ליחסים עם ההורים ככלל ועם האב בפרט השפעה מכרעת על חיינו. כיצד ניראה בכתב היד את היחסים עם האב?
איך היחסים עם אבא?
בדקנו את היחסים עם אמא, אליה רובנו קשורים מאד וממנה יונקים את החינוך והערכים. הגיע הזמן לבדוק גם את היחסים עם אבא. כמובן, גם לדמות האב השפעה ניכרת על האדם. האב מהווה סמכות, דוגמה אישית ולרוב נמצא פחות זמן עם הילד. כמובן, יש אבות אוהבים ועדינים, אבל יש אבות שנוקטים בשיטה של "חוסך שבטו – שונא בנו". יש אבות שירצו לקבוע את דרכו המקצועית של הילד ואת אמונותיו.
את היחס עם האב ניראה באות ל'.
ל' תקינה "ל", הקו עולה ישר למעלה – היחס עם האב הוא יחס תקין של כבוד הדדי.
כאשר הקו נוטה שמאלה – יש מתח והיחסים לא כל כך טובים.
כאשר הקו נוטה ימינה – ישנו חיפוש אחרי דמות האב.יתכן מפני שהוא איננו פיזית, הורים התגרשו וילד נשאר אצל אימא, או נפטר
.
כאשר אין קשת בחלקו העליון של הקו - יש לנו אדם עצמאי, או שגדל בלי אבא, או שלא מוכן לקבל סמכות. לאנשים אלה קשה לקבל הוראות מהבוס בעבודה.
חלק עליון של קשת עם זווית - - לכותב היה משבר עם אבא.
כשבחלק העליון ישנה זווית וגם הקו נוטה שמאלה - לכותב היה אבא תוקפן, אלים והוא נסוג ממנו. את כל
הכעסים לאבא מפנה כלפי החברה או כלפי בן/בת הזוג. לעיתים יחסים אלה גורמים לבחירת בני זוג אלימים.
- למד עם כיפה מצביע על כותב שבא מבית מסורתי, הוא כבר לא שומר על מסורת בית אבא ולכן מרגיש נקיפות מצפון.
- למד עם קשת גלילית מאפיינת נשים שמחפשות את דמות האב, ולכן נמשכות לגברים מבוגרים.
חשוב מאד לפתור את הקונפליקטים עם ההורים , כדי שתהיה אפשרות לבנות חיי בוגר בריאים ולגדל דור בריא.
תודה מקרב לב, לכל המגיבים ומאירים את עיניי.
www.shosh4u.com