מהו אימון אישי לילדים - למה צריך אותו ואיך הוא מתנהל.
תחום האימון האישי הולך ומתפתח במקומותינו. אם פעם, רק מנהלים חשובים וחדשניים נעזרו
במאמן אישי, היום נעשתה התחום פופולארי ביותר. מנהלים, אנשי מכירות ושיווק, בעלי עסקים קטנים ובינוניים – כולם נעזרים באימון אישי.
תחום חדש, הולך ומתפתח אף הוא – הינו תחום האימון האישי לילדים ונוער.
למה ילדים צריכים אימון? נדמה לי שאין צורך להסביר. ילדים בימינו מתמודדים עם לחצים, מטלות ואתגרים בכמות שאינה פחותה (לפחות יחסית לגילם הרך) מאלה של מנהל בכיר. הציפייה להצליח בלימודים, בין אם של הילד עצמו, ובין אם של ההורים (בין אם בתשדורת גלויה או סמויה). המאבק על מקום בחברה, והצורך לבנות זהות עצמית ודימוי עצמי תקין – אלה הם בדרך כלל התחומים בהם מבקשים ילדים להתאמן. שלא במפתיע – בדרך כלל שני תחומים שנושקים זה לזה – ואכן, בתהליך האימון בדרך כלל כאשר חל שיפור בלימודים חל גם שיפור במצב החברתי – ולהיפך.
איך מתנהל אימון לילדים? די דומה לזה של מבוגרים, אבל מותאם כמובן לגיל הילד. הילד בוחר לעצמו מטרה – או מטרות. אנחנו מכמתים אותן. דהיינו – במקום "שיהיו לי חברים" מנסחים מטרה כמו: שיהיו לי 3-4 חברים מהכיתה אליהם אני מתקשר והם מתקשרים באופן קבוע.
לאחר מכן אנחנו מאתרים את הקושי. כלומר – מהן הסיבות שזה לא קורה היום. כשבמוקד האימון – המגבלות שאנחנו מציבים לעצמנו בתוך התודעה שלנו. כי לאמיתו של דבר – מעט מאוד מגבלות נמצאות "שם בחוץ". רוב המגבלות הן תמיד בתפיסה העצמית שלנו ובאמונות לגבי מה אנחנו מסוגלים לעשות ומה אפשרי.
לפיכך, מתמקד מרבית תהליך האימון קודם כל בשינוי התפיסה העצמית של הילד. אמונות של חוסר יכולת, חוסר ערך וכד' "נמחקות" מן התודעה באמצעות מגוון שיטות – N.L.P, דמיון מודרך וניהול חשיבה פנימית – טכניקה שפיתחנו בעצמנו. במקביל: הילד מתאמן באימוץ סט חדש של אמונות ופרדיגמות – מעצימות ומאפשרות.
בין אימון לאימון יש "שיעורי בית". אל דאגה – לא מעמסה מכבידה, אלא מטלה אחת פשוטה שעל הילד לבצע במהלך השבוע. בדרך כלל – לדמיין משהו, להגיד לעצמו משהו, או לשים לב למשהו שקורה במהלך השבוע.
כל זה מלווה כמובן גם במשחקים, שבדרך כלל יש להם מטרה מאוד ברורה: אימוץ חשיבה שיטתית, הגברת הרצון, הרחבת תחושת האופטימיות ושיפור מיומנויות הקשב.
והתוצאות: מדהימות. ילדים, כמו בכל תחום, הם חומר רך, ולכן ממהרים להפנים פרדיגמות ורעיונות חדשים הרבה יותר מהר ממבוגרים. תוך כ-10 פגישות בממוצע (לפעמים כמובן יותר ולפעמים גם פחות) מתחיל להתחולל שינוי שמדהים את הילד, ההורים והמורים.