בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> הורות ילדים וגיל הרך > שפת אם - סימנים של אהבה

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

הורות ילדים וגיל הרך

שפת אם - סימנים של אהבה

"שפת אם", השיטה הישראלית לתקשורת מוקדמת עם תינוקות, היא פיתוח של כץ משיח, המבוסס על העקרונות המתודולוגיים של השיטה הדואלית, ונולדה מתוך סך הידע המחקרי הקיים בעולם בנושא.
המאמר קיבל את הציון: המאמר שפת אם - סימנים של אהבה קיבל את הציון 4.6 כוכבים  נצפה: 1  |  דורג: 34
דרג מאמר זה
שפת אם - סימנים של אהבה

ייחודיות של שפת אם – מוכחת מחקרית
"שפת אם", השיטה הישראלית לתקשורת מוקדמת עם תינוקות, היא פיתוח של כץ משיח, המבוסס על העקרונות המתודולוגיים של השיטה הדואלית, ונולדה מתוך סך הידע המחקרי הקיים בעולם בנושא. כמו שפת הדיבור, גם שפת הסימנים לתינוקות, משתנה בין קהילות ותרבויות שונות. כץ משיח התאימה את העקרונות הבינלאומיים של השיטה למאפיינים הייחודיים של התרבות והשפה בישראל.

בשיטת "שפת אם" כל סימן נבחר בקפידה כשהוא נשען על המחקרים המקדימים שבדקו את התאמתם של סימנים לשפת הסימנים הישראלית לחרשים. כך יוצא שכל סימן יוצר קשר ברור וחזק בין הסימון למשמעותו.

כך לדוגמא, הסימן ל"חתול" בשפת אם, הוא חיווי של שפם דמיוני (המדמה את השפם הייחודי לחיית הבית "'חתול'). כאשר בשיטות אחרות מלמדים את התינוק לעשות תנועה של ליטוף ביד אחת.. במקרה כזה, תנועת הליטוף יכולה להתקשר לחיות רבות ולאו דווקא מבטאת לחתול.

במשך תקופה ארוכה עברה כץ משיח, באופן אישי על יותר מ -5,000 מחקרים שונים והתעמקה בכל מחקר משמעותי ורלוונטי, ביניהם מחקרים, שפורסמו בכתבי עת מדעיים נחשבים כמו "הלנסט", "Nature", "Neuroscience " ועוד.
לצורך העבודה המחקרית נמצאת כץ משיח בקשר עם ד"ר מישל אנטוני וד"ר ריינה לינדרט, חוקרות מובילות מאוניברסיטת ברקלי שערכו מעקב אחרי 200 משפחות המשתמשות בשיטה הדואלית לתקשורת עם ילדיהן. סימוכין למחקר ניתן למצוא באתר:

http://www.wideeyedlearning.com/research.html

סימני דרך ראשונים לשימוש ב"שפת אם – סימנים של אהבה"
• התחילו עם שני סימנים בסיסיים ראשונים. מומלץ להתחיל ב - 'חלב' ו - 'עוד'.
• הקפידו על הגייה איטית וברורה של המילים.
• אל תפסיקו לדבר. התינוקות שלכם מאד אוהבים לשמוע אתכם וכל המרבה הרי זה משובח.
• הקפידו תמיד לשלב את הסימן יחד עם הגיית המילה.
• חיזרו, תרגלו וחיזרו שוב. החזרה תקל על התינוק להבין את הקשר בין סימנים למילים.
• עודדו את התינוק בכל פעם שהוא מנסה להפיק את הסימן בעצמו.
• אל תכפו על התינוק להציג או להדגים לאחרים את הסימנים שלמד.
• שלבו את לימוד הסימנים בשגרת היום יום. מטוס בשמיים, נביחת כלב, הם כולם הזדמנויות נפלאות ללמוד סימן חדש.
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור הורות ילדים וגיל הרך

תגובות (לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות)

  • 1
    איפה?
    יש לי תינוק בן 5 חודשים והייתי שמחה לקבל מידע נוסף. מעניין אותי מאוד. אני מתגוררת באזור חיפה. תודה רבה.
    מיכל   (5.2.2006)
  • 2
    יש קשר ???
    האם יש קשר בין השיטה שלך , לשיטה שמתוארת בכתבה של ליבי כץ משיח ?
    מישו   (5.2.2006)
  • 3
    תעשה 1 ועוד 1 ותבין... (ל"ת)
    כאילו דא...   (9.2.2006)
  • 4
    מאד מומלץ!! (ל"ת)
    אורנה לוי   (22.2.2006)
בניית אתרים