בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> מוסיקה > קול הרוח (פיתוח קול)

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

מוסיקה

קול הרוח (פיתוח קול)

אני מודה על כך שנבחרתי להיות "ברת מזל" ובעלת " חסד", ביכולת להעביר למבוגרים וילדים את סודות ורזי הקול האנושי ( כמו הדלי שככל שהוא מתרוקן כך הוא מתמלא מחדש) מתוך מחקר עמוק של שנים רבות.
המאמר קיבל את הציון: המאמר קול הרוח (פיתוח קול) קיבל את הציון 0.0 כוכבים  נצפה: 1346  |  דורג: 0
דרג מאמר זה
קול הרוח (פיתוח קול)

אנו בנויים על פי ידע מזרחי עתיק מאנרגיות (צ'קרות) וכל אחת ממרכזי אנרגיות אלה מכילה מרכיב פיזי, רגשי, שכלי ורוחני.
קול האדם מתרכז במרכז הגרון ויכול לקבל את תכונות כל אחת מארבעת היסודות הנמוכים (מרכז הבסיס, העצה, הטבור והלב).
הוא משויך לנטילת אחריות של האדם על צרכיו האישיים. קשור לדימוי התחלתי שיש לאדם בנוגע לדברים שבאים אליו, כאשר הוא חדל מלהיות קורבן ולהאשים אחרים בחסרים שבחייו, וניגש ליצור את המענה לצרכיו ולרצונותיו.
הקול יכול להיות כבד וחסר תגובה (מרכז הבסיס ), יכול להיות בשל ובעל עוצמה מינית ברמת המים (מרכז העצה), או חם ובעל רגש ברמת מרכז השמש (מרכז הטבור) רך וסמפטי ברמת הלב (מרכז הלב).
הקול שלנו ממוקד במרכז הגרון-ויש שמפתחים את קולם לדרגה גבוהה של "כלי".
אנו כלי חי עם רגיסטרים שונים, ומצלצלים בדומה לכלי נגינה שונה בכל רגיסטר - וע"י בנית הכלי נוכל לשלוט- להגמיש- ולחבר את הרגיסטרים ולהגיע למעברים ביניהם בצורה חלקה ויציבה.
ישנן דרכים שונות וטכניקות לאין ספור –אבל הקול הוא קשור ליסוד" הרוח"- וזה אומר שאין הוא "חומר".
הטכניקות והדרכים הם רק אמצעים להגיע למטרה הקדושה של לתת לקול דרור ושחרור.
רק מורה מיומן ובעל כישורים מיוחדים יוכל ע"י הקשבה וידע לכוון ולפתח כל אחד על פי דרכו.

על המורה לעבוד ממקום של צניעות שגם אם הוא הוכשר ללמד, עדין עליו לעבוד כעוור ולהאמין שביחד עם התלמיד הוא ימצא את הדרך אליו, וכל שיעור מצריך התבוננות חדשה.
כשלאדם יש חסימות בשחרור הקול – הוא ישחרר אותו בלחצים שיגרמו לכאב שיתרכז ב"מרכז הגרון".
כל החסימות שמונעות מאיתנו להתרומם - מחזיקות את הקול- דוחפים אותו - עובדים באופן מכני ומנסים לעצב אותו מבחוץ- זה נובע ממחשבות חומרניות, ומונעים את התנאים ש"קול יתגלה מעצמו " . על האדם להכשיר את הכלי שלו ע"י פעילות גופנית (רצוי מגוונת ומותאמת לצרכיו),שינה מספקת, מזון משובח, ומחשבות חיוביות, לסיכום- אורח חיים בריא - נותן חוסן להכשרת הקרקע לשחרור הקול.
בדומה להכנת המטוס – הכנת יסודות איתנים, ולבסוף התוצאה- ההמראה- או דימוי אחר- אנו הסוס -והקול הוא הבן אדם.
על כל אדם נופלים שיעורים, בחלקם לא קלים במשך חיינו, אבל אנו אלה שצובעים אותם ונותנים להם את החשיבות –.עד שלומדים אותם בדרך כלל יגיעו אותם שיעורים בווריאציות שונות –ולכשלמדנו והבנו אותם יגיעו שיעורים חדשים..
כנ"ל עם קולנו- חשוב מאד להיות קשובים איפה אנחנו נמצאים, ולקבל את העצמנו כך, ואם נבין שעלינו לעשות שינוי פנימי (לא יגיע ממשהו חיצוני) נוכל ליצור בתוכנו מרחב- הקשבה- ועבודה של התנסות לאורך זמן.
לדעת שדרושה סבלנות רבה ע"מ לעשות שינוי אמיתי ועמוק, ולא, אנחנו נוגעים בקול אלא הוא כבר קיים, עלינו רק לגלות, לכוון, להתחזק ולהיות מוכנים להמריא ע"מ שנוכל לאפשר לקול לעבור דרכנו, כי אנו רק הכלי דרכו עוברת האנרגיה.
לכן עלינו רק להיות מכוונים ככלי שמנגן באותם מיתרים במלודיות עצובות –כמו שמחות, נוליך את קולנו- והוא כבר ימצא את צבע גוון הקול המתאים.
אנו יכולים לבחור בדמיון מודרך את המחשבות שיובילו לכוחות היצירתיים להתגלות ולהגיע לרמה של "אמנות".
הנשימה היא חשובה מאד בתהליך זרימת הקול -עליה להיות "טבעית" כאילו אנחנו מתבוננים בה, בזרימה שלה ועוקבים אחריה כתהליך התחלתי.
קול ונשימה – מה שאנו באמת זקוקים לו בנשימה איננו האוויר עצמו, כי עם התנועה של האוויר.
תרגילים קצביים של נשיפה ונשימה בתנועות ריתמיות - כך אנו מסיתים את המחשבה של הכנסת אוויר בצורה מאולצת כגון דחיסה - והתנפחות - ומתרחשת זרימה של נשימה טבעית.

