מימוש הייעוד
אנה נכנסה לחדרי בחוסר שקט בולט. עוד בטרם התיישבה על הספה התפרצה ואמרה: "אני יושבת ויושבת ולא מסוגלת ללמוד. אתמול בערב סידרתי את חומר הלימוד על השולחן, הכנתי לעצמי שתייה. תכננתי ללמוד פרק שלם למבחן וכלום לא נכנס. הכי גרוע שזו כבר שנה שלימה שזה קורה לי (אנה היא סטודנטים שנה א' בהנדסת תוכנה.(טענות חוזרות מסוג זה ודומיהן הינן שכיחות בקרב סטודנטים. קודם כל חשוב לשלול הפרעות קשב וריכוז. סטודנטים הסובלים מהפרעת קשב מתקשים פעמים רבות להתרכז במטלות לימודיות לאורך זמן. המעניין הוא שדווקא לפני בחינות ישנה התגייסות זמנית של הסטודנט ללמידה והוא מצליח יחסית לשבת וללמוד בעיקר כאשר הלמידה נעשית עם שותפים.
ישנם סטודנטים אשר אינם סובלים מהפרעת קשב, אך פשוט לומדים תחום, אשר אליו אינם מחוברים. הגורמים לבחירת תחום לימוד/מקצוע הינם רבים ומגוונים החל ממשיכה לתחום וכלה בשיקולים של סטטוס, מעמד, ולחצים משפחתיים.
לדאבוני, רב האנשים מושפעים יותר מאילו האחרונים (סטטוס , ולחצים משפחתיים). אני פוגשת אנשים רבים שבחרו ללמוד מקצוע מסוים כדי "שיהיה להם מקצוע ביד וכדי שבסיום התואר ירוויחו הרבה כסף". לשיקולים אילו יש את המקום והחשיבות שלהם. עם זאת חשוב לזכור כי כדי להחזיק מעמד בלימודים אקדמאים ולהצליח בהם דרוש חיבור בסיסי של האדם לתחום הלימוד. המקרים השכיחים ביותר אותם אני פוגשת, הינם סטודנטים הלומדים את מקצועות הנדסה, אך בנפשם מחוברים למקצועות הומנים, הנחשבים פחות בחברה שלנו.חלק
מסטודנטים אלה משקיע מאמצי על בלימודים, נכשל בקורסים, חוזר עליהם.לפעמים יורד האסימון ולפעמים לא.
החלק המעניין הוא שכאשר אדם עובר תהליך טיפולי של חיבור לחלקים פנימיים, הוא מתוודע בחלק מהמקרים לנטיות האמיתיות שלו ובוחר לעשות שינוי בתחום הלימוד או בתחום המקצועי. כאשר אדם מחובר לעיסוק שלו, הוא חש תשוקה, יצירתיות והתלהבות. יותר מכך, חכם צרפתי כבר אמר:" עשה מה שאתה אוהב והכסף יבוא". אני מניחה שחלק מכם, קוראי היקרים, תעוותו את פרצופכם ותאמרו לעצמכם :"חלומות באספמיה". אכן, כדי לממש את הייעוד הדבר הראשון שנדרש הוא לחלום, לפנטז (מה שקשה לרבים מאיתנו לעשות), רק אחר- כך ניתן לעבור לשלב הצבת המטרות וביצוען.