הדור השלישי של השיווק
כיום כאשר הטלפונים הסלולריים הופכים נפוצים יותר מאשר מכשירי טלוויזיה, מחשבים, נגני מוזיקה ומחשבי כף-יד, אין זה פלא שהמדיום החדש הופך אטרקטיבי למפרסמים.
המאמר קיבל את הציון:
נצפה: 1 | דורג: 15
|
תודה שהצבעת עבור מאמר זה!
|
|
הידעתם?
בשנת 1997 היו בעולם 297 מיליון מנויים סלולריים. כיום מספר המנויים הוא כ- 1.8 מיליארד. בישראל, אחוז החדירה (יחס המכשירים לאוכלוסיה) של הטלפונים הסלולריים הוא מהגבוהים בעולם ויש בה יותר מכשירים מתושבים. מבחינה דמוגרפית רוב המנויים הם בקבוצת הגיל שבין 13 ל- 34 אך המנויים בקבוצת הגיל שבין 35 עד 44 מגדילים את זמן השימוש מדי שנה.
בשנת 2004 נעשו בארצות-הברית כמה עשרות בודדות של קמפיינים לשיווק בסלולרי. בשנת 2005 כבר מדובר היה על אלפי קמפיינים ואף הוקמו גופים שמטרתם לקדם את הפרסום במדיה הסלולרית. גם בארץ,כפועל יוצא מכך, אחת החברות הסלולריות בארץ העלתה פיילוט במסגרתו יכול הלקוח לבחור בצפייה בפרסומות במקום תשלום עבור שירותים מסויימים.
למה זה כדאי?
בדומה לפרסום באינטרנט, המדיה הסלולרית היא זולה יחסית ומאפשרת למפרסמים לחדד ואף לשנות את המסרים תוך כדי הקמפיין בהתאם לתגובותיו של קהל היעד.
מלבד הגמישות בפרסום והנגישות הגדולה לקהל היעד מאפשר הפרסום הסלולרי להתאים את המסר הפרסומי לזמן ולמיקום של המנויים, כך לדוגמה תשלח הודעה על מסיבה במועדון X הממוקם באיזור Y למנויים בגיל קהל היעד הגרים בקרבה למועדון בשעה Z לפני המועד וכד'.
איך אפשר לקרוא את זה?
המפרסמים יכולים לבחור מתוך ארבעה פורמטים עיקריים:
SMS
(Short Message Service) – הודעת טקסט
MMS
(Multimedia Messaging Service) – שילוב של טקסט ותמונות
באנרים
מודעות פרסום המשולבות בתוך יישומים
וידיאו
הצגה של סרטוני וידאו
איך לעשות את זה נכון?
הדרך הטובה ביותר לבדוק את מידת האפקטיביות של הקמפיין הסלולרי היא לשלב אותו בתוך תוכנית שיווקית קיימת. ניתן לכלול, במסגרת התקציב השיווקי של העסק, יחד עם הפרסום באינטרנט ובמדיה המודפסת גם הצעה ללקוחות לשליחת SMS עם מספר קוד לשם קבלת מידע נוסף, קופון הנחה וכד'.
חשוב לציין כי המפרסם נדרש לרשום את המאגר המשמש לשירותי משלוח הודעות מסחריות, לקבל את אישור הלקוח מראש לקבלתן וכמו כן חייב לאפשר למנוי להסיר את פרטיו ממאגר הנתונים בכל עת שירצה בכך.
קמפיין סלולרי המנוהל נכון עשוי להניב שיעורי היענות שבין 8% ל- 20% למסר השיווקי. שיעורים גבוהים במידה ניכרת בהשוואה לדיוור הישיר.
אהבתם?
כתבות נוספות ממדור עסקים וממון