עסקים קטנים עושים שימוש בכתיבה ובהפצת מאמרים כדי ליצור נוכחות באינטרנט וכדי לקדם את האתר שלהם במנועי החיפוש.
בעל עסק קטן: חמש סיבות מדוע כדאי לך לכתוב ולפרסם מאמרים באינטרנט
יש הרבה דיבורים על
שיווק באינטרנט אמצעות מאמרים, אבל מה זה בדיוק ואיך זה יכול להועיל עסק הקטן שלי?
מה זה שיווק באמצעות מאמרים באינטרנט?
כבעל עסק קטן שיש לו אתר, אתה דואג למלא אותו בתכנים. את התכנים האלה יראו רק אלה שהגיעו אליך לאתר וגם אז לא בטוח שהם ימצאו את המאמר שכתבת בנושא שהם מחפשים/מתעניינים.
"בעולם האמיתי" אפשר להפיץ את המאמר ל: עיתונים, שבועונים, מקומונים ושאר מגזינים בתקווה שהם יפרסמו אותו בזמן שנוח להם אם הם יחשבו שיש בו ערך עבור הלקוחות שלהם. במרבית המקרים אתה זקוק לאיש יחסי ציבור "שידחוף" את הכתבה שלך על ידי לחיצה והפעלת האנשים הנכונים.
באינטרנט, קמו עשרות אתרים בארץ ומאות, אם לא אלפי, אתרים בחו"ל המאפשרים לך לפרסם את המאמרים שלך בחינם ובלבד שאין בהם תכנים פוגעים כמו הסתה לאלימות, סמים וכדומה.
גם אם אתה עסק קטן "בעולם האמיתי" שיש לו נוכחות אינטרנטית (אתר) אתה חייב לנקוט בפעולות שיווק באינטרנט. אחת מהיעילות שבהן היא כתיבת מאמרים ומיד אסביר לך מדוע. אתה תגלה שהתשובה הרבה יותר עמוקה ממה שחשבת.
הנה 5 סיבות עיקריות מדוע כדאי לבעל עסק קטן לפרסם מאמרים:
1. דירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש
בכל מאמר, אותו אתה מפרסם, עליך לכלול חתימה הכוללת את שמך, תיאור העסק שלך, דרכי התקשרות: טלפון, מייל וגם קישור לאתר שלך. הקישור לאתר שלך הוא חשוב ביותר ואל תזניח אותו.
לאותו קישור מאתר מאמרים כלשהו אל האתר שלך יש חשיבות בעיני גוגל בכל הקשור לדירוג האתר. ככל שיש לך יותר קישורים, הדירוג שלך ישתפר וכתוצאה מכך תקבל יותר תנועה באתר.
2. יותר תנועה לאתר שלך
מי שיקרא את המאמר וירצה לקרוא ו/או לדעת עליך ועל העסק שלך, ילחץ על הקישור ויגיע ישירות לאתר שלך. אתה תקבל הזדמנות להביא לאתר שלך תנועה של לקוחות מתעניינים.
בכל פעם שמישהו יקרא את המאמר שלך, יש סיכוי שהוא ילחץ על הקישור ויגיע לאתר שלך. האם זה לא מה שרצית?
זה לא סתם תנועה לאתר, אתה תקבל תנועה של לקוחות "חמים" שמבקשים לדעת יותר על המוצרים והשירותים שלך. לכן, הם ישהו יותר זמן באתר מאשר לקוח מזדמן. ולמה זה חשוב? כי לזמן השהייה באתר יש חשיבות גם ללקוחות היכולים להיחשף יותר לתכנים באתר ולמסרים השיווקיים שלך וגם כלפי מנועי החיפוש שמבינים שככל שהגולש נמצא יותר באתר שלך סימן שהוא גילה בו עניין וזה כמובן יעלה את הדירוג שלך ויביא לך עוד יותר לקוחות.
3. עוד יותר תנועה לאתר שלך
אם "בעולם האמיתי" בנית את החנות שלך בקניון, אז גם ללא פרסום יכנסו אליך אנשים. אבל, אם בנית אתר באינטרנט, מי ידע עליו? תוכל כמובן לשלוח מייל לכל ידידך ומכריך ולספר להם על האתר שלך. תוכל גם לבקש מהם שיעבירו את זה הלאה לחברים שלהם. החיסרון בשיטה זאת שאתה לא יכול לעשות את זה יותר מפעם אחת או פעמיים אם אתה רוצה לשמור על יחסים טובים עם החברים שלך.
השיטה להודיע לכולם במייל "אני קיים" לא משאירה שום נכס אינטרנטי לכל אותם אלפי הלקוחות הפוטנציאלים. החברים שלך אינם בהכרח הלקוחות הפוטנציאלים שלך, כך שלמעשה המסר/ההודעה הגיע לאנשים הלא נכונים. הם, החברים, מטעמי נימוס יחזירו לך מיילים בנוסח: "בהצלחה עם האתר", "עיצוב מדהים" אבל פרנסה מהם לא תראה.
