בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> עסקים וממון > הטריקים מאחורי המבצעים בסופר

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

עסקים וממון

הטריקים מאחורי המבצעים בסופר

כולנו מכירים את מלכודות הדבש של רשתות השיווק וכולנו נופלים בהן פעם אחר פעם: המוצר שנמכר ב 1+1 התייקר עבור המבצע פי 2, המוצר "בחינם" מותנה בקנייה מעל 100₪
והמבצע על הקרקרים מוגבל רק לאלו עם השומשום.
המאמר קיבל את הציון: המאמר הטריקים מאחורי המבצעים בסופר קיבל את הציון 0.0 כוכבים  נצפה: 1197  |  דורג: 0
דרג מאמר זה

האמת מאחורי המבצעים הערמומיים

לא כל כך נעים לבדוק את החשבונית בסופר, כשאחריכם בתור עומדים צרכנים נרגזים שנועצים בכם מבטי עייפות ושנאה. אם בכל זאת היינו משתהים לרגע ובודקים את החשבונית אחרי כל קנייה, היינו חשים כארכיאולוג בירושלים, כי הממצאים בה היו כה רבים ומסעירים.

סקירת החשבונית היתה מעלה שאנחנו משלמים מחיר מלא על מוצר במבצע, כי כלל לא שמנו לב שהוא מוגבל לחברי מועדון, או לקנייה מעל סכום מסוים. הכל לכאורה גלוי, "מה לא ראית? זה כתוב בשלט", היו אומרים לנו ברשת. אך למעשה, במרחבי הפרא של הסופר, מהתלים בנו לא מעט במבצעים מתעתעים כדי שנקנה כמה שיותר.



להלן כמה שיטות וטריקים מוכרים יותר או פחות, שנועדו לשחק עם תאוותנו למחירים נמוכים ועם תשוקתנו לעולם לא לצאת פראיירים ("שאני אפספס מבצע?"). אך אל תהיו אופטימיים, משום שגם אחרי שתקראו את הכתבה, לא תנצחו את השיטה.

כמו שאי אפשר לנצח סוחר בשוק בהתמקחות, כי גם אם הורדת אותו בחצי הוא תמיד ימכור לך את המוצר ברווח עצום משום שזו העבודה שלו, ככה אי אפשר לנצח את התחבולות בסופר. בכל רשת או חברת מזון מועסק מוח יצירתי במיוחד שעובד רק בזה ואילו לנו יש סתם עבודה רגילה שלא תמיד כוללת עבודה בעיניים ואין לנו פנאי לפצח את כל השיטות. על כל תרגיל שנחשף לעולם, מיד יבואו במקומו 10 אחרים. אבל בשביל העלאת המודעות, הנה כמה מהתעלולים המרגיזים ביותר בסופר.

"המוצר בחינם" (מותנה בקנייה בחנות מעל 100₪)
האותיות הקטנות הן אמנות שלוטשה אצלנו כל כך, עד שחוקרי אמנות עתידיים יוכלו לבסס עליה קריירת מחקר שלמה. המוצר בחינם! (מותנה בקניית מוצר נוסף, בקנייה מעל 100₪, רק לחברי מועדון). המוצר בחצי מחיר! (רק אם תקנה מוצר נוסף בצבע ירוק ותעמוד על הראש). הצעד הבא באבולוציה: המוצר בחינם! (בתנאי שתשלם עליו).

אצלנו יש 1000 מוצרים במבצע (השאר ממש לא)
הרשתות מפרסמות 20 או אפילו 300 מוצרים בהוזלה. בחג היו אפילו רשתות שבנדיבותן הרבה יצאו במבצעים על 1000 מוצרים. כל הכבוד להן, הוזלות כמספר כוכבי השמיים. האמנם? בסופר ממוצע מסתופפים על המדפים כ 20,000 מוצרים שונים. כלומר: הוזלה ב 0.1-0.5% מתוך כלל המוצרים וגובים מאיתנו מחיר גבוה על כל היתר.

