מהו מיתוג עסקי/מיתוג חברה?כיצד נתחיל לשלב את הצבעים בעבודת העיצוב הגרפי?כיצד נתחיל לעצב ללקוח בכלל?מאיפה נקבל רעיונות לעיצוב גרפי?
-נתאר את קהל היעד שלנו ולאחר מכן רק אז נתחיל לחשוב איזה אלמנטים עיצובים נתחיל לעצב,
-קונספט העיצוב ,נבחר בשקידה רבה כל צבע וצבע על פי תורת הצבעים,ולמה בכלל הם מתאימים לקהל היעד שלנו,כולל הצביעה של האלמנטים האמורים להשתתף בעיצוב הגראפי שלנו,כמו לדוגמא הקומפוזיציה הגראפית,לוגו,בחירת פונטים מתאימה,פרופורציות וסימטריה גראפית,
-סקירת מתחרים כללית לפני בכלל שאנחנו מתחילים בכלל לעצב,צריך לאסוף חומר על החברה שלנו ועל מתחריה ולראות איזה קווי עיצוב הם עיצבו ואם אנחנו בכלל מתאימים למשפחה של המוצר שכנראה גם להם יש,
-מותג: חברה שהחליטה למתג את עצמה לתת תחושה אחרת ולהדגיש את המוצר שלה בכבוד .
-לוגו - סמל החברה חשיבות הצבע למיתוג החברה,דורש חשיבה מרובה לפני בכלל שמעצבים גראפית ,מותגים רבים מזוהים בראשנו בגלל הצבע שאנחנו זוכרים כשרואים את הגרפיקה ולא תמיד אנחנו זוכרים את הסלוגן או הטקסט השיווקי שהם מנסים למכור,הצבע בגרפיקה הוא הדבר הראשון שאמור להעביר ללקוח את המסר,אווירה או רגש כלשהוא
קונספט – הרעיון שמוביל ("בסיס קיום")
קווים מנחים לביצוע הגרפיקה הקונספט חייב להיות מראה נקי לעיצוב מינימליסטי רצוי לפעמים עם צבע אחד וגווניו הרבים,במידה ויש כבר ללקוח שלנו לוגו בטוח שהוא יעדיף שנשתמש בצבע הלוגו שלו בגרפיקה שנבצע ושנמנע מצבעים אחרים שנוכל לשמור על קו העיצוב שלו, חוץ מעניין העיצוב, יש את עניין המיתוג.
לדוגמא: חברת רהיטים ABC –
-לוגו – סמל החברה יעוצב גראפית עבור הרעיון המנחה את החברה,
-והעבודה בעיצוב גראפי מתחילה בהנאה רבה....... כגון כרטיסי ביקור, ברושורים, שלטים,
מודעות פרסום בעיתון, חשבוניות, קבלות, נייר מכתבים, חוברות מידע, מדבקות, פרסום על מכוניות החברה, פרסום חוצות אודות הקמת החברה, קמפיינים פרסומיים, קטלוג החברה שמפרסם, מודעות במקומונים, עיתונות ארצית (פרסום), הזמנה לכנס פתיחת המקום, כרטיסי ביקור לסוכנים, אנשי שיווק, טופסי הזמנה, טפסים פנימיים של החברה, פולדר, קופון מבצעים, אינטרנט – דף בית ועוד.
-משפט מפתח לחברה – סלוגן: משפט שאמור לתת למתבונן את החשיבה על הקונספט כולו. במשפט הזה אנחנו צריכים להביע את הרעיון שעומד מאחורי העסק.
במשפט הזה אנו צריכים לחדד את הרצון של הקורא להמשיך ולהסתכל במודעה שלנו,במשפט הזה צריך לעורר פליאה ותדהמה במתבונן.
שילוב של הצבעים אמור להשתלב הרמונית עם צבעי הלוגו בגרפיקה ונעדיף תמיד להשתמש עם צבע על פי קטלוג חברת פנטון ,בחירת הצבע כשנתחיל לעצב גראפית צריכה לקחת בחשבון גם את הרצון שנרצה לעורר אצל הקורא ואו הצרכן שלנו שאמור בסופו של דבר לעשות טוב ללקוח שלנו מבחינת מכירות,צריכים לחשוב המון כיצד הצרכן שלנו יגיב לכל צבע שנעצב בגרפיקה לכן חשוב מאוד ללמוד בעל פה את תורת הצבעים ,כמו שלא הינו חס וחלילה שמים צבע כחול בעיצוב גראפי למסעדת אוכל חם או מסעדה בשרית הרי צבע כחול אינו צבע מעורר תאבון
באדיבות מכללת סולו לעיצוב גרפי