במהלך השנים צברתי ידע, ניסיון והתמחות בתחומים רבים תוך שאני שמשלבת ידע
מקצועי, ניסיון חיים עשיר כהורה, מורה, מאמנת אישית ומנחת קבוצות, חשיבה יצירתית, הקשבה ואמפטיה. בניסיון לשווק את עצמי בדרך נכונה ויעילה לכלי האימון וההנחיה אני בודקת כל העת מה המייחד אותי כאשת מקצוע מאחרים הדומים לי בתחום.
במהלך השנים צברתי ידע, ניסיון והתמחות בתחומים רבים תוך שאני שמשלבת ידע מקצועי, ניסיון חיים עשיר כהורה, מורה, מאמנת אישית ומנחת קבוצות, חשיבה יצירתית, הקשבה ואמפטיה. בניסיון לשווק את עצמי בדרך נכונה ויעילה לכלי האימון וההנחיה אני בודקת כל העת מה המייחד אותי כאשת מקצוע מאחרים הדומים לי בתחום.
בניסיון לאתר את נקודות החוזק שלי הקשבתי מאוד למשובים של המתאמנים שלי וחברי
הקבוצות אותן אני מנחה ושל הקרובים לי במיוחד (חברים ומשפחה), אשר דעתם חשובה לי מאוד. למדתי כי אחרים רואים בי כמאמנת ומנחה, אדם בעל יכולת ההקשבה, ניתוח
המציאות ויכולת לראות דברים אחרת. מן המתאמנים וחברים בקבוצות שלי, למדתי כי יש משהו מרגיע בקול שלי ואני מביאה עימי נינוחות ורוגע, המשפיעים על האחר.
הנתינה שלא על מנת לקבל, מאפשרת לי למצוא דרך להגיע לאנשים, להקשיב ללא שיפוט
ומתן ביקורת ובאמת לתת לאדם תחושה שאני כאן בשבילו.
המיוחד באימון האישי, שהמאמן מקנה למתאמן "כלים" רבים לפעולה, הוא (המאמן)מעשיר את ארגז הכלים שלו(של המתאמן) וזה, בוחר את אלה המתאימים במיוחד לשימוש על פי אופיו ואישיותו. הצלחת האימון היא האמונה שיש למאמן במתאמן בדרך לקראת שינוי
והצלחה, האמונה ביכולתו לצמוח, להתפתח ולהגיע.
אחד הכלים בהם אני משתמשת פעמים רבות, בעיקר במהלך עבודתי עם ילדים בגילאים
שונים הוא שימוש במשחק, כחלק משמעותי בתהליך האימון .
הרעיון, לשלב משחק כמרכיב חשוב בתהליך האימון, נולד מניסיון של שנים בהוראת הגיל
הרך. השימוש במשחק, ככלי חשוב בלמידה, הפך אותה לחוויה מהנה ומשמעותית,המניבה
חוויה ללומד ועליה בהישגיו. עם השנים, החלטתי לשלב את המשחק, כחלק חשוב בתהליך
האימון, במטרה להפוך אותו למהנה ומניב תוצאות. דרך משחק, לומד המתאמן להפוך את
תהליך העבודה למשחק מהנה תוך שמירה על מבנה האימון, לשפר מיומנויות שונות, לאמן
דפוסי חשיבה, לשכלל כישורים חברתיים, לעורר מוטיבציה לעשייה, ללמוד על עצמנו ועוד.
בתהליך האימון, המתאמן פוגש, מקומות כואבים ומתמודד עם קשיים, מידי יום.
אימונים רבים, נפסקים, בטרם עבר המתאמן שינוי, דבר העלול לגרום לנסיגה ולמנוע
אפשרות של יצירת שינוי.
אימון המשלב משחק מהנה, יוצר אצל המתאמן חווית הצלחה, הוא משנה את הגישה שלו
למציאות ומגלה מוטיבציה גבוהה, התמדה ורצון, להתמיד בתהליך.
במהלך האימון לומד המתאמן להמציא משחקים מהנים, הבנויים על בסיס משחקים, שהוא
מכיר ואוהב. המטרה: לחזק את תהליך האימון, לשפר מיומנויות הנדרשות להעצמת
התהליך, לחקור נושאים ותחומים בחייו ולהשיג תוצאות ויעדים שנקבעו בראשית האימון
ובמהלכו.
במהלך האימון, נשים דגש על:
• למידה מתוך משחק.
• על הקשר בין הנאה מהדרך להשגת התוצאות.
• נעים לקראת פעולה - מיישמים את תוכנית הפעולה, תוך הנאה.
• חשיבות השימוש במשחקים באימון.
• כיצד ממציאים משחק ! שימת דגש על כתיבת הוראות והכנת אביזרי המשחק.
• הכרות עם מגוון משחקים: משחקים מעוררי שיחה, משחקים להבעת רגשות, משחקים לאיתור דפוסי מחשבה, משחקי אבחון, משחקי תובנות, משחקים מעוררי מחשבה ועוד.... (קלפי רגשות, התרמיל, חסמי הצלחה,מילים מהלב, משפטים מהלב, לרא/עות את הכבשים, )
• הכרות עם מגוון משחקי יומיום ( דומינו, משחק זיכרון, משחקי מסלול, רביעיות, בלאנקו, רמי קוביות, סולמות וחבלים, טאקי ועוד).
במהלך האימון, אני משלבת כלים נוספים: דמיון מודרך, קלפים טיפוליים מסוגים שונים,
יצירה, כתיבה אימונית, מוסיקה, פסיכודרמה וטקסטים נרטיבים ברוח האימון.
במהלך השנים צברתי ידע, ניסיון והתמחות בתחומים הבאים:
1. מוכנות לכתה א' לילדים.
2. ליווי הורים לילדים העולים לכתה א'.
3. מעברים בחיינו – איך ליצור שינוי? (מעבר מן הגן לביה"ס, סיום ביה"ס היסודי ומעבר
לחטיבה, התמודדות בתיכון, גיל ההתבגרות, לקראת גיוס ועוד).
4. סמכות הורית – הדרכה וליווי הורים (ילד ראשון, מתבגרים, יחסי אחים).
5. אימון והנחייה למתבגרים.
6. אימון והנחייה לצוותי הוראה.
7. אימון פרטני.
8. קושי בקבלת החלטות ובחירות אישיות.
9. אימון והנחייה באמצעות משחק טיפולי ושימוש באומנויות שונות.
אימון משמעותי עבור המתאמן אם יושם דגש על:
• למידה על "עצמי" מתוך הכרה ושימוש בכתיבה אימונית.
• על הקשר בין הנאה מהדרך להשגת התוצאות.
• כיצד נעים לקראת פעולה - ומיישמים את תוכנית הפעולה.
• כיצד ממציאים את "עצמי" מחדש, שוברים שגרה ויוצרים מציאות נכונה יותר עבורי.
המטרה: הנאה צרופה, המניעה את המתאמן לעשייה.