מבצע מוצר בשקל (מגיעים לחנות - המוצר אזל)
הסופר מפרסם במודעה בעיתון שהוא ימכור טונה ב 2₪. אתה רץ לקנות את המוצר כאילו הדג המשומר היה האייפון 4S האחרון על הפלנטה. למרבה התדהמה, המוצר אזל, לא קיים! איך זה קרה? הרשת קובעת מראש כמה ארגזי טונה היא מוכרת ב 2₪. הסניף מוציא ארגז אחד בבוקר, שמתרוקן תוך רבע שעה. הסניף מחכה 3 שעות ורק אז משחרר ארגז נוסף. כך הוא מווסת את ההפסד שלו על המוצר, אבל היי, הוא הרי גרם לך להגיע אליו, לא?

"הוסף רק" (הנחה? בחנות ליד יותר זול)
"קנה מעל 150₪, קבל את המוצר בתוספת 19.99₪!". מה שלא שמת לב, שהמוצר הזה נמכר בחנות אחרת ב 12₪ בלי "מבצע" ובלי נעליים. אתה הרי לא יודע כמה זה אמור לעלות, לכן כל כך קל לעבוד עליך.

1+1 (קנית יותר ולא קיבלת הנחה)
לפני שבוע, שמפו עלה 12₪. היום מבצע: 1+1 קנה שמפו אחד ב 24₪ וקבל את השני במתנה.

3+1 (קנה עוד ועוד)
כדי לקבל מוצר חינם צריך לקנות 3 מחבריו הלא נחוצים. פשוט מעצבן, אבל יש מבצע לא נקנה?

הגבלת קנייה 1: "מוגבל ל 2 ק"ג"
העוף ב 9.90₪, מוגבל ל 2 ק"ג, בקנייה מעל 150₪. קנית בסכום העולה על 150₪ אבל משקלו של העוף עומד על 2.3 ק"ג. הקופה תחייב אותך במחיר המלא כי עברת את הגבלת 2 הק"ג.

הגבלת קנייה 2: חיתולים במבצע
הורים קונים 4 חבילות חיתולים ומגלים אחרי הקנייה שהמבצע מוגבל ל 2 יחידות בלבד. "למה"? שואלים את מנהל הסניף. "נגד קנייה סיטונאית וכדי שלא תהיה התנפלות של הורים שיגמרו את המלאי להורים אחרים", הוא עונה. כי כאלה הם ההורים, מתנפלים על מבצעים ולא שומרים לאחרים. חלילה לא משום שהמחירים של החיתולים גבוהים מדי ביחס לשכר.

הגבלת קנייה 3: מוצר בסיס תמיד צריך
נתקלת במודעה: "מבצע בסופר שלנו: סוכר ב 1.99₪ במקום ב 5.95". שווה לכל הדעות. אתה מפציע בסופר ומעמיס 5 ק"ג סוכר, שיהיה. אבל באותיות הקטנות שעל המדף כתוב: "מוגבל לחבילה אחת". כיוון שבאת לסופר במיוחד בגלל המבצע, החלטת לקנות 4 חבילות בכסף מלא, נוסף לחבילה הזולה, כי בכל זאת יש כאן הנחה מסוימת. חשבון פשוט: ק"ג סוכר ב 1.99₪ + 4 ק"ג ב 5.95 לק"ג = שילמת מחיר ממוצע של 5.16₪ לק"ג. שווה?

המוצר במבצע מטורף (נפטרים ממנו לפני שהתוקף יפוג)
לא יאומן: חטיף הדגנים היוקרתי ביותר בשוק נמכר במחיר התאבדות:11₪ בלבד. מדובר בהנחה אמיתית, משום שרק בחודש שעבר קנית אותו ב 18₪. אתה ממהר לקנות חבילה בשביל הבריאות. בקופה אורו עינייך: 3 חטיפים תוצרת חו"ל ב 10₪? תוסיף גם אותם לקנייה. הביס הראשון חושף אמת מרירה: המוצר איבד מטריותו ומה הפלא, עוד חודש הוא כבר לא בתוקף.

