האירוע לעובדים מתקרב ?
מצד אחד אתם מעוניינים לספר להם על פעילות החברה ? ומצד שני לגבש לבדר אותם ?
למה לא לשלב ?
אין חברה אשר מכבדת את עצמה ולא מחליטה לפנק את העובדים ביום כיף ...בדר"כ באירועים מסוג זה עומד המנכ"ל/ בעל החברה – נואם בפני העובדים ומשתף אותם בפעילויות השונות שנעשו בחברה בתקופה האחרונה.
רובם המכריע של נאומים אלו לא זוכה לתשומת הלב הראויה, על מנת שיהיו יותר אטרקטיביים
הנה מספר עצות להצגת נאום אטרקטיבי :
1. להשתדל לפתוח את אירועי היום עם הנאום .
– רמת הקשב והפתיחות של הקהל גבוהה יותר בתחילת היום מאשר בסופו, מלבד זאת כיוון ומדובר ביום מהנה לעובדים מטעם החברה – הסמליות בהקראת נאום
מטעם נציג החברה בתחילת היום – יזקוף את הפעילות ביום לחברה.
2. לא להאריך בזמן! בעקבות המהפכה הטכנולוגית בשנים האחרונות עידן
האינטרנט והפלאפונים – רמת הקשב ירדה וזמן הריכוז של קהל בנואם התקצרה פלאים ,
נאום טוב לא צריך לקחת יותר מ-7 דק' שזה המון ! – נצלו זאת כראוי.
3. לנסות ולתבל את הנאום בהומור.
קהל צוחק = קהל נהנה = קהל שפתוח להקשיב למסרים,
אם אתה מספיק בוטח ביכולתך לשלב הומור בנאום מסוג זה - עשה זאת בלי לחשוב פעמיים, במידה ולא ישנה אפשרות להשתמש בשרותיו של כותב מקצועי.
4. לציין שמות העובדים ותרומתם ופעילותם למען החברה.
2 אפקטים לפעולה זו :
א. רמת הקשב תגבר – העובדים ירצו לדעת במי מדובר או יזדהו עם העובד שנקריא בשמו ונציין פעילותיו יעלה את העניין בנאום (מחיאות כפיים וכו'.)
ב. אחד הדרכים להוקיר פעילותו ענפה של עובד הינה לציין זאת בפניו – בדרך זו במקום לקבל עובד ממורמר על כך שהוא לא מקבל יחס, אתם מבטיחים לכם עובד מרוצה שימשיך לתרום ממרצו ומזמנו לחברה, ואם הנכם רוצים שיגדיל לעשות – עשו זאת בפומבי, הערכת התודה והמחויבות שלו לחברה מעתה רק יגדלו בלי שתצטרכו להשפיע עליו.
עצות נוספות בהמשך ,
שיהיה בהצלחה !
הכותב: ירון בוני- סטנד-אפיסט המתמחה בכתיבת נאומי הומור וסטנד-אפ לאירועים.
www.yaronis.co.il אתר "ירוניס" :