בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> הורות ילדים וגיל הרך > פיתוח יצירתיות אצל ילדים ובוגרים

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

הורות ילדים וגיל הרך

פיתוח יצירתיות אצל ילדים ובוגרים

כדי לעודד ילד/ה למצייר יש על המלווה לפתח שיחה על הציור או על עבודת היצירה בשיחה עם שאלות פתוחות שהתשובה של הילד תהיה כמה שיותר מלאת דמיון
כבר בשלב השרבוטים (השלב הראשוני של הציור)אנו רואים הורים רבים שמנסים לראות תוצאה שקלה להם להבנה
המאמר קיבל את הציון: המאמר פיתוח יצירתיות אצל ילדים ובוגרים  קיבל את הציון 0.0 כוכבים  נצפה: 2657  |  דורג: 0
דרג מאמר זה
פיתוח יצירתיות אצל ילדים ובוגרים



איך אנחנו ההורים ואנשי החינוך נצליח לפתח אדם יצירתי עם יכולות גבוהות ותחושה משוחררת בתחומי היצירה ???


כבר בגיל צעיר מאוד בסביבות שנה וארבעה חודשים כאשר ילד/ה מסוגלים לעמוד באופן יציב ליד שולחן נמוך להושיט ידיים בנוחיות לשולחן וממנו לבחור מתוך שישה צבעים , את הצבע שנכון לו לצייר איתו זהו השלב הראשון בחינוך בו ילמד הילד לבצע את מלאכת הציור באופן חופשי וללא התערבות של המבוגר אשר כאן יצפה בו מהצד....
יכולת הבחירה ונגישות למשטח העבודה ובחירה של צבעים קלים לתפעול כמו צבעי פנדה יעודדו ילד/ה ליצור ולרצות לחוות פעולות שכאלה באופן רציף
כאשר המבוגר המלווה מגביל את תנועתו של הילד בוחר עבורו את הצבע איתו יצייר ואת סוג הצבע ... בדרך כלל צבעי שמן שאינם מלכלכים וקשים מאוד לתפעול ויצירה,גורמים לילד להסגר ולפחד לגשת בפעם הבאה לפינת היצירה .
כדי לעודד ילד/ה למצייר יש על המלווה לפתח שיחה על הציור או על עבודת היצירה בשיחה עם שאלות פתוחות שהתשובה של הילד תהיה כמה שיותר מלאת דמיון
כבר בשלב השרבוטים (השלב הראשוני של הציור)אנו רואים הורים רבים שמנסים לראות תוצאה שקלה להם להבנה ,וכאן מגיע השאלה נפוצה ביותר ... מה ציירת? שזו שאלה סגורה, שחוסמת את עולם הדמיון !!! אך אם נשאל את הילד על בחירת הצבע ואו על התהליך שהוא חווה שזמן הציור
האם נהנת .. נעים לך לצייר בסוג הצבע הזה ?
במקום לומר ליד/ה מה ציירת , השתמשו במה שאתם רואים על דף הציור.. ופרגנו על היצירה כמו.. הצבעים שבחרת משתלבים מאוד יפה
אני רואה שציירת על כל הדף או בחרת לצייר בצד מסוים נהנתי לראות אותך מצייר/ת

במידה והילד אינו מעוניין לצייר שבו איתו וציירו איתו ,על תציירו עבורו אלא ציירו יחד איתו צורה אחת אתם וצורה מתחברת שלו ושוב תוספת שלכם ואז תוספת שלו וכך תעודדו אותו ליצור ולא להרגיש מתוסכל מחוסר היכולת שלו לחקות את הציור שלכם, ובנוסף השתדלו כמה שפחות לתת לילד/ה לצבוע דפי צביעה כי צביעה שכזו מכניסה את היוצר לשבלונה וסגירות בדיוק ההפך ממה שאנחנו רוצים לאפשר לליד שלנו ...
עוד דבר אחד חשוב מאוד לדעתי אין להעביר ביקורת על צורת ותוצאה הציור אין לעשות השוואות בין ציורי ילדים ככול שנעודד יותר וככול שנפרגן על יצירות הילדים נגרום להם לרצות להמשיך וליצור ברגע שילד חווה ביקורת שומע אמירות כמו למה את אומר שציירת .... בכלל לא רואים זה לא דומה הילד יחוש באי נוחות ויפסיק לצייר
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור הורות ילדים וגיל הרך

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים