סדנאות עיסת נייר ופס... |
פיסול ושילוב אמנויות |
הצטרפו למסע מרתק לעולמות החומר, הצבע והיצירה. סטודיו דלית ה... |
חוג תיאטרון ודרמה |
הצטרפו למסע מרתק לעולמות החומר, הצבע והיצירה. סטודיו דלית ה... |
אומנות בזכוכית ופסיפ... |
סטודיו שטרסבורג הוא הבית לאומנויות הזכוכית, ומציע קורסים מקי... |
יום אקסטרים פתוח |
חוויה בלתי נשכחת והדרך הבטוחה לאהוב את הים בקייטנת הגלישה!!!... |
המאמר קיבל את הציון:
נצפה: 859 | דורג: 0
|
|
אם נתבונן על עניין העצות, נראה שיש שני סוגים שונים של עצות. כי כאשר יש לאדם איזו שאלה באיזה עניין, והוא מבקש עצה כלשהי, הרי שהעצה מטרתה היא לגרום לאדם להשיג את התוצאה שהוא רוצה להגיע אליה. וכלפי חוץ, עצה טובה היא כזו שהיא עוזרת לאדם להשיג את המטרה שהוא רוצה להשיג, ושבגללה הוא ביקש את העצה.
ורוב העצות שבעולם, בהנחה שהן אכן טובות. הרי שהן עוזרות ואמורות לעזור לאדם, להשיג את הדבר שאותו מתיימרת העצה לעזור לאדם להשיג. ועצות כאלו, הן עצות שהתכלית שלהן היא השגת התוצאה הרצויה בלבד.
ויש סוג נוסף של עצות, שהן כולן הקדמות. כי ישנם מצבים שהאדם חולה באיזו מחלה, והאדם לא יודע את שורש המחלה שהוא חולה בה. ולחולה נדמה שהוא יודע את מהות המחלה שלו, אבל השורש של המחלה, הוא שורש מאוד עמוק, ולא כל אחד יכול להבין את שורש המחלה. והחולה הרגיל, הוא נדמה לו שהוא רואה את השורש של המחלה שלו.
והחולה הזה בא לרופא ומבקש ממנו תרופה לשורש המחלה שלו, כפי מה שנדמה לו שזהו שורש המחלה שלו. ומצד האמת החולה חולה בכלל באיזה עניין אחר. אבל החולה לא מבין את השורש של המחלה שלו. ולכן הוא מבקש תרופה עבור מחלה אחרת שנדמה לו שיש לו אותה.
וכאשר החולה הזה מגיע אל הרופא, אז אם הרופא הוא לא חכם גדול, אז גם הוא לא תמיד יודע לזהות את השורש האמיתי של המחלה של החולה, ואז הוא בטעות נותן לחולה תרופות, למחלה שבכלל היא לא המחלה האמיתית של החולה.
ואיך נוצרת הטעות של החולה, שהוא מגדיר את המחלה שלו בצורה לא נכונה? משום שהחולה מסתכל בטעות על הסימפטומים החיצוניים של המחלה. ולחולה נדמה שהמחלה שלו, היא הסימפטומים של המחלה שלו. וכאשר החולה הזה בא אל הרופא, אז אם הרופא הוא לא חכם גדול כנ"ל, אז הוא נותן לחולה תרופה שהיא אכן יכולה לעזור לסימפטומים של המחלה של החולה, אבל היא עדיין משאירה את האדם חולה.
ולמרות שהתרופה אכן עזרה לחולה, הרי שזה רק באופן זמני בלבד. וכל זמן שהרופא והחולה לא יבינו את שורש המחלה האמיתי, הרי שעד אז החולה ימשיך להיות חולה.
וישנם מצבים, שבהם יש לרופא מושג כלשהו לגבי המחלה האמיתית של החולה. אבל שורש המחלה לא ברור לו מספיק טוב. ולפעמים הרופא שמבין שזה רק סימפטום של המחלה, לא תמיד הוא יודע להגדיר באופן מדויק את שורש המחלה. ואז הוא נאלץ לתת לחולה תרופות שונות לטפל בסימפטומים של המחלה, מאחר שאין לו מושג מהו שורש המחלה.