כולנו כבר היינו שם – יצרת אתר חדש, מעוצב, מלא בתוכן. עכשיו אתה יושב ומחכה. בוהה במסך בנתונים הסטטיסטים ותוהה: "מה עכשיו צריך לעשות? איך אני מביא אנשים לאתר שלי?"
האתר שלך הוא החנות/משרד/נציגות שלך באינטרנט וכמו כל עסק אחר אתה חייב לשווק אותו כדי שאנשים ישימו אליו לב. כתיבת מאמרים היא דרך יעילה לשווק אתר אינטרנט ולהפיץ את השמועה על קיומם של השירותים והמוצרים שאתה מציע.
אתה כותב מאמר ומפיץ אותו בכמה שיותר אתרי מאמרים, כך שאתה מגדיל את הסיכוי שהוא ייחשף בפני כמה שיותר קוראים. ושוב, הכל מתרכז בחתימה שלך בתחתית המאמר הכוללת את הקישור לאתר שלך. כך אתה מביא תנועה של לקוחות
מתעניינים/ממוקדים.
הלקוחות שקראו את המאמר שלך ומצאו אותו מועיל בודאי ירצו להמשיך לקרוא ולדעת עוד. והיכן הם ימצאו את אותו מידע אותו הם מחפשים? נכון, באתר שלך. לכן, כל כך חשוב שיהיה קישור באזור החתימה שלך בתחתית המאמר. כך אתה מגדיל את הסיכויים להביא אליך את הלקוחות שכל כך רצית.
4. עוד ועוד תנועה
יש באינטרנט מחסור בתכנים. כולם מחפשים תוכן: לא רק הלקוחות, אלא גם בעלי אתרים ובאתרי המאמרים נמצא פתרון.
אתרי מאמרים מעודדים, באופן חוקי, שכפול של מאמרים. במילים אחרות, אם אתה מוצא מאמר באתר מאמרים, אתה יכול להעתיק אותו לאתר שלך ובלבד שהעתקת אותו כפי שהוא (As Is) מבלי לשנות את תוכנו ובעיקר עם החתימה שבסופו. זה חוקי!
המשמעות לגביך היא שככל שתכתוב יותר מאמרים ותפרסם אותם, כך יגדל הסיכוי שבעלי אתרים אחרים יעתיקו וישימו את המאמר שכבר פרסמת באתר שלהם. ככל שיותר פעמים המאמר שלך יופיע באינטרנט, כולל החתימה והקישור לאתר, כך ישתפר הדירוג שלך במנועי החיפוש ותקבל עוד יותר תנועה.
תקבל יותר תנועה מהאתר בו נמצא המאמר ותקבל עוד יותר תנועה בגלל שיפור המיקום בגוגל.
5. בניית מותג
כאשר לקוח פוטנציאלי מקבל ממך כרטיס ביקור, הוא ניגש לגוגל ומחפש את השם שלך. אם כתבת מאמרים ופרסמת אותם בהרבה אתרי מאמרים, שמך יהיה "מרוח" על כל דף התוצאות הראשון. זה רק יכול להואיל ולחזק את השם שלך.
לקוחות לוחצים פה, לוחצים שם, קוראים את המאמרים שלך ויכולים להתרשם. לכן, אתה צריך לדאוג שהמאמרים שלך יהיו באיכות גבוהה ויפנו ללקוחות פוטנציאלים של העסק שלך.
המאמרים שאתה מפרסם תחת השם שלך צריכים להיות באותו נושא של אתר האינטרנט שלך. כך אתה שומר על זהות במסרים לאלה שמקליקים על הקישור לאתר שלך. מי שקרא את המאמר שלך ורוצה להמשיך, לוחץ על הקישור וממשיך לקרוא באותו נושא.
זכור, במאמר שלך אתה לא מנסה למכור את המוצר ואתה לא מנסה לשדל אף אחד לגלוש לאתר שלך. ספק מידע/תוכן מועיל ללקוח. המקום היחיד שאתה יכול לנסות ולמכור ללקוח את הלחיצה לאתר שלך היא בחתימה שבסוף המאמר.
סיכום
עסקים קטנים עושים שימוש בכתיבה ובהפצת מאמרים כדי ליצור נוכחות באינטרנט וכדי לקדם את האתר שלהם במנועי החיפוש. בנוסף, הם ממתגים עצמם כמומחים בתחום ועל ידי כך הם מנתבים תנועה מאוד רלוונטית לאתר שלהם.
זהר עמיהוד:
יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט כדי להיות
ראשון בגוגל. מרצה במרכזי הדרכה בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר למפתחי אתרים באינטרנט, ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".