תחילת הלימודים בפתח, שלבי הקליטה במוסדות הלימוד בעיצומן ואיתן נפתחת גם עונת החוגים. תיבת הדואר שלכם עמוסה בחוברות שונות ומגוונות הנותנות לכם טעימה ראשונית משלל החוגים שנפתחים
תחילת הלימודים בפתח, שלבי הקליטה במוסדות הלימוד בעיצומן ואיתן נפתחת גם עונת
החוגים. תיבת הדואר שלכם עמוסה בחוברות שונות ומגוונות הנותנות לכם טעימה ראשונית משלל החוגים שנפתחים. לכם ההורים חשוב מאוד שהילד שלכם יתנסה, יחווה ויצליח ולכן לעיתים אתם ממהרים לשלוח אותו לחוגים. מה עוד, שבמקרים רבים הורים מתקשים למצוא פתרונות תעסוקה לילדיהם בשעות אחר הצהריים והחוג מספק עבורם את הפתרון הראוי. חשוב לזכור אל לנו ההורים לכפות על הילד את החוג, גם אם לנו זה מאוד נוח, מאחר שלילד רצונות משלו ובמידה והוא לא יהיה מעוניין אתם תמצאו את עצמכם ואותו מתוסכלים ומרירים. ההמלצה היא להתחיל עם החוגים בגיל שלוש. זהו גיל שלרוב הילד כבר גמול מחיתולים, יש לו רצונות משל עצמו והוא מסוגל להביע אותם באופן ברור ומדויק.
לפני בחירת חוג עבור ילדכם ,מספר נקודות למחשבה:
התמקדו בחוג אחד או שניים לכל היותר. אתם צריכים לזכור כי ילדכם מבלים בין 5-8 שעות במסגרת הנותנת להם משימות שונות ובאינטראקציה מסיבית עם ילדים. לעיתים הילד צריך לנוח, להיות קצת לבד עם עצמו ועם המשפחה ולכן אסור לכם להעמיס עליו חוגים רבים, שימנעו ממנו את הזמן הנדרש והחשוב להיות קצת בבית.
מטרתו של החוג הוא, קודם כל, להעניק חוויות נעימות, משמחות ומעשירות לילד ולכן עליכם ההורים להתמקד במפגש עצמו, בחוויה עצמה ולא בתוצרים שלה.
תנו לילד לבחור בעצמו את החוג. אל תממשו את חלומכם דרך ילדכם.
בדקו האם החוג הנבחר תואם את יכולותיו ורצונותיו של ילדכם, על מנת, שהוא לא יתאכזב. פעמים רבות החוג הממשי רחוק מאוד מהפנטזיה של הילד.
שתהייה לחוג מטרה ברורה – מפגש עם ילדים, פיתוח יכולות חשיבתיות, פיתוח מוטוריקה, שיפור מיומנויות וכ"ו.
שהילד ירגיש בטוח מספיק בחוג – שירגיש בנוח עם הילדים, עם המדריך, עם התכנים. במידה ולא יהיה כך הסיכויים שהילד ימצא כל דרך לא להשתתף בחוג הם גבוהים מאוד.
קחו בחשבון שבפעמים הראשונות בחוג יתכן ותצטרכו להישאר עם ילדכם. לא תמיד הילד ירגיש ביטחון מלא לשחרר אתכם ולהישאר לבד בכוחות עצמו, ולכן תנו לו את הזמן ושחררו באיטיות ובזהירות.
לא לכעוס על הילד ברגע שהוא מודיע כי אינו מוכן ללכת לחוג יותר. לילדים יש יכולת מוגבלת להסתכל על התמונה הרחבה. הם יכולים להבטיח אלפי הבטחות ולא לקיים אף אחת מהן, ולכן במידה והילד מודיע כי הוא מעוניין לפרוש מהחוג דברו איתו בנימה עדינה ומבינה והעבירו לו את המסר שיש התחייבויות ומחויבויות. אם עדיין הוא מתנגד עזבו אותו ובטלו את השתתפותו בחוג.
לערוך סקר בנוגע לתשלום שנגבה על החוג – לבדוק עם עוד מספר חוגים ולראות האם קיימים פערים והאם הם קיצוניים.
לבדוק מיהו המדריך שמפעיל את החוג. לראות אם הוא בעל הסמכה בתחום, שהוא מספיק מבוגר להנחות קבוצה של ילדים, האם יש ביטוח לילד, האם הוא כריזמטי וכ"ו.
חובה ללכת לשיעור ניסיון. זה מקנה לכם ההורים אפשרות לבדוק אם אכן החוג מתאים, הסביבה והמדריך.
מטרתם של החוגים הוא להרחיב את האופקים, ליצור אינטראקציות חדשות, להתנסות בפעולות ובמצבים לא מוכרים ולכן לכם ההורים תפקיד חשוב ביותר, עליכם להוות דוגמא אישית – לגלות עניין בתחומים שונים, להתמיד בפעילויות שונות ולספר זאת לילדכם- כך הם ישאפו , ינסו וירצו.