וגם אם הרופא כן יודע את שורש המחלה, לא תמיד הוא יודע מהי התרופה שתרפא את החולה. וגם אז הוא נאלץ לתת לו תרופות שיקלו על כאביו, כל זמן שהוא לא יודע איזו תרופה באמת תרפא את החולה בשלמות.
והרופא הגדול מכולם, הוא יודע את שורש המחלה של כל החולים. וכל חולה וחולה שבא אליו, הוא יודע לזהות מיד את שורש המחלה שלו. כי לכל המחלות יש את אותו השורש. ויש שורש אחד לכל המחלות של האדם. כי אם האדם היה מתנהג בצורה מסוימת באופן מאוד מדויק, הרי שהוא לא היה חולה לעולם. אבל אין אף אחד שיודע מהו האופן המדויק, שאם האדם ינהג לפיו, הוא לא יחלה לעולם.
וכל הרופאים כל הזמן מנסים לגלות דרכים איך לשמור על הבריאות. וכל הזמן מנסים הרופאים לגלות את שורשי המחלות, ולנסות להבין, כיצד כל התנהגות של האדם, משפיעה על הבריאות שלו. וכיצד המבנה הגופני של האדם, אחראי לבריאות של הגוף שלו.
אבל הרופא החכם מכולם, הוא יודע כיצד גוף האדם יכול להיות בריא באופן מושלם. ויש לו תרופה כזו, שכל מי שלוקח אותה, על ידי זה הגוף שלו הופך להיות בריא. וכל המחלות שיש לאדם מכל סוג שהוא, אם ייקח האדם את התרופה המיוחדת של הרופא הגדול מכולם, התרופה הזאת תהפוך אותו לבריא.
כי יש חומר מסוים, שאם האדם ייקח ממנו אפילו מעט, הדבר הזה יאפשר לאדם להיות בריא. כי החומר הזה הוא חומר מאוד ייחודי וחזק. והוא כולל בתוכו את כל התרופות שיש בעולם במינון הנכון. ומהחומר הזה אפשר ליצור דברים מופלאים. ומי שהוא הרופא החכם ביותר, הוא יש לו את החומר הזה, והוא יכול לתת אותו לכל חולה, כדי להפוך אותו לבריא. ולא משנה מהי המחלה שיש לאדם, אם הוא ייקח מתרופת הפלאים הזאת, הוא יהיה בריא וכולי.
אבל, כדי לקחת את התרופה הזאת, לשם כך על האדם לעשות הכנות כלשהן, כדי שהתרופה תוכל להיקלט בגופו. וכל אחד יכול לעשות את ההכנות האלו. אבל ההכנות האלו הן נצרכות. כי מי שלא עושה את ההכנות הראויות, הוא יכול לקחת את התרופה הזאת, והתרופה הזאת לא תיטמע בגופו. ועל האדם להכין את עצמו בדרך כלשהי, כדי לקבל את התרופה הזאת.
וכאשר האדם בא אל הרופא הגדול, האדם מטבעו מתלונן על הסימפטומים של המחלה שלו. כי הוא אין לו מושג מהו שורש המחלה שלו. ואין לו מושג שיש תרופת פלא שיכולה לרפא אותו. והרופא הגדול, הוא יודע, שזה לא ממש משנה מה הסימפטומים של המחלה של החולה, כי שורש המחלה של החולה, הוא שאין לו בגופו את החומר המיוחד הזה שיש לתרופת הפלאים הזאת.
והרופא לא יכול לתת לחולה את תרופת הפלאים הזאת באופן מיידי, כי החולה צריך קודם לכן לעשות הכנות כלשהן כדי שהוא יוכל לקבל את התרופה המיוחדת, שתעשה אותו בריא באמת ותרחיק ממנו את כל המחלות לנצח. והרופא רוצה להציע לחולה לעשות את ההכנות האלו, כדי שהוא יוכל לתת לו את תרופת הפלאים.
אבל החולה בינתיים סובל מהסימפטומים של חוסר המרכיב המיוחד הזה בגופו. והחולה מאוד ממוקד בסימפטומים של המחלה שלו, והחולה רוצה לראות תוצאות מיידיות. ואם הרופא יציע לחולה להתמקד בלעשות הכנות לקבל את תרופת הפלאים, החולה הזה פשוט ילך לרופא אחר פחות חכם, שהוא נתפש בעיניו כאחד שמבין אותו יותר טוב.
