון! ואני - רוחני! פעמיים בשבוע תרגילים. ברביעי – מכֶּה מכָּה קטלנית שלוש פעמים בכל יד בשק
איגרוף מיוחד. בשבת - סופר את כספי התלמידים להפקדה, ואחר כך נח!
[ברוניה] איזה מורה! ענק, אבל צנוע. בגדיו – פשוטים. פניו – טובות. חגורתו – איננה, אינו מתעסק בהבלי העולם הזה. מומחה אמיתי, מורה וגם מאפשר להתהוות, להוות וגם לרזות, וגם מכה קטלנית מיוחדת יש לו. מורי!
[מורה] דברי, ברוניה, מורך שומע.
[ברוניה] מה נלמד היום?
[מורה] ואיזה יום היום? (פעצ'ל מנסה לומר משהו) אל תאמר לי, שני!
[ברוניה] איזה מורה! איזה אדם! איזה כשרון! בלי להסתכל, את היום בשבוע הוא יודע.
[פעצ'ל] (בסרקאזם) מדהים.
[מורה] יום שני, אם כן – תרגילים. (כולם מתיישבים בישיבה מזרחית) מדיטציה רוצים?
[ברוניה] רוצים!
[מורה] לעצום עיניים! (מתחיל להתקרב לברוניה) אנרגיה קוסמית רוצים?
[ברוניה] (בעיניים עצומות) רוצים, רוצים!
[מורה] (מניח יד על ברוניה) חיים טובים יותר לעצמכם, רוצים?
[ברוניה] כן, כן, רוצים! רוצים!
[פעצ'ל] (צועק לפתע)הורד ידך, נבל!!
[מורה] (מושך ידו) לא נגעתי!
[פעצ'ל] ועוד איך נגעת! נבל! בן בליעל! חרמן!
[מורה] סליחה? צעקות! איש מדון! להרמוניה שלי אתה מפריע. שקט!
[פעצ'ל] אתה הישמר לך, זו אשתי פה!
[ברוניה] (בביישנות) אני דווקא התחלתי להרגיש אנרגיות קוסמיות...
[מורה] פה אין אישתי ואישתך, שלי שלך ושלך שלי, זה כלל גדול בבודהיזם.
[פעצ'ל] תורה, תורה, רבי עקיבא.
[מורה] דזלבע דרעק. על צ'י שמעת?
[פעצ'ל] לבריאות! יש לך גריפה?
[מורה] אני נכנע. התלמיד מניח הנחות מיותרות ואינו מקשיב. אבל ברוניה...
[ברוניה] מה איתי?
[מורה] תלמידה מצטיינת! (מתחיל להתקרב אליה שוב)
[ברוני] (מחייכת) האמנם?
[מורה] (מתקרב עוד) בוודאי! האנרגיה – אדירה! ההילה – זורחת! הביצוע – מדהים! מיד דרגת רב אומן! (מניח עליה יד שוב)
[ברוניה] (מכה בו בפנים. הוא נופל) פרחח! איזה מין מורה זה. שולח ידיו, וממכה קטנה - נופל כמו עגל.
[מורה] לא הייתי מוכן! נסי עכשיו!
(פעצ'ל חובט בו והוא נופל שוב)
[מורה] (צווח) מה זה?! שניים נגד אחד! עושק! התקפת פתע!
[פעצ'ל] (נאנח) בואי, ברוניה, כל זה לא בשבילנו.
(יוצאים כולם, חוזרים ברוניה ופעצ'ל)
[פעצ'ל] אני פעצ'ל.
[ברוניה] ואני ברוניה.
[פעצ'ל]נשואים אנו, זה שנים מספר.
[ברוניה] לאחרונה...
[פעצ'ל] לא מזמן זה היה.
[ברוניה] חיפשנו לנו מורה. החיפוש – מעניין. המציאוֹת - לא כל כך.
[פעצ'ל] אבל פעצ'ל אינו מוותר.
[ברוניה] וגם לא ברוניה.
[פעצ'ל וברוניה יחד] אנחנו את שלנו עוד נמצא.