לדברי מורן מימון, מנהלת בית הספר
לשחייה "סגנון" שיעורים פרטיים ללימוד שחייה מומלצים בדרך כלל באחד מהמקרים הבאים:
1.כאשר הילד\ה סובל\ת מפחד קיצוני מהמים ו\או אם קיים קושי תנועתי כלשהו.חרדות, פחד או קושי עלולים לעכב את ההתקדמות של הילד יחסית לשאר הילדים בקבוצה ועלול להיווצר פער משמעותי. התנסות שלילית תפגע בביטחונו העצמי של הילד ותהפוך את חוויות הלימוד לבלתי נעימה עבורו ובמקרים קיצוניים אף תגרום לחוויה טראומטית ולזיכרון קשה.
( ביה"ס לשחייה סגנון מציע אבחון קצר ללא תשלום לפני ההרשמה ובכך לבדוק את התאמתו של הילד ללימוד השחייה )
2.ילדים אשר "כמעט" שוחים וצריכים "חיזוק".
שיעורים פרטיים הינם מענה מצויין כאשר נדרשת הדרכה קצרה. ילד שלמד בעבר וזקוק לרענון. או ילד מוכשר שכבר שולט בתנועות וצף ללא עזרת מצופים וצריך הדרה קצרה של שניים,או שלושה שיעורים.
3.הורים אשר אינם יכולים להתחייב למועדים קבועים.
שיעורים פרטיים יתנו מענה בזכות הגמישות בלוחות הזמנים. השיעורים בקורסי השחייה קבועים ולרוב לא ניתנים לשינוי מבחינת ימים ושעות.
לדברי מורן מימון יתרונות השיעור הפרטי הינם כמובן, תשומת לב מלאה בתלמיד, שאינה מתחלקת בין לומדים נוספים.קצב הלימוד וההתקדמות מותאמים באופן ישיר ליכולתו של הלומד וקיימת גמישות בקביעת זמני השיעורים. קיימים גם חסרונות בשיטת הלימוד הפרטנית לדוגמא: אופציית הלימוד על-ידי חיקוי ילדים אחרים בקבוצת השווים אינה קיימת. המחיר- לרוב יקר יותר ממחיר שיעור בקבוצה וזמן השיעור - לרוב קצר יותר מזמן שיעור קבוצתי.
לימוד בקבוצה :
קורס לימוד שחייה בקבוצה מתאים לרוב הילדים, אם אינם סובלים מפחד קיצוני מהמים ואשר התנועתיות (המוטוריקה) שלהם היא בגדר הסביר. פיתוח מיומנויות חברתיות- הקשרים החברתיים בקבוצות קטנות הם עזים ומיוחדים, נוצרת הרגשת אחדות שתורמת להתפתחות החברתית של הילד. בדרך כלל מדובר בילדים מאותו בית ספר או מאותה כיתה, והחברות על בסיס ספורטיבי שנוצרת בשל הפעילות הגופנית היא אמיצה ורבת עומק.
הלימוד בקבוצה מאפשר לימוד על ידי חיקוי ובנוסף מתקיים האלמנט הממריץ בקבוצה : "אם הוא יכול, גם אני יכול". בנוסף, קיימת האפשרות להכיר חברים חדשים.
הספק- כאשר הלימוד מתבצע בקבוצות קטנות החומר הנלמד בכל שיעור רב יותר מאשר קבוצה גדולה וכתוצאה מכך קצב הלימוד הוא מהיר יותר מקבוצות בעלות מספר רב של תלמידים.
תחרות הוגנת- בקבוצת גיל שווה ובמיוחד בקבוצה קטנה התחרות קשורה ליכולת הגופנית וההתפתחותית. האתגר והתחרותיות הם הוגנים ומעודדים מצויינות.
זמן השיעור- 45 דקות לקבוצה ארוך יותר מאשר לימוד בשיעור פרטי, זמן אדיאלי לילד להיות מרוכז ללימוד ,תרגול ,הטמעה של הרצף התנועתי והפיכתם לדפוס תנועתי קבוע .
אז מה החלטתם ?
תוכלו להתייעץ עימי בכל עת ,ישנם עוד מרכיבים שיכולים להשפיע, אופי הילד , מצב פיזי , שמן ,רזה ( לילדים רזים מאד לעתים קשה יותר להגיע למצב של שחייה כי הם שוקעים בגלל העדר אחוזי שומן שגורם לציפה טובה ועוד ולכן אולי יזדקקו לשיעורים פרטיים)
"סגנון " לימוד ואימון שחייה , בסגנון שמתאים לך !
בסגנון מאמינים שכל ילד יכול ללמוד שחייה ,רק צריך את הגישה שמתאימה לו, את הסגנון שמתאים לו והזמן שלו.
למורן מימון ,מנהלת והבעלים של סגנון ,למעלה מ12 שנים של נסיון בלימוד ואימון שחייה ,מכילה בתוכה ידע רב ,קשת רחבה של כלים שרכשה בלימודים בקורסים שונים ובעבודה במים במשך השנים על מנת להתמודד עם כל ילד וילדה,מבוגר ,נכים ועוד. בכדי להעניק את המתנה הזו שנקראת שחייה ואת עולם המים לכל אחד ואחת.
Water is life , swimming is every thing
סגנון ביה"ס ללימוד שחייה בפתח תקווה