סדנאות עיסת נייר ופס... |
פיסול ושילוב אמנויות |
הצטרפו למסע מרתק לעולמות החומר, הצבע והיצירה. סטודיו דלית ה... |
חוג תיאטרון ודרמה |
הצטרפו למסע מרתק לעולמות החומר, הצבע והיצירה. סטודיו דלית ה... |
אומנות בזכוכית ופסיפ... |
סטודיו שטרסבורג הוא הבית לאומנויות הזכוכית, ומציע קורסים מקי... |
יום אקסטרים פתוח |
חוויה בלתי נשכחת והדרך הבטוחה לאהוב את הים בקייטנת הגלישה!!!... |
המאמר קיבל את הציון:
נצפה: 1083 | דורג: 0
|
|
כפי שהתבאר, כל דבר שיש בעולם, יש בו השתקפות של השכל הכללי שעל פיו מנוהל העולם. וכל תופעה ותופעה שיש בעולם, היא ביטוי של אותו השכל האחד שעל פיו מנוהל העולם. וכאן במאמר ניתן נקודה למחשבה על עניין היקומים המקבילים.
ותיאוריית היקומים המקבילים (פירוש העולמות המרובים, מתחום המדע / אסטרופיזיקה / קוסמוגוניה) היא תיאוריה שאומרת שבמקביל ליקום שלנו, קיימים אין סוף יקומים מקבילים. וכל היקומים כולם, קיימים בו זמנית. עד כדי השפעה של היקומים אחד על השני (אפקט הפרפר). וכמובן שלנקודת המבט הזו יש המון משמעויות פילוסופיות שונות, אך כאן במאמר ניתן נקודת מבט אחת מהן.
והיא, שכל תהליך שמתרחש בדבר כלשהו בעולם, הוא מתרחש גם בכל שאר הדברים שיש בעולם. וכל עניין היקומים המקבילים, הוא מתרחש לא רק ברמה הקוסמולוגית, אלא גם ברמה האישית של האדם עצמו. גם מבחינה רגשית וגם מבחינה שכלית.
והמהות של היקומים המקבילים ברמה האישית, היא היכולת של האדם להכיל בתוכו את כל מגוון ומרחב הרגשות בו זמנית. כי כפי שהתבאר, השלמות היא כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים. לדוגמא: להתאהב ולהיות מכור למשהו, זה טוב. אבל יש לזה גם חסרונות. וגם לא להיות קשור לשום דבר רגשית וכיו"ב, גם זה טוב. אבל גם לזה יש חסרונות.
והשלמות היא כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים. דהיינו להיות גם וגם. גם מצד אחד לאהוב בתשוקה גדולה עד כלות... וגם מהצד השני להכיל גם את הרגש ההפוך, ולא להיות קשור או תלוי רגשית בשום דבר.
ואם נתבונן בעניין, נראה כי בין כל שני הפכים, יש מרחב של דברים שמורכבים מאותם שני ההפכים. לדוגמא: חום וקור. שבין תכלית ושלמות הקור, לבין תכלית ושלמות החום, יש את המון עוצמות שונות של חום ושל קור. וכיו"ב כל שני הפכים מוחלטים שיש בעולם, שביניהם יש טווח מאוד גדול של אפשרויות.
והיקומים המקבילים, מייצגים את טווח כל האפשרויות. כי אחת מהמשמעויות של היקומים המקבילים, היא שכל האפשרויות קיימות כל הזמן. כי אין סוף יקומים מקבילים, שכל אחד שונה בפרט אחד בודד, ושהכל קיים בו זמנית, המשמעות של זה היא, שכל הזמן קיים פוטנציאל אין סופי, שאותו האדם מגלה כל הזמן...
והיקומים המקבילים כולם, הם מייצגים את סך כל האפשרויות האפשריות (למרות שיש עוד). והם מייצגים את כל טווח הרגשות האפשרי, שיש בין הקצוות השונים של המערכת הרגשית.
ואם המציאות שלנו כמציאות, היא זו שבתוכה נמצאים כל אותם היקומים המקבילים, הרי שהאדם שהוא מחובר למציאות וחי איתה בהרמוניה שלמה, גם הוא מכיל בתוכו את כל היקומים המקבילים מבחינה רגשית. דהיינו שהוא מסוגל לחוות את כל טווח הרגשות האפשריים, ללא בעיה כלשהי. ובנוסף, הוא גם מאזן את עצמו תמיד, על ידי שימוש בכל הרגשות הקיימים.