אנו בנויים משני רמקולים - אחד זה בסרעפת (הגדול) - ואחד נמצא באזור הראש( הקטן),
שניהם ביחד נותנים תהודה לצליל שאנו שומעים בכיפת הראש והמצח (מרכז העין השלישית ומרכז הכתר) ומרגישים בצלילים הגבוהים במיוחד מעין הרגשה של רפיון וריחוף..
לכל אלה מצטרפים כל שרירי הלשון (שהיא מתפקדת כמפרט או האצבעות שמנגנים על כלי נגינה) והשפתיים - הלחיים שהם מתרוממים - האף ממנו נושמים - ונשיפת האוויר מהפה.
יש סידרה של תרגילים לחיזוק הנשימה - חלקם לקוחים מהיוגה - ותרגילים נפרדים לכל השרירים הישירים להוצאת הקול.
חשוב מאד לתרגל - וליהנות מהתהליך עצמו - מבלי להיות עסוקים במטרה.
לדעת שלא מיד יהיו תוצאות - כמו שתיל ששתלנו , וייקח זמן עד שניראה ניצנים.
כל יום זה חיפוש מחדש - כי לעולם התהליך הנפלא הזה לא מסתיים - ותמיד יש לאן לשאוף.

ולסיפור האישי שלי:
נולדתי בארגנטינה- הייתי ילדת פלא, כי פיתחתי את קולי לדרגה קלאסית בשומעי את זמרת האופרה לילי פונס.
כילדה- שרתי בקול קלאסי מפותח, וזה גרם למבוכה בקרב השומעים.
אהבתי מאד לשיר- והשירה ריפאה את הכאב על מות הורי עוד בילדותי המוקדמת.
לא היה לי צורך בלהשמיע את קולי ברבים - זה לא היה משהו חיצוני - או ע"מ שיביא התפעלות הסובבים אלא - שירת שמיים שברבות הימים הפכתי לדרגת "אמן".
אני מודה לכל מורי שנתנו בי אמון והכשירו אותי להיות "אמן" בזמרה.
אבל אני מודה כל יום לאלוקים שנתן, ונותן לי להיות יצירתית ולמצוא דרכים חדשות לגילוי הקול.
כי האמן הוא לא רק תולדה של לימודים אקדמיים שהוא רכש, אלא ביכולות שלו לחשוף את החוויות האישיות, לנגוע ולכוון את מיתרי הנשמה שנוצרו מתוך החיים עצמם.

כתבה,
קלאודיה נורית הניג
זמרת ברמת "אמן"- מורה לפיתוח קול.
(Healer
and Medium )לפרטים:0528650270
אהבתם?

כתבות נוספות ממדור מוסיקה

תגובות (לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות)

  • 1
    קול הרוח- קולי-כולי
    איזו זכות להיות תלמידה של מישהי כמוך יקירתי, מרגש אותי לדעת שמצאתי מישהי שיכולה לחבור לדרך האמן המיוחדת רק לי,שנים פתחתי את עצמי וכעת נותר לי לפתח את קולי-כלי.אני יודעת שאיתך נגיע רחוק ואני מודה לך מקרב לב על מי שהנך- אמנית דגולה ועם זאת בעלת צניעות רבה- רק האדם היודע את מקומו בעולם זה יודע צניעות מהי. אני מאחלת לעוד הרבה תלמידים להנות מהכישורים המופלאים שלך כמורה וכמובן ממליצה בחום גם להנות מאיכויות קולך המדהים- רב תודות, באהבה גדולה, שרון
    שרון   (22.3.2012)
בניית אתרים