מבצע לחגים (ואחרי החגים יקר יותר מאשר לפניהם)
הרשתות מצהירות כי בחגים סל הקניות אצלן מוזל ב 100-200₪. אחרי החגים המחירים חוזרים לרמתם טרם החג. עד כאן, הגיוני וטבעי: היה מבצע ונגמר, הכל חוזר לקדמותו ויבואו מבצעים חדשים. אז למה כשאתה מגיע לסופר אתה מוצא שמוצר אהוב עלייך שהוזל בחג ב 5₪, התייקר אחרי החג ב 7₪?

אנחנו מורידים מחירים (כי מי יכול לזכור את המחיר בעוד חודש)
בעקבות המחאה, בסופר הורידו מחירים ל 29.98 ₪ ו 46.29 ₪ וחברת המזון הגדולה הורידה את המחירים ב 7% כלומר בין 5.74 ל 19.33₪. כל הכבוד להם. אחרי חודש נראה שהמחירים עלו אבל מי זוכר מה היה המחיר הקודם כשהוא כל כך מסובך? אפילו את מספר הסלולרי של החברים שלנו שכחנו במאה שעברה.

כרטיס מועדון אשראי זה כדאי? (תשלמו עמלה כל חודש)
עברו הימים שחברות במועדון לקוחות ניתנה בחינם. היום המועדון היוקרתי של הסופר דורש שנוציא כרטיס אשראי יוקרתי ששם הרשת הזולה חקוק בו בגאון. בשנה הראשונה, מגלים שההנחות לא משהו. בשנה השנייה, משלמים דמי שימוש חודשיים שמגיעים בשנה לכ 200 ₪. אבל אם נישאר עם כרטיס מועדון רגיל נגלה שרוב ההנחות כבר לא תקפות עבורינו.

אנחנו מוכרים המון מוצרים ב 10₪ (השני ב 10₪)
אתם ניגשים למדף שבחזיתו תלוי שלט נאה עם המספר 10 באותיות ענק. הנה, הבטחה שקוימה, אתם אומרים בסיפוק. אבל רגע, מה כתוב בצד המספר, באותיות בגודל גרגר אורז? המוצר השני ב 10₪. או המוצר ב 10₪ בקנייה מעל 150₪ ממוצרי החנות.

השני ב 50% (קדימה, קנה יותר)
הגלידה האהובה עלייך יקרה מאוד. בשבוע שעבר היא עלתה 35₪. השבוע היא במבצע: קנה מיכל אחד ב 40₪ קבל את השני בחצי המחיר. התפתית וקנית 2 מיכלים. הרווחת? לא, הפסדת, במלחמה על המשקל. כי מיכלים שנקנו בצמד מתחסלים בקצב מהיר יותר לעומת קנייה של מיכל בודד. הפסדת גם כי בשבוע שעבר לא קנית גלידה, כי היא פשוט יקרה מדי. והרשת? הרשת הרוויחה עלייך, כי שילמת הרבה יותר לעומת הקנייה של השבוע שעבר.

9.99 (זה נראה כמו 9, זה 10)
כולם יודעים שמדובר בתעתוע, ובכל זאת כולם טועים ומתפתים.

קנו 10 מוצרים קבלו רביעיית חטיפים (קנו מה שלא צריך)
בסך הכל רציתם 2 קוטג' ו 1 גבינה לבנה. אבל החברה מציעה חטיפים "חינם", תצאו פראיירים? לכן קניתם 10 מוצרים וקיבלתם חטיפים והתוצאה היא שעבור קוטג' וגבינה שעל מחיריהם נלחמתם, שילמתם יותר מ 60₪.

