בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> מוסיקה > כל הסיבות מדוע להתחיל עם גיטרה קלאסית

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

מוסיקה

כל הסיבות מדוע להתחיל עם גיטרה קלאסית

כל התשובות למתחיל ללמוד ולמורה שמתחיל ללמד תלמיד חדש.
המאמר קיבל את הציון: המאמר כל הסיבות מדוע להתחיל עם גיטרה קלאסית קיבל את הציון 0.0 כוכבים  נצפה: 1168  |  דורג: 0
דרג מאמר זה
כל הסיבות מדוע להתחיל עם גיטרה קלאסית


תלמיד גיטרה ממוצע רוצה לנגן בגיטרה חשמלית אבל.... סבלנות!
יש עוד הרבה מה לעשות וללמוד כדי להיות מוכן לגיטרה החשמלית.
כולם אומרים צריך להתחיל מגיטרה קלאסית ואחר כך כך עוברים לחשמלית הניכספת.
אבל אם הלימוד המקדים בקלאסית נעשה כמו שלומדים על גיטרה חשמלית, לא באצבעות ולא בישיבה נכונה ועם מפרט אז חברים יקרים הזמן הזה לא רק מבוזבז אלא יוצר תשתית לקוייה להמשך ועוצר את ההתקדמות העתידית בכלי. יש מצב שתלמיד לאחר שנתיים רוצה להתפתח ולנגן עם אצבעות דברים יותר מורכבים אין באפשרותו לעשות זאת .
במשך 27 שנה שאני מלמד אני יכול להצביע על 2 תלמידים ששרדו והצליחו מנגינת מפרט בחשמלית לנגינה קלאסית באצבעות.
כי: הסיבה העיקרית בעיצוב החשיבה המוסיקלית לטווח הארוך .
מכיוון שבגיטרה הקלאסית ניתן לנגן את כל התפקידים מנגינה בס וליווי. ישנה חשיבות מכרעת לתלמיד שידע את מרכיבי המוסיקה על תפקידיה השונים.
לכן הייתי שם את הגיטרה הקלאסית בראש הפירמידה של מקצועות הגיטרה.
הגיטרה הקלאסית גם מקבילה לפסנתר בחשיבה המוסיקלית.

הגיטרה החשמלית אינה עצמאית .
בהרכב בד"כ מנגנת או תפקיד סולו או תפקידי ליווי. נגן החשמלית תלוי בקיום הרכב .
הנגינה ביד ימין חשובה להתפתחות העתידית לנגינה רב קולית,צריך להפעיל את כל האצבעות באחת מהטכניקות הקלאסיות המקובלות . בנגינת המפרט יש התפתחות לא מאוזנת של יד ימין שלמעשה רק תופסת את המפרט. משאב ענק שניקרא כף היד מבוזבז . כאשר תלמיד גיטרה קלאסית נמצא בשלב שיד ימין שלו מיוצבת על כמה קטעים תלת קוליים, אין שום מניעה שינגן גם על מפרט,אפילו יש יתרון בעניין שהנגן ינסה לחקות את התוצאה הרב קולית שניגן באצבעות . הנגינה הקלאסית תורמת להרחבת הידע המוסיקלי והתפתחות המוסיקה ביריעה של כמה מאות שנים. התלמיד מבין תהליכים של התפתחות של מוסיקה לפחות מבאך עד red hot …. כך התלמיד שואב מהמורה שלו ידע ולא רק לנגן חומרים מוכרים לפי בקשתו.

מהבחינה החינוכית תלמיד שנימצא במיסגרת קלאסית יותר קשוב וסבלני יותר כי התהליך של לימוד הקטע יותר ארוך. הלימוד נעשה בשלבים קריאת הקצב התוים והאיצבוע, לאחר הפנמת הפנמת הפרטים הטכניים, יש להפוך את זה למוסיקה חיה על ידי שימוש בדינמיקה וגווני צליל . חשיבה אקוסטית טהורה יצירת צליל ללא עזרים אלקטרוניים רק עם המגע של היד וכך ליצור צליל בלעדי לנגן. הנגינה בחשמלית צריכה להיות חלק מהשלם המוסיקלי .
ויש להמשיך בלימודי הגיטרה הקלאסית תוך כדי החשיפה לחשמלית.



אצלי למשל התשתית הרחבה של הגיטרה הקלאסית נתנה לי אפשרות לגעת ולהיות בכל התפקידים אני מנגן גם סולו במפוחית וכמובן בגיטרה .
בליווי עם הגיטרה פלמנקו ב"טריו להב".
והבס עם מפוחית הבס ב"שלישיית הרמוניקה"
והגיטרה בס ב"טריו ג'אז מודיעין"



איך אפשר לשלב
צריך לנצל את העניין בלימוד החשמלית ללימוד התאוריה וההרמוניה באופן שימושי. בתוכנית הלימוד של החשמלית צריכים להיכלל 3 נושאים ראשיים:
טכניקה – תרגילי שליטה במפרט.
נגינת סולו – לימוד הסולמות על כל הגיטרה ואילתור.
נגינת ליווי – לימוד הרמוניה בניית אקורדים זיהוי מרווחים וסגנונות.



כל נושא ותרגיל דורש זמן הטמעה שיכול להמדד בשבועות.
לכן בזמן הנותר אפשר לשלב את לימודי הגיטרה הקלאסית. לדוגמא: כדי לנגן סולם דו מז'ור בכמה פוזיציות לא מספיק שבוע. צריך בקרה שבועית של המורה על דרך האימון באחת הגיטרות שהתלמיד איתן מגיע לשיעור ולהמשיך בנושא הראשי.

אהבתם?

כתבות נוספות ממדור מוסיקה

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים