יחסי ציבור או פרסום?
ישנו הרבה בלבול וחוסר בהירות בין יחסי ציבור ופרסום והאם יחסי ציבור מיועדים רק לעסקים גדולים?
המאמר קיבל את הציון:
נצפה: 1106 | דורג: 0
|
תודה שהצבעת עבור מאמר זה!
|
|
לא מעט אנשים מתבלבלים בין שני התחומים , שניהם גורמים או עזרים שבעזרתם ניתן לשדרג ולקדם את העסק או המוצר ולשניהם ישנה את אותה מטרה חשיפה וכמה שיותר ככה יותר טוב , ככל שיותר אנשים יחשפו למותג כזה או אחר כך כמובן גדלים הסיכויים למכור ולשווק את אותו מוצר ובכל זאת מה ההבדל?
ההבדל טמון בצורת העבודה , פרסום מהוא בעל מטרה ישירה חד פעמית כגון קמפיין להשקת מוצר או גוף כזה או אחר ויחסי ציבור הינם פעולה מתמשכת איטית בהרבה יותר אשר משתמשת באמצעי
התקשורת באופן עקיף בכדי לדעת או להכיר מוצר, חברה או עסק מסוים.
כאשר עסק מחליט לפרסם מוצר כזה או אחר הוא זה שמחליט איך יראה הפרסום ,מרמת הפרזנ טורית ועד לרמת הצבעים אשר ישלטו במודעה גודלה וכדומה כמובן שקמפיין פרסומי דורש השקעה תקציבית לא מעטה אשר עולה פי כמה על השקעה קבועה ביחסי ציבור.
בפרסומים רמת האמינות היא תמיד יחסית נמוכה שכן איזו חברה עסק או מוצר לא יפרסמו את עצמם ויתהדרו באיכותם הגבוהה ? לעומת זאת באמצעות יחסי ציבור ועיתונות רמת האמינות עולה , גם מכיוון שהמסר הוא עקיף ולא ישיר וגם מהסיבה שהעיתונאי או איש התקשורת נטול כל נטייה לעסק כזה הוא אחר תפקידו לסקר בצורה אובייקטיבית את העסק ובעיניי הציבור הוא יותר אמין למרות שלבעל העסק ין שליטה על מה ייכתב.
בפרסום המסר הוא תקיף יותר ישיר וללא ניסיונות וביחסי ציבורו כתבות עיתונים המסרים עקיפים ולכן הינם עוקפים את התנגדות המכירה הראשונית שיש לכל אדם .
מה טוב יותר שניהם טובים ביחד בתנאי שהתקציב מאפשר במידה והתקציב איננו גדול או מאפשר פרסום מאסיבי כדי ורצוי לעשות יחסי ציבור וזה כלל לא משנה מה גודלו של העסק שאותו רוצים ליחצ"ן החיסרון ביח"צ לעומת הפרסום שיחסי ציבור הינם תהליך מתמשך והצלחתו נמדדת לאורך חודשים .
בהצלחה
יחסי ציבור לעסקים קטנים ועצמאים הכרחיים ממש כמו שיווק ופרסום אתם מוזמנים להגיע ליום עיון ולהעשיר את עצמכם פרטים תמצאו באתר לאן נושבת הרוח
אהבתם?
כתבות נוספות ממדור עסקים וממון