כי החולה לא תמיד מבין את גודל תרופת הפלאים הזו, והחולה בכלל לא מאמין לרופא שיש תרופה כזו. והחולה רוצה לטפל קודם כל בסימפטומים שמציקים לו באופן המיידי וכולי.
והרופא שהוא רחמן אמיתי והוא רוצה לעזור לחולה, הוא נותן לחולה תרופה שבאמת עוזרת לו לטפל בסימפטומים של המחלה שלו. אבל הוא נותן לו אותה בצורה כזו, שהיא תעזור לחולה להיות מוכן לקבל בפעם הבאה שהמחלה תחזור על עצמה, את תרופת הפלאים שתעשה אותו לבריא באמת.
כי כאשר לוקחים תרופה כלשהי, יש דרך מיוחדת איך לקחת את התרופה הזאת. והרופא החכם נותן לחולה תרופות שעוזרות לו להשיג את התוצאה שהוא רוצה להשיג, שהיא להיפטר מהסימפטומים של המחלה, אבל הוא נותן לו הנחיות כאלו, שיגרמו לחולה להתנהג בצורה יותר בריאה, ובצורה הספציפית הנדרשת, כדי שהחולה יוכל לקחת את תרופת הפלא, שתעשה אותו בריא באמת.
והתרופות שאותן נותן הרופא הגדול באמת, הן תרופות שלא רק שהן משיגות לאדם את התוצאה שאותה הוא רוצה להשיג, אלא הן הקדמות והן רק המבוא והסיבה ונקודת ההתחלה, של התכלית הסופית שאליה האדם באמת רוצה להגיע. שזה אל הרפואה השלמה מכל המחלות, על ידי זה שלוקחים את התרופה שמטפלת בשורש של הכל כנ"ל.
והנמשל הוא, כי יש שני סוגי עצות. ויש עצות שתכליתן היא להשיג לאדם את התוצאה שאותה הוא רוצה להשיג. אבל לא תמיד השגת התכלית שאותה רוצה האדם להשיג, לא תמיד היא באמת מה שהאדם באמת צריך.
ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יש לו תרופה כזאת מיוחדת, שהיא שכל מאוד מיוחד, שכל מי שמבין את השכל הזה, הוא בבת אחת הופך להיות מאושר, ולא משנה מה הבעיה שיש לאדם, הוא הופך להיות מאושר.
אבל האדם צריך לעשות הכנות כדי להבין את השכל הזה. והאדם לא מאמין שיש שכל כזה. והאדם רוצה להתמקד בכאן ועכשיו, באיך לטפל בבעיה שמטרידה אותו כרגע.
והחכם האמיתי, הוא נותן לאדם עצות, שהן כולן הקדמה ומבוא והתחלה חדשה, אל השכל הגדול שהוא זה שבאמת יכול לעזור לאדם.
וכל עצה ועצה וכל דיבור ודיבור של מי שהוא חכם אמיתי, הרי שהעצות שלו, הן גם טובות בפני עצמן, כדי להשיג את התכלית שאותה רוצה האדם להשיג, והדברים של החכם, הם גם נכונים בפני עצמם לפי הצורה החיצונית שבה הם נאמרו.
אבל הם בעיקר נכונים מצד השכל שמסתתר מאחוריהם. כי כל העצות וכל הדיבורים של החכם, הם כולם הקדמות ודברים שמאפשרים לאדם להתחיל לחשוב בצורה נכונה יותר וכולי. כדי שבסופו של דבר, יוכל האדם להבין את השכל האמיתי, שבאמת יהפוך אותו למאושר אמיתי.
ראה גם:
* לעשות חסד של אמת - מהו? ואיך מגיעים לגן עדן?.
* מנהיגות / אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות?.
* יעוץ / עצות - מה הופך עצה לטובה?.
* עצה טובה - מהי גורם לעצה להיות טובה ויעילה?.
* עצות. ממי כדאי לקבל עצות?.
* עצות - ממי כדאי וממי לא כדאי לקבל עצות?.