ישנה כמות אדירה של טיפים שונים לכתיבת קורות חיים ולשדרוג קורות חיים. מגוון טיפים, החוזרים על עצמם, המשחזרים את עצמם ולעיתים גם סותרים את עצמם. בעקבות תכנים אלו כל מחפש העבודה ממלא את קורות החיים במידע חשוב, פרטים אישיים רבים ופירוט יסודי.
רק שלעיתים קורות חיים אלו נמחקים ע"י המקבל מבלי לקבל אפילו סיכוי להעביר את מסרם.
ישנה כמות אדירה של טיפים שונים לכתיבת קורות חיים ולשדרוג קורות חיים. מגוון טיפים, החוזרים על עצמם, המשחזרים את עצמם ולעיתים גם סותרים את עצמם. בעקבות תכנים אלו כל מחפש העבודה ממלא את קורות החיים במידע חשוב, פרטים אישיים רבים ופירוט יסודי.
רק שלעיתים קורות חיים אלו נמחקים ע"י המקבל מבלי לקבל אפילו סיכוי להעביר את מסרם.
ברוב המאמרים באינטרנט לא מופיע הסבר למה צריך לכתוב קורות חיים בצורה מסוימת, איך רואה את קורות החיים המגייס ולאיזה פורמט יש באמת סיכוי להיקרא.
כאן נתייחס לטופס קו"ח מנקודת מבטו של המעסיק ולא של מחפש העבודה.
להלן כמה עובדות כדי לסבר את האוזן:
לחברות הגדולות מגיעים כ200 קורות חיים לכל משרה ביום אחד, לחברות השמה אף יותר.
כל מגייס של חברה גדולה מטפל ב20-30 משרות מינימום בו-זמנית .
סינון קורות החיים מהווה לא יותר מ30% מסך הפעילות של המגייס (וזה נכון למגייסים הזוטרים, אצל הבכירים הפעילות הרבה יותר ענפה וזמן הסינון הרבה יותר מצומצם בסדר יום שלהם).
עכשיו בואו נחשוב קצת:
אם המגייס יקדיש לכל טופס קורות חיים לפחות דקה (ועד כמה כבר אפשר להתעמק בדקה), מה הוא יספיק ביום עבודה של 9 שעות?
התשובה תהיה כלום ושום דבר. מעל 3 שעות הוא יבזבז על סינון קורות חיים למשרה אחת! ומתי יעשה ראיונות טלפוניים, פרונטאליים, כתיבת חוות דעת, מעקב אחרי מועמדים, קשר עם מנהלים מגייסים, כתיבת פרופילי משרות, פרסומים ועוד ועוד ועוד...
כיוצא ממה שכתוב מעלה, קורות החיים הנכונים ביותר יהיו אלה הכתובים מנקודת מבטו של המגייס. ב10 השניות שמקציב המגייס הוא רואה אך ורק את הקריטריונים הקשיחים שהוא מחפש:
ראשית מקום מגורים – הכוונה היא לעיר מגורים ולא לכתובת המלאה.
גיל – שנת הלידה הינה קריטית להרבה משרות וזאת כיוון שלרוב, המשרה והשכר שמתאימים לחייל טרי משוחרר לא יספקו גבר עתיר ניסיון בן 45.
השכלה – עם בפרסום משרה יש דרישה לתואר ראשון, זה מה שמעסיק צריך.
ניסיון – הניסיון הרלוונטי ביותר למשרה המוצעת. לדוגמא: אם בפרסום המשרה מצוין שחובה ניסיון במוקד שירות של חברת
תקשורת גדולה – מוכרת בגדים בחנות לא תעבור את הסינון אבל אם מצוין שחובה ניסיון במכירות יש סיכוי טוב שהיא תזכה לטלפון.
בכל מקרה, רצוי לקרוא טוב מאוד את הפרסום שאליו אתם שולחים את קורות החיים. כל מה שמופיע כדרישות חובה הוא אכן חובה וזה מה שיחפש המגייס בקורות החיים. אם אחת מהדרישות לא קיימת, קורות החיים יישלחו למאגר לחכות למשרות מתאימות יותר. מה שמופיע כיתרונות הינו בגדר בונוס בלבד.
את דרישות המעסיק חשוב לשקף בחלק העליון של קורות החיים כדי שעינו של המגייס תאתר אותם וידו תימשך לטלפון.
*כל הכתוב אינו מתיימר להתייחס לכל המשרות, לכל הדרגים ולכל המגייסים אבל בהחלט נכון לגבי רובם.
*המאמר כתוב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
בהצלחה!