כי מי שיש לו את כל טווח הרגשות לרשותו, הוא יכול לאזן את עצמו תמיד כרצונו, באמצעות כל עוצמת רגש רצויה. לדוגמא: אם האדם מאוהב והוא רוצה להפסיק את ההתאהבות, אז מי שהוא יודע להכיל בתוכו את כל הרגשות, הוא יכול לאזן את רמת האהבה כרצונו, באמצעות רגשות אחרים...
ונמצא אם כן, כי רעיון היקומים המקבילים, מתרחש גם בתוך האדם עצמו. כאשר הוא מכיל בתוכו את כל טווח הרגשות.
וכך הוא גם לגבי הדעות. כי היקומים המקבילים שיש אצל האדם, הם לא רק רגשיים. אלא גם שכליים. כי החכם האמיתי, הוא מסוגל להכיל בתוכו את כל הדעות הקיימות. כי הוא יודע את האמת האחת, שכל הדעות השונות שיש בעולם, הם חלקים של האמת הזאת. והוא מכיל בתוכו את כל הדעות, כמו שהמציאות מכילה בתוכה את כל היקומים וכולי...
ואם נתבונן על עניין היקומים המקבילים, נראה גם את עניין הצמצום שהוא הכרחי לקיום העולם. כי למרות תיאוריית היקומים המקבילים, הרי שבפועל האדם חי ביקום אחד בלבד. ואם היה האדם מודע לכל היקומים האלו, כמו שהוא מודע ליקום שלנו, הרי שהאדם לא היה יכול להתקיים במציאות. כי כאשר הכל קיים בו זמנית, אז שום דבר לא קיים.
והמשמעות של זה היא, שגם מי שיודע שהכל אחד, הרי שהוא חייב לצמצם את עצמו, כדי להתקיים בעולם. כי כאשר האדם חי בתודעה של הכל אחד בצורה מושלמת, הרי שאין לו שום אפשרות לרצות דבר כלשהו, או לעשות פעולה כלשהי. כי הכל אחד.
וכדי להתקיים בתוך רעיון האחדות שבא לידי ביטוי ברעיון של היקומים המקבילים, לשם כך צריך את הצמצום של היקום האחד שבו האדם חי. שהוא מבטא את העניין שהרצון של האדם מוגדר בכל פעם מחדש, לרצון בודד כלשהו.
ובשורש הרצון, הרצון של האדם הוא אין סופי. כי שורש הרצון, הוא חסר הגדרה. כמו האחדות של כל היקומים המקבילים, שהם כישות אחת חסרי כל משמעות. אך כאשר הדברים באים לידי ביטוי בפועל, אז יש את הצמצום וכולי.
ועניין היקומים המקבילים הנ"ל, וכל שאר הרעיונות שנראים כמוזרים, וכל הרעיונות שבאים לידי ביטוי בתחום ה"מדע הבדיוני", כולם הם ביטוי של רעיונות פילוסופיים עמוקים. ובאמצעות גילוי הרעיונות האלו בעולם, באמצעות זה מתרחשים כל מיני דברים בעולם.
כי תת המודע של האדם מבין את הכל. וכאשר האדם נתקל באיזה רעיון של מדע בדיוני, תת המודע של האדם מבין את המשמעות של הדבר, והאדם מושפע בכל ההתנהגות שלו, מכל רעיון ורעיון שהוא נתקל בו בחייו. וכאשר האדם נתקל לדוגמא ברעיון כמו זה של היקומים המקבילים, לכאורה נראה שאין לזה שום משמעות על האדם.
אך בפועל תת המודע של האדם לומד מכך שהאדם יכול להיות מסוגל להכיל בתוכו את הרגשות השונים כנ"ל. ולמרות שהאדם לא מבין כיצד דבר משפיע על דבר, הרי שבפועל כל דבר משפיע על כל דבר.
ראה גם:
* הפכים - להיות גם וגם - איך להכיל בתוכך הפכים?.
* הכל אחד / אחדות - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה?.
* זמן - מה היה קורה אילו היה האדם יודע את העתיד? ולא היה שוכח דבר?.
* פיצול אישיות - להנות מפיצול אישיות / מה הצד החיובי של פיצול אישיות?.
המאמר יקומים מקבילים - מהי המשמעות הרוחנית של היקומים המקבילים?