כבר מגיל מאוד צעיר נחשפים הילדים לנושא המחזור. הם יודעים בעיניים עצומות:היכן מניחים את בקבוקי הפלסטיק ומכירים לשמחתי את מתקני המחזור השונים. בחרתי, על בסיס הידע הקיים, להוסיף ידע בתחום פחות מוכר ולהתמקד בנושא השימוש החוזר.
חישבו מה קורה כאשר חייזרית חמודה ונבונה שגרה בכוכב מחזור לכת, טועה בדרכה בטיול שיגרתי בין הכוכבים ,היא משקיפה על כוכב מוזר ועגול ורואה הרבה ערמות אשפה,לפתע היא נשאבת ומגיע היישר לפח האשפה של הילדה הכי מבולגנת בכדור הארץ....אור,היא מחפשת תחילה מסתור ומתחבאת בפח האשפה שלה....האם השתיים יהיו ידידות? כיצד תלמד אור את החייזרית מושגים פשוטים כגון: איך עושים כיף?כיצד תלמד נוגי החייזרית את אור,שלא כול דבר זורקים ואפשר להפוך אשפה לאוצר של ממש ?
שלום לכם! שמי שרה בלוך,מפיקת הצגת הילדים:"סוד המשקפיים הירוקים".מניסיוני בעבר כמורה במערכת החינוך חשתי תמיד:צורך ורצון, לשינוי במערכת, רציתי להכניס יותר צבע וחיים לאופן הלימודי,היום יומי,התמזל מזלי ופתחתי עסק של פרויקטים חינוכיים למען איכות הסביבה ,במסגרת הפרויקט,ומניסיוני,יזמתי פעילות עבור בתי הספר , פעילות לימודית של חוויה ,הנאה,עם דגש על: אווירה, יחס אישי לכל תלמיד שעת כיף והנאה....דווקא מתוך חווית ההנאה ,ואוירה מכבדת ,אני חושבת שהתלמיד ייחשף ויעמיק את רכישת הידע,חלטתי להפיק את הצגת ילדים עבור גני ילדים וחטיבה צעירה,ולנצל את אפקט ההזדהות שבהמחזה לדגשים לימודיים חדשים, כמובן שבחרתי להשקיע בתיאטרון איכותי טוב וראוי ,על כול המשתמע, ,שחקנים, בימוי, תפאורה, שירים,מוסיקה ומחול, תלבושות ועוד...אחד לאחד...השקעה של כסף וזמן,אך סיפוק רב של עשייה,כל זאת:בכדי לתת לתלמיד חוויה של תיאטרון איכותי בתוך כתלי בית הספר וכדי להעביר את המסר של שמירה על הסביבה במדיה נוספת: תיאטרלית.
מעבר לניסיוני ב 12 שנות עבודתי במערכת החינוך הרגיל והחינוך המיוחד, כמורה לאומנות וכמחנכת. שיתפתי התייעצתי במהלך כתיבת ההצגה, עם הרבה מורים למדעים בחטיבה הצעירה, גננות ומחנכים בכיתות א-ג. מורים אלו היו הראשונים שצפו בהצגה והעירו והאירו לי את הדרך לשדרוגה עד להעלאתה בפני הקהל, אני חושבת שנכון ללמוד מכ"א וכך נהגתי לגבי כול הערה \ הארה ,שקיבלתי ,כ"כ מתוך שלל הנושאים שהמונח "איכות הסביבה" כולל בתוכו, בחרתי בנושא השימוש החוזר, מכיוון שאני יודעת שכיום,כבר מגיל מאוד צעיר נחשפים הילדים לנושא המחזור. הם יודעים בעיניים עצומות:היכן מניחים את בקבוקי הפלסטיק ומכירים לשמחתי את מתקני המחזור השונים. בחרתי, על בסיס הידע הקיים, להוסיף ידע בתחום פחות מוכר: ולהתמקד בנושא השימוש החוזר בפסולת ביתית
בהצגה הנושא מודגש והמומחש באופן בהיר באמצעות שירים, משחקים, וכמובן, עלילה מרתקת. בנוסף להתמקדות באיכות הסביבה, מעלה ההצגה דילמות ערכיות בנושאים שונים כגון: אחריות, יחס לשונה ולאחר.. והתמודדות רגשית,כגון :בסוף ההצגה הדמויות נפרדות אחת מהשניה, ע"י דבור על הקושי שבפרידה, וע"י נתינת מתנת פרידה....
כ"כ מתמיד האמנתי בהצגות לילדים שהן: חינוכיות, איכותיות ,וברמה גבוהה, ומעבר לנסיכה
וליצן.... בהצגה :"סוד המשקפיים הירוקים "ניתן דגש מיוחד לשימוש במושגים מדעיים מדויקים ובעברית תקנית, אני שמחה שישנם בהצגה גם התייחסות לנושאים נוספים כגון: היחס אל האחר,ביטוי של רגשות,זוהי הצגה שיש מה לדון בה עם הילדים לפני ואחרי...כ"כ הקרן לירושלים מימנה את תרגום ההצגה לערבית....
וכבר יש לי:" שתי ציפורים במכה אחת"...
ההצגה בערבית תעלה בעברית\ ערבית בעוד חודשיים לקהל יעד משותף של ערבים ויהודים במוזיאון:"עין יעל " בירושלים.