בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> מודעות וצמיחה רוחנית > רושם ראשוני באינטרנט כמו בחיים

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

מודעות וצמיחה רוחנית

רושם ראשוני באינטרנט כמו בחיים

"כי אין לך הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני"

רושם ראשוני בנוי מרושם פיזי, רושם אישיותי, רושם סביבתי, כל אלו יוצרים את הרושם הראשוני המנצח!

נכתב ע"י אושר- מפיק סרטונים לאינטרנט ומריץ סדנאות לשיפור הביטחון ותקשורת חזותית
המאמר קיבל את הציון: המאמר רושם ראשוני באינטרנט כמו בחיים קיבל את הציון 5.0 כוכבים  נצפה: 1183  |  דורג: 3
דרג מאמר זה
רושם ראשוני באינטרנט כמו בחיים

הנה לכם סיפור קצר.
דודי, חברי היקר, נוהג לצאת לדייטים אחת לשבוע. לדבריו, הוא "המומחה" לנושא הדייטינג, הוא יודע לאן כדאי ללכת? מה לאמר? איך להתנהג? כיצד להתאים את שפת גופו לתגובותיה של המועמדת, ויותר מכל יודע מה היא חושבת…

אני עדיין לא מבין מדוע הוא ממשיך לדייטים אחת לשבוע?


מה לא בסדר עם דודי?
האם הוא מושלם מידי? (too good to be true)

האם הוא חי בסרטים קשים המלווים בתחושה ביטחון עצמי מופרז?


ישבתי עם דודי ושאלתי אותו מה הקטע?
דודי סיפר:


"הבנות משתגעות עליי, הן יושבות פעורות פה על הסיפורים שאני מספר להן כל הדייט, אני מספר להן על העסק שלי, החזון שלי. בהמשך אני מספר על התחביבים שלי, על זה שאני אוהב מותגים ומוכן להשקיע במראה החיצוני. הן מבינות שאני גבר אמיתי, קולטות את הסגנון שלי, אנחנו מגיעים לדייט השני שגם הולך טוב.. אבל אני מרגיש שעוד לא מצאתי את האחת.
אני מחפש מישהי ברמה שלי".

שאלתי:
"איך אתה יודע שהרושם הראשוני שיצרת היה חיובי?"

דודי:
"מה זאת אומרת? וודאי שכן.. בנות מחפשות גבר כמוני שדואג לאיך שהוא נראה, שיודע לדבר, שמכיר מקומות ואנשים".

שאלתי שוב:
"אבל יתכן שהבחורה שיצאת איתה פשוט לא הרגישה מספיק חשובה כמוך?
יתכן שהתעסקת יותר מידי בעצמך?"


זו אחת הבעיות ביצירת רושם ראשוני. רבים נוטים לחשוב שרושם ראשוני זה להראות במיטבך, להיות הטוב ביותר. "ככל שאראה טוב יותר, אשדר עוצמה גדולה יותר, אני אהיה מוערץ על ידי הצד השני.

האם גם אתה חושב שיצירת רושם ראשוני המבוסס על הצגת עצמך (הטוב והחזק ביותר)
הם אלו שיקנו לך את הנקודות לכיבוש הקהל או המועמד?


מניסיוני הרב כאיש טיפול ויועץ, שמתי לב שאכן אנשים מתרשמים מהמראה החיצוני, זה חשוב ביותר (ובאופן שטחי ביותר) כשמדובר במפגש רגעי (עד חצי שעה) כגון כניסה לחנות, שיחה עם זר ברחוב, ביקור אצל רופא או עורך דין.
בדרך כלל מתייחס לעולם העסקי!




זהירות!!!

שימוש יתר בטכניקות יצירת הרושם ראשוני חיובי, יכולות ליצור אפקט הפוך בדיוק: "רושם ראשוני שלילי, אותו לא יהיה ניתן לשנות" – זו הכתמה!!


מה ישלים לך את החוליה ליצירת רושם ראשוני חיובי מנצח?

גיליתי שמה שישלים את התהליך של יצירת רושם ראשוני חיובי מנצח (כובש) הוא התייחסות והתמקדות באחר!

כאשר אתה יודע בינך לבין עצמך שאתה טוב, שאתה נקי, שאתה אמיתי, שאתה מוכשר, שאתה יפה, אין עוד טעם או צורך להשתמש בהם.

הם כבר קיימים, הם עובדה.

הבן אדם איתו אתה נפגש ירצה לראות אותך אל המעבר, אל התכונות הפנימיות שלך, אך מילים ועוד סיפורים על כמה נחמד ואיש מוסרי אתה, לא בדיוק יעשה את העבודה.