מבצע עד יום רביעי (תבוא בחמישי)
ראית מודעה ביום שלישי, הגעת ביום חמישי, העמסת על העגלה, הגעת לקופה ושילמת מחיר מלא. כי באותיות הקטנות נכתב שהמבצע מסתיים ביום רביעי.

יצאנו הכי זולים בסקר המחירים בעיתון (והעלנו מחירים יום אחרי כן)
מסורת היא שבחגים מתפרסמים סקרי המחירים. הרשתות מתכוננות מראש (כל שנה הבדיקה נעשית באותו שבוע), מורידות באופן דרסטי את מחירי המוצרים שהן יודעות שסוקרי גופי התקשורת יבדקו (מדובר פחות או יותר באותם מוצרים). אבל יום אחרי שהתוצאות התפרסמו הרשתות שבות ומעלות את המחירים ולפעמים אף מפצות על ההפסדים.

פתק הוזלה על המדף (לא הקרקר עם הקצח במבצע, אלא הקרקר עם השומשום)
עד המדף זורח פתקי: "מבצע! במקום 15.99₪ הקרקרים עולים רק 9.99". נו, אז הקשישה שכעת עומדת לפנייך בתור לא תיקח 3 חבילות? הקופאית מסבירה לה שהברקוד אינו תואם את המוצר המונח על המדף מעל לפתק ההוזלה. היא הולכת לחפש עבורה את המוצר המתאים. מסתבר שהונח במקום אחר, או שאזל. מסתבר שהמבצע הוא רק על קרקר עם זעתר ולא על קרקר בטעם בצל. הקשישה העייפה מחליטה לקנות את הקרקרים שבחרה בהם ומשלמת 48 ₪ על המון קרקר "בהנחה".

אריזת חיסכון (לא חסכונית)
אבקת כביסה 1.25 ק"ג עולה 13₪. אותה אבקה ב"אריזת חיסכון" של 4 ק"ג עולה 43₪. הפיתוי עבד. חשבת שאריזת החיסכון מכילה פי 4 מהאריזה הקטנה. אבל זה לא נכון. היא מכילה רק פי 3.2. המחיר לק"ג באריזה הקטנה הוא 10.40₪. מחיר ב"אריזת החיסכון" יותר יקר 10.75₪.

"המחיר לא עלה" (הקטנו את האריזה)
המחיר נשאר אותו דבר, אבל המשקל ירד (ראו קלינקס וצ'יקו של שטראוס).

מוצרים בתור לקופה (אתה חייב מסטיק)
בדיוק גילית שכדי לקבל מוצר ב 10₪ עלייך להשלים את הקנייה ל 150₪. בתור לקופה יש עשרות סוגי מסטיקים, 5 סוגי סכיני גילוח, ממתקים, בלונים, בטריות. אופס, קנית עוד מוצר.

מבצעים בקופה (רוצה לשמוע על המבצעים שלנו?)
"רוצה מוצרים במבצע?", אתה לא רוצה בנדנוד הזה, האנשים מאחורייך בתור לא רוצים בנדנוד הזה ואת הקופאית הכריחו לקחת חלק בנדנוד הזה. אבל הסקרנות הורגת אותך. הקופאית נאלצת להציע לך מוצרים ב"הנחה מיוחדת". למשל, פיצה ב 15₪. התפתית, הקופאית הוסיפה את הפריט לחשבון ואתה אוסף את הפיצה בקופה הראשית. קיבלת פיצה של 270 גר'. אותה פיצה ב 500 גר' נמכרת במקרר, בלי מבצע, ב 19.99₪. מסקנה: זול זה לא.

מחיר היכרות (אחרי שבועיים נעלה את המחיר)
שלום נעים להכיר. גרמתם לי להתרגל, להתמכר. אם יכולתם למכור לי את המוצר במחיר נמוך עד כה, למה לא להמשיך?

אהבתם?

כתבות נוספות ממדור עסקים וממון

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים