השבוע, הלכתי לתומי להחליף מוצר פגום באחת הרשתות המאוד גדולות בעירי.
כשנכנסתי, הקופאית הציצה עלי ואמרה "החלפות, זה שם",וצעקה לקופאית בצד השני
"רעותתתתתתתתת, היא רוצה להחליף". גם מנהל המשמרת נקרא בצעקה דומה וגם מוכרת
נוספת, שהייתה בהפסקת אוכל, כך גילו כל באי הסניף.....
אז העצה הראשונה שלי אליכם היא לא לשרת כך את לקוחותיכם, שירות כזה עובר מהר מפה לאוזן. במקרה שכזה בו מדובר ברשת גדולה, גם אם אכתוב על זה בפייסבוק, אקבל כמה לייקים מזדהים, אני לא בטוחה שזה ישנה את תודעת השירות בסניף וגם לא בטוח יזיז משהו בקרב הלקוחות הקיימים. אבל, אם אני עסק קצת יותר קטן ואני נותן השירות, כדאי ורצוי, שאיעזר בלקוחות הקיימים שלי כדרך נוספת לשווק את עצמי.
אספתי לכם טיפים מהשטח שתלויים בכם ואתם יכולים להתחיל בעבודה מיד בתום קריאת הכתבה.
1.נכון שגם המחיר האטרקטיבי שלכם חשוב, אבל אנשים רבים יעדיפו לשלם תמורת היחס האישי שלכם והעובדה שאתם מכבדים את הזמן שלהם וזוכרים שלפני שבוע חמותם הייתה מאושפזת. (חס וחלילה! אבל, הבנתם את הרעיון...)
2.לקוחות אוהבים מתנות או הנחות, מה שנקרא "חבר מביא חבר ואת החבר כדאי לך לצ'פר". בקשו מהלקוחות שלכם שיספרו עליכם לחבריהם ובתמורה, העניקו להם מתנה. אתם יכולים להיות יותר חצופים ולבקש את הטלפון של החברים ולהתקשר בעצמכם.
3.דאגו למתנות קטנות הנושאות את הלוגו שלכם: (לא,לא ,לא-לא מחזיק מפתחות!!) כמו מבשם אוויר עם מדבקה ולוגו וכו'. מתנות כאלו שאנשים בסבירות גבוהה ישימו לב אליהן. הלקוחות שלכם ישמחו להראות אותם ואנשים אחרים ישימו לב לקיומם. ישנם היום המון נותני שירות ייחודיים לעניין זה.
4.שאלו את הלקוחות החדשים -"איך הגעתם אלי?". אם אתם מזהים את הלקוח השולח, למשל את חוג, דאגו להודות לו על כך : "תודה ששלחת לי את ציפי, הרגע היא הייתה כאן. באמת הגוונים שלך בשיער יותר מדוייקים".
1.אם כבר חברים, אי אפשר שלא להזכיר את הרשת החברתית – הפייסבוק : במידה ויש לכם דף עסקי (במידה ואין,זה כבר שיחת נזיפה), בקשו מהלקוחות שלכם שייכנסו לשם (דאגו לשלוח להם לינק), שיעשו לייק, ישתפו את העמוד, יכתבו המלצה. שאלו שאלות את החברים שלכם שם, שיענו לכם ותהיה המשכיות ועניין.
2.הכינו לכם מאגר מסודר עם תזכורות לפי תאריכים, אפשר לפי ימי הולדת, והתקשרו אליהם, אחלו מזל טוב (במידה ואתם יכולים, העדיפו שיחת טלפון אישית על פני מייל או SMS - הלקוחות מקבלים המון כאלה מכל כרטיסי החבר מועדון שלהם, תהיו מיוחדים), הזמינו אותם לקבל מתנה או הנחה לרגל יום ההולדת.
כמו כן-השתמשו במאגר כדי להודיע להם על דברים חדשים שקורים - מבצעים, מוצר חדש, עברתם מקום, פתיחת סניף חדש וכו'
3.ממליצה לכם על "חוק העשר"- כל יום דברו עם עשרה לקוחות קיימים בטלפון על העסק שלכם, ספרו עליו, התענינו בשלומם והזמינו אותם לבוא.
4.זכרו, אנשים אוהבים אווירה. אז, אם העסק שלכם נייח, דאגו שהוא יהיה מעוצב ומזמין וגם אתם. הופעה חיצונית אומרת עליכם המון, חייכו בכניסה,נ הלו שיחה חברית ובקשו שידברו עליכם.
5.כבדו את הזמן שלהם -אנחנו תמיד ממהרים ולא אוהבים להתעכב, גם אם אין לנו משהו דחוף עכשיו! לא אוהבים שמבזבזים לנו את הזמן. נהלו זמן נכון והקפידו על השעה. אם לקוחות מגיעים אליכם, התפנו אליהם במהירות או התנצלו, הודיעו שאתם כבר איתם וחיזרו אליהם כמה שיותר מהר. אל תתעלמו מהם. אם אתם מגיעים ללקוח, עימדו בזמן בו הבטחתם להגיע ואם לא, התקשרו להודיע על העיכוב!!!!!!! האמינו לי, הם ידברו על זה.
6.זיכרו-הלקוחות הקיימים שלכם איתכם כי יש לכם משהו שהם מעדיפים על פני כל אחד אחר. בררו מה הוא אותו דבר, אם זה היחס האישי, אותה תשומת לב שאתם נותנים להם, הם יישארו איתכם ויביאו אליכם אנשים. אז כדאי לכם לשאול ככה מידי פעם "למה אני? למה שיבואו דווקא אלי?" וחזקו את הדבר הזה. זה נקרא מיתוג : מהי התכונה הכי חזקה שלכם, שמביאה אליכם את הלקוחות שלכם? על מה אתם רוצים שהם ידברו?
7.שאלו אותם -מה דעתם על המדף החדש? מה דעתם על התספורת שלכם? מה הייתם מוסיפים לשירות? מה חסר? מה כדאי לשנות? ודאגו להראות להם ולהגיד להם ששיניתם בזכותם. הם ישמחו להביא אליכם אנשים שיראו מה ייעצתם להם. הם הלקוחות שלכם, הם יודעים מה הם רוצים לראות.
8.התעניינו במקצועות שלהם, כדי שתוכלו לחבר גם להם לקוחות. אולי תוכלו ליצור שתופי פעולה רלוונטיים.
אני כותבת את כל זה כמובן מתוך אינטרס אישי שהלוואי ותודעת השירות כאן תעלה ונהיה נותני שירות ולקוחות יותר טובים.
חייכו!
הכותבת היא עינבל אבוטבול,מאמנת להשגיות אישית ורכזת המחלקה ליועצים עסקיים
ב"תות-תקשורת ותוצאות" של אלון גל , 0546-877776