הטכניקה הטובה ביותר, שעובדת באמת היא היכולת שלך להתחבר אל האחר.
איך מתחברים אל האחר?

מתמקדים בו!!!
הוא החשוב ביותר (אתה לא קיים: כמו שנאמר: "אין אני אין אני")

כאשר תתחיל לשאול את האחר לגבי חייו, מהם הדברים שחשובים לו? למה בחר לגור בעיר x ?
מדוע ולמה וכיצד ואיך? האדם שעומד מולך יחוש שאתה אדם מדהים, עם עומק רגשי ויופי שילך ויקבל נקודות נוספות גם אם אינו עונה לטעם הקלאסי שבא לפגישה.

השאלות חייבות להיות עיניניות, בעלות חשיבות עמוקה לחייך, אתה חייב להראות שאתה למד באמת מהאדם שמספר לך על חייו. (זה מה שנקרא ההבדל בין "לשמוע" ל"להקשיב")

הקשבה לאדם אחר היא אחת המתנות שיעניקו לך את מירב הנקודות ביצירת הרושם הראשוני. זוהי הקשבה שנובעת ממקום של ביטחון ובחירה מודעת לפנות בשאלות ולא בתשובות, (שאינן באות מלכתחילה כדי להראות את "כמה אני הכי טוב")


רושם ראשוני בעסקים:

כמו בחיים, כך בעולם העסקים.
איך אתה יוצר רושם ראשוני חיובי לקהל שלך?

חנות יפה? פרסומות יוקרתיות?
אתר מרשים? לוגו יוקרתי? השקעה של אלפי שקלים בעיצוב האתר?

כפי שהוזכר קודם, כל אלו חשובים עד מאד, ומשפיעים על ה"רושם הראשוני הקצר", כלומר, כן,
יש לך אתר יפה?
חנות יפה?
פרסומת מעניינת… מעולה! אנשים יבואו ויתרשמו.
אבל, מה יקרה לאחר השגת יצירת הקשר (מפגש) הראשוני?

רושם ראשוני בשיחת טלפון

יצרת "דייט" (לִיד) למוצר שאתה מעוניין למכור (זה יכול להיות שאתה מוכר שירות שלך: טיפול פסיכולוגי, קואוצינג, טיפול שיניים וכו)

הלקוח הפוטנציאלי שהתרשם מהתמונה או האתר שלך, עושה את הצעד ומעוניין בפרטים.

כעת, איך אתה מוכר את עצמך?
לאינטונציה, לסבלנות, לשאלות והתשובות שתתן יהיה את הכוח להרשים וליצור צעד לקראת פגישה אמיתית.

כל עוד הפרסומת לא הציגה את עצמך כאדם, מבחינת הלקוח מדובר במשהו ארטילאי, הלקוח יכל לדמיין אותך כפי שיעלה ברוחו אך עלול להתאכזב (כמו בדייט), לשיחת הטלפון יש את הטון המכריע ביצירת ה"רושם הראשוני הארוך טווח", בו אתה חייב לנצח.


רושם ראשוני במפגש פנים מול פנים

הלקוח הפוטנציאלי נענה לפרסומת או לאתר, נראתָ לו שם מקצועי ששווה לערוך ביקור, ונכנס לבית העסק שלך.

עכשיו, איך אתה מוכר את עצמך?

נכון, בדיוק כמו בטלפון אבל עוד קצת…
עכשיו, גם לשפת הגוף שלך יש כוח, הנינוחות ותשומת הלב שתוכל להרעיף על הלקוח, הסתכלות ישירה בעיניים, שאלות עינייניות שיובילו את הלקוח לשיתוף והתקרבות.

אם תצלח את יצירת הרושם הראשוני האמיתי שלך כאדם, הרי שאנשים יתחברו אליך ויאמינו בדרכך, ויקנו ממרכלתך.




באחת מסדנאות המכירה שהשתתפתי בהן, אמר המנחה:

"כל איש מכירות (והטוב ביותר שיהיה) צריך לזכור ולהפנים, לפני שמוכר את המוצר המדהים שלו, הוא קודם כל מוכר את עצמו"


מסקנה: שיפור היכולות הבינאישיותיות, תקשורת בינאישית נכונה, אסרטיביות, ביטחון עצמי, הם הכלים המכריעים והחשובים ביותר ליצירת רושם ראשוני נכון מוחתם לטווח ארוך.


נכתב ע"י אושר- מפיק סרטונים לאינטרנט ומריץ סדנאות לשיפור הביטחון ותקשורת חזותית
אהבתם?

תגובות (לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות)

  • 1
    uVFpQYrUAXYsUP
    Articles like this make life so much smipler.
    Babak   (3.4.2013)
בניית אתרים