לפי נתוני תשס"ה או 2005 למניינם.
סה"כ אוכלוסית העולם מונה כ- 6,500,000,000 נפש
סה"כ אוכלוסית היהודים בעולם מונה כ- 13,000,000 נפש בלבד. שהם 0.22% מכלל אוכלוסית העולם.
בס"ד
פרשת חקת
"ויצא עוג מלך הבשן לקראתם …… ויאמר יהוה אל משה אל תירא אותו כי בידך נתתי אותו ואת כל עמו ואת ארצו" (במדבר כ"א /ל"ג-ל"ד)
בחלק האחרון של פרשת חקת מגיעים בני ישראל סוף סוף לכיבוש ארץ ישראל ובמהלך דרכם הם מגיעים לממלכת הבשן בראשותו של עוג מלך הבשן, מי שהיה השריד האחרון לגזע ענקים שנקראו רפאים .
"כי רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים" (דברים ג'/ י"א)
כך מתארת התורה את גודל האיש הנה ערשו ערש ברזל ..... תשע אמות אורכה וארבע אמות רוחבה באמת האיש." (דברים ג' / י"א)
הרמב"ן מפרש פסוק זה כך. כי ערשו ערש ברזל, לא יסבול אותו ערש עצים כשאר בני אדם, אם נחשב את גודל המיטה לפי גודל אמה ממוצע של כחמישים ס"מ נגיע למידות מיטה ענקית 4.50 מטר אורך 2.00 מטר רוחב .
הרמב"ם במורה ח"ב פרק מ"ז: מסביר את מידותי של עוג
המיטה תהיה לעולם
גדולה מהאיש הישן עליה. ואם אורך המיטה הזאת היה תשע אמות יהיה הישן עליה לפי הנהוג בערך המיטות שש אמות או מעט יותר.
אם כך גובהו של עוג הוא בעצם רק 6 אמות שהם 3.0 מטר
לכאורה כל זה לא נראה חריג מאד , אך הפסוק שלהלן מוסיף את המילים "באמת האיש" וכאן מוסיף הרמב"ם, ויאמר שארך עוג היה כפול משאר האדם, יוצא מכך שאורך אמתו של עוג היה 1.00 מטר פי שתיים מאדם רגיל, ולכן גובהו היה 6.00 מטר ענק לכל הדעות.
מדוע אם כן פחד משה להלחם בעוג? מדוע היה הקב"ה צריך להרגיע את משה ולהגיד לו "אל תירא אותו כי בידך נתתי אותו" היו לכך מספר פרשנויות.
בילקוט השמעוני בראשית פרק ז' סימן נ"ו : (על המבול)
כתוב שנאמר והמים גברו ונמחו כל היקומים חוץ מנח שנאמר וישאר אך נח וחוץ מעוג מלך הבשן כי ישב לו על עץ אחד תחת סולמו של תיבה ונשבע לנח ולבניו שיהיה להם עבד עולם מה עשה נח נקב חור אחד בתיבה והיה מושיט לו מזונו בכל יום ויום ונשאר גם הוא שנאמר כי רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים וחוץ מארץ ישראל שלא ירדו עליה מי מבול.
למעשה ניצל עוג מהמבול ע"י הקב"ה והנה משה הולך להילחם בו?
ורש"י מפרש (בראשית יד/יג) "ויבא הפליט". לפי פשוטו זה עוג שפלט מן המלחמה והוא שכתוב כי רק עוג נשאר מיתר הרפאים וזהו נשאר שלא הרגוהו אמרפל וחביריו כשהכו את הרפאים בעשתרות .
כך מבאר רש"י את הפסוק "אל תירא אותו". שהיה משה ירא להלחם שמא תעמוד לו זכותו של אברהם שנאמר "ויבוא פליט ויגד לאברהם העברי" (בראשית יד פסוק י"ג) במדרש רבה בראשית פרשה מ"ב פסוק ח':
"ויבא הפליט". אומר (האמוראי) ריש לקיש בשם בר קפרא הוא עוג. הוא לא נתכוון לשם שמים, אלא אמר אברהם זה קוניון (קוניון=קנאי) הוא, ועכשיו אני אומר לו נשבה בן אחיך והוא יוצא למלחמה ונהרג ואני נוטל את שרי אשתו. אמר לו הקדוש ברוך הוא חייך שכר פסיעותיך אתה נוטל שאתה מאריך ימים בעולם. ולכן חשב משה שתעמוד לעוג זכותו של אברהם, אך המדרש מוסיף גם את העונש הצפוי לעוג על שלא בא לאברהם בתום לב .
ועל שחשבת להרוג את הצדיק חייך שאתה רואה אלף אלפים ורבי רבבות מבני בניו ואין סופו של אותו האיש ליפול אלא בידן שנאמר
"ויאמר ה' אלי אל תירא אותו כי בידך." (דברים ג)
מדינת ישראל נאלצת להתמודד עם ענקים כל שנות קיומה. מעטים מול רבים, החל ממלחמת השחרור בה נלחם צבא קטן של עולים לא מיומנים ולא מצוידים, בצבאות של חמש מדינות ערב מצרים,ירדן, סוריה, לבנון, ועירק שמנו מאות מונים יותר ושהיו בעלי חיילים מאומנים ומצוידים במיטב הציוד הצבאי והתקיפו מכמה חזיתות. דרך מבצע סיני, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים, ועתה נגד הטרור המקומי והבין לאומי.
במלחמה נגד הערבים והטרור אנו נאלצים להתמודד גם נגד שאר העולם על דעת קהל שעויינת אותנו מראש. רק כדי לסבר את אוזנכם, הנה נתונים מול מה אנו עומדים. לפי נתוני תשס"ה או 2005 למניינם.
סה"כ אוכלוסית העולם מונה כ- 6,500,000,000 נפש
סה"כ אוכלוסית היהודים בעולם מונה כ- 13,000,000 נפש בלבד. שהם 0.22% מכלל אוכלוסית העולם.
סה"כ אוכלוסיות מדינות ערב העוינות סוריה, ירדן, לבנון מצרים, עירק ואירן
היא כ – 196,400,000 נפש.
ואילו סה"כ יהודים בארץ ישראל כ- 5,500,000 שהם 2.8% מאוכלוסית הערבים בלי לקחת בחשבון את הפלשתינאים.
אבל העובדות מדברות בעד עצמם, תמיד אנחנו יוצאים כשידנו על העליונה ובטוח אני שכל עוד שיהיה צורך להלחם על ארץ ישראל ילווה אותנו הקב"ה וישמור עלינו מכל הענקים שקמים עלינו.
וההבטחה שנתן הקב"ה למשה "אל תירא אותו כי בידך נתתי אותו" תמשיך ותתקיים כל הזמן.