בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> חוגים טיפוליים > ריפוי בעיסוק ותפקודים ניהוליים

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

חוגים טיפוליים

ריפוי בעיסוק ותפקודים ניהוליים

" הבן שלי כזה מפוזר, בכל שבוע הוא מאבד חצי מתכולת הקלמר שלו", "לוקח לאורי המון זמן להתארגן בבוקר, הוא מתפזר ושוכח מה עליו לעשות", "נטע יודעת את כל התשובות אבל במבחן היא עונה בפזיזות ונכשלת".
ילדים עם `תפקודים ניהוליים` לקויים יכולים לחוות חלק מהמצבים המתסכלים הללו. אז מה זה בעצם אומר? ניתן לדמות את תהליכי החשיבה לצוות עובדים הנדרש להוציא לפועל פרוייקט. תפקודי החשיבה הגבוהים מהווים את ה"דרג המנהל"
המאמר קיבל את הציון: המאמר ריפוי בעיסוק ותפקודים ניהוליים  קיבל את הציון 3.0 כוכבים  נצפה: 3434  |  דורג: 2
דרג מאמר זה
ריפוי בעיסוק ותפקודים ניהוליים

בתהליך ההתפתחות, ילדים רוכשים את הכישורים הניהוליים תוך כדי התנסות בפעילויות יומיומיות בהם נדרשים להפעיל כישורי חשיבה ופתרון בעיות. מעבר ליכולות הקוגנטיביות - ארגון, תכנון, ניהול זמן ובקרה, התפקודים הניהוליים אחראים גם על וויסות התנהגות- יזימה, התמדה, עיכוב תגובה, ושליטה על רגשות.
איפה זה בא לידי ביטוי בחיי הילד? בכל פעילות! אם ניקח לדוגמא את זמן הכנת השיעורים, על הילד לארגן תכנית שתכלול את כל המטלות שניתנו לו, לסיים כל מטלה ולבדוק אותה, לעבור ממטלה למטלה ברצף, לשלוט בדחף לקום ולשחק להתמודד עם קושי ולעשות את כל זאת בפרק זמן סביר. תוך כדי כך הוא צריך להתארגן בסביבה הפיזית- לשבת בצורה מאורגנת ולהתנהל עם חפציו בצורה נוחה.
ילד עם כשורים ניהוליים לקויים, יכול להתקל בקושי בכל אחת מהתחנות שנזכרו. הוא יכול להיות איטי מאוד או לחילופין מהיר ופזיז, לעתים קרובות יזדקק לעזרת מבוגר על מנת לסיים רצף פעולות ובפעמים אחרות יתקשה ליזום משחק בחברה או להתמודד עם קונפליקט. מצבים אלו מתסכלים מאוד הן את הילד והן את סביבתו. הוא באמת "לא ממצה את הפוטנציאל שלו".
יש לציין כי ליקויים בתפקודים הניהוליים נפוצים במיוחד אצל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ובילדים עם ליקויי למידה, אך קיימים ברמות שונות גם אצל ילדים שאינם מאובחנים עם לקות מסויימת.
אז מה עושים? טיפול בריפוי בעיסוק יכול לתת מענה לקשיים אלו. המרפאה בעיסוק תשתמש בחדר הטיפולים להקניית אסטרטגיות ניהוליות ובמקביל תדאג להטמעת אסטרטגיות אלו בסביבה הטבעית. לדוגמא, בטיפול הילד יתנסה בניהול זמן הפגישה- הוא יבחר בעצמו מספר פעילויות, יחלק את הזמן המוקצב לו, ויהיה אחראי על סיום כל מטלה במועד ומעבר למטלה הבאה. במידה ואינו מצליח לעמוד בלוח הזמנים ייאלץ למצוא פתרון עצמאי. המרפאה בעיסוק תהיה שם על מנת להתאים יחד איתו את האסטרטגיה המתאימה לו וכל הזמן לעודד אותו לחשיבה עצמאית. נניח שמצאנו כי הילד נעזר במיוחד בטבלת משימות. נוכל להמליץ להוריו להכין איתו טבלה המפרטת את שלבי התארגנות בבוקר ( צחצוח שיניים, לבוש, סירוק כו'....), והילד יהיה אחראי לסמן כל שלב לאחר שסיים אותו.
כמובן שהשאיפה היא לפתח את היכולת להכליל את האסטרטגיות השונות ולהשתמש בהן במגוון רחב של פעילויות. ברמה המתקדמת יותר יהיו לילד מנעד רחב של אסטרטגיות מהן יוכל לבחור בהתאם למצב הנתון. לילד תהיה יותר תחושת שליטה ובטחון ביכולותיו ותחושת המסוגלות שלו תעלה.

אהבתם?

כתבות נוספות ממדור חוגים טיפוליים

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים