סדנאות עיסת נייר ופס... |
פיסול ושילוב אמנויות |
הצטרפו למסע מרתק לעולמות החומר, הצבע והיצירה. סטודיו דלית ה... |
חוג תיאטרון ודרמה |
הצטרפו למסע מרתק לעולמות החומר, הצבע והיצירה. סטודיו דלית ה... |
אומנות בזכוכית ופסיפ... |
סטודיו שטרסבורג הוא הבית לאומנויות הזכוכית, ומציע קורסים מקי... |
יום אקסטרים פתוח |
חוויה בלתי נשכחת והדרך הבטוחה לאהוב את הים בקייטנת הגלישה!!!... |
המאמר קיבל את הציון:
נצפה: 2439 | דורג: 0
|
|
החיים הם כמו פאזל. המציאות גם היא כמו פאזל. כל דבר מורכב מהרבה פרטים. הדבר דומה לתמונה שמצויר בה ציור מאוד יפה. ומי שרואה רק חלק מהתמונה ולא רואה את כל התמונה המלאה, על ידי זה הוא לא ממש מבין את הציור, לא מבין את כוונת הצייר, ולא ממש מתחבר לציור.
ולצורך ההגינות נאמר, כי יכול להיות גם מצב הפוך, שבו דווקא חלק בתמונה נראה טוב יותר מאשר כל התמונה. אך כרגע אנחנו לא עוסקים במה טוב יותר, האם כל התמונה או חלק ממנה. אך אנחנו כן עוסקים, באיך לראות את התמונה המלאה.
המציאות היא גדולה, מאוד גדולה. לא בהכרח שאפשר לראות את כל התמונה כולה בבת אחת. יחד עם זאת, באפשרותו של האדם לפעול בצורה כלשהי, שתאפשר לו לראות את התמונה השלמה והמלאה, בצורה כמה שיותר קרובה אל האמת. ואיך בדיוק עושים זאת?
תשובה: באמצעות כוח הדמיון ובאמצעות דימוי דבר לדבר. פירוש: כי מצד אחד המציאות היא מאוד גדולה ואי אפשר להבין את כולה, אך מהצד השני, למרות שהמציאות היא מאוד גדולה, יחד עם זאת יש בה המון דברים דומים. המון תהליכים במציאות יש להם מכנה משותף, המון אירועים מתרחשים על פי אותם החוקים, והרבה דברים, כן דומים זה לזה, כאילו הם היו ישות אחת.
לא תמיד יכול האדם לראות את התמונה המלאה. לדוגמא: אדם נכנס למקום עבודה חדש. הוא לא תמיד יכול לראות את התמונה המלאה ולהבין בדיוק מי נגד מי. המצב האידיאלי של לראות את התמונה המלאה, הוא לראות את האירוע כולו מנקודת ההתחלה שלו ועד נקודת הסיום שלו. אך לא תמיד יכול האדם לראות את כל התהליך כולו מההתחלה. אך יחד עם זאת, לפעמים האדם כן רוצה לראות את התמונה המלאה של המצב. אז איך עושים זאת?
תשובה: באמצעות לימוד מהגלוי על הנסתר. ככל שהאדם מצליח להבין טוב יותר את מה שהוא כן מסוגל לראות, על ידי זה כוח הדמיון של האדם, מסוגל לצייר גם את שאר החלקים החסרים של התמונה. ניקח לדוגמא תמונה של בן אדם, ונחסיר ממנה חלק כלשהו. עכשיו נציג את התמונה הזאת למישהו ונשאל אותו, מה הוא רואה בתמונה? התשובה שלו תהיה כמובן שהתמונה היא של בן אדם, וזה למרות שבאמת חסרים חלקים בתמונה.
מה בדיוק קרה כאן? האדם בעצם השלים בדמיון שלו את החלקים החסרים בתמונה, על סמך שאר החלקים שהוא ראה בתמונה. מאוד יתכן גם, כי הוא אפילו לא שם לב לחלקים שחסרים בתמונה. משום, שמיד היה לו ברור שמדובר כאן בתמונה של בן אדם. ומה זה בעצם מדגים? זה מדגים, שככל שהאדם רואה טוב יותר את החלקים של התמונה, שאותם הוא כן יכול לראות, על ידי זה המוח של האדם מסוגל להשלים עבורו גם את שאר חלקי התמונה.
מה בעצם הבנו? הבנו כי לא תמיד אפשר לראות את התמונה המלאה, אך גם אם אי אפשר לראות את התמונה המלאה כולה, עדיין ישנם דברים שבאפשרותו של האדם לעשות, כדי לנסות ולראות בדמיון שלו את כל שאר חלקי התמונה ואת התמונה כולה. ואיך עושים זאת? על ידי זה שמתבוננים היטב בכל החלקים שאותם כן אפשר לראות, ומנסים להבין אותם כמה שיותר, ועל ידי זה בסופו של דבר, אפשר לראות את התמונה המלאה, גם בלי לראות אותה ממש.
וניתן עוד דוגמא. למטבע יש שני צדדים. אי אפשר בבת אחת לראות את שני הצדדים של המטבע. אבל כן אפשר לראות צד אחד ואח"כ את הצד השני, ולעשות את הפעולה הזאת מספר פעמים, ואז על ידי זה להצליח לחבר בראש את שני הצדדים של המטבע, ולראות את מה שהמטבע באמת.
לסיכום: על האדם להתבונן טוב יותר על מה שהוא כבר יודע, ולנסות למצוא את קווי הדמיון שיש בין הדברים שאותם הוא כבר יודע. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם יכול לראות את כל התמונה המלאה באמצעות הדמיון, גם אם הוא לא יכול לראות אותה ממש.
ראה גם:
* התמונה המלאה. האם אתה רואה את התמונה המלאה ?.
* לראות את התמונה המלאה. איך להסתכל על המציאות מבחוץ ?.