חשיבותנו כהורים להגיש לילדנו את הכלים הנכונים להתמדדות עם העידן החדש תוך דגש על שמירת מקומו של הילד כילד מחד ויכלתנו כמתווך להגיש לו "ארגז כלים" נכבד שיפתה ויקדמו בעידן החדש מאידך.
איך עושים זאת ומה החשיבות לכך .
עידן המידע מחייב חשיבה מערכתית לפיתוח תהליכי למידה
בשילוב טכנולוגיות תוך טיפוח הנטיות והכישורים השונים כבר בגיל הרך.
בעידן של תמורות מהירות בהתפתחות המדע והטכנולוגיה יש חשיבות
רבה לטיפוח ולניצול סקרנותו הטבעית של הילד על מנת לקרבו, כבר מגיל צעיר,
להבנת ההתרחשויות הסובבות אותו ולהתעניינות בהן.
הכרת סביבת החיים על היבטיה השונים תסייע לילד בהסתגלותו לסביבתו,
בהשתלבות בה ובהתמודדות עם שינויים בהווה ובעתיד.
ילדים צעירים עוסקים באורח מתמיד בחקר סביבתם הפיסית החברתית והלוגית.
הם מגלים צורך מתמיד לפתור בעיות, להמציא וליצור, תוך כדי משחק. הם
מתייחסים לחומרים ולתהליכים ובאמצעותם רוכשים ידע. הסביבה
הפיסית, החברתית והאנושית יש בה כדי לתרום לטיפוח לומד סקרן
ונלהב שתחומי המדע והטכנולוגיה הם חלק מהתרבות שהוא מסוגל
לרכוש.
נקודת המוצא היא כי טיפוח החשיבה בהקשרים השונים של חיי היום
יום של הילד, תעשה תוך התמודדות עם מצבים אמיתיים בהם יש גירוי,
קושי, או בעיה באמצעותם יבנה הילד פתרונות בדרכים אלטרנטיביות.
כאן נכנסת חשיבתנו כמתווך ליצור לילד סביבה חינוכית וכלים טכנולוגיים,
שיאפשרו רכישת מיומנויות תוך כדי התנסות ,למידה חוויתית ויצירתית, ויאפשרו
פיתוח חשיבה עצמאית וטיפוח מיומנויות חקר: התבוננות, שאלת שאלות, אסוף מידע
ועיבודו והסקת מסקנות.
מחד כלים אלו חשובים מאוד להתפתחותו והתמודדותו של הילד עם אתגרי העידן החדש
מאידך אין אנו רוצים לקחת לילד את ילדותו ולהמשיך לעודד אותו לבצע את כל תהליך המחקר
בצורה טבעית תוך כדי משחק ולהמשיך לחזק לו את יצר הסקרנות .
חוג משחקי חשיבה מביא לעולמו של הילד בעיות אתגריות מחזק את היצרתיות המחשבתית
מלמד במסווה מימניות חשיבה כגון תכנון ,קבלת החלטות חישוב,פתרון בעיות והרמוניה.
הקבוצה נותנת נדבך חשוב נוסף של חוויה והפריה הדדית כל זאת בצורה מובלעת תוך כדי משחק.
ההחלטה לשחק במשחק מסויים או לאו היא של הילד ולא של ההורה / מתווך.
אנו צרכים לזכור כי אנו משמשים תמיד כמתווך שתפקידו לעזור לכוון אך לבטח לא לעבור את הקו העדין בו אנו מחלטים במקום ,ברגע שפוגעים בתהליך החוויתי של הילד ההפסד גדול מן הרווח
באופן טבעי יהיו ילדים אשר יותר יתחברו לפן המחקרי והמחשבתי דרך משחקי שולחן אחרים ימצאו זאת בנסויים מדעיים ויש כאלו שלא ימצאו בכך כל עניין
חשוב לזכור תפקידנו כמתווך להכיר לתת לילד לטעום לכוון אך לשמור לו את האפשרות להחליט .
***********************************
אנו במרכז טיף טף לגיל הרך
מקימים בין שאר
החוגים גם חוג של משחקי חשיבה המיועד לגלאי 4-7
הדגש הוא חויתי שילוב של לימוד המשחקים , סיפורים, דגמי משחק גדולים וחידות הגיון.
לפרטים 054-4-563111 ,03-6763984
גן טיף טף והמרכז לגיל הרך,
(גלאי 6 חודשים עד 5 שנים)
רחוב נווה יהושוע 19 רמת גן (גן ערמונים /מרום נווה)
במרכז מתקימים גם סדנאות טרום גניות לגלאי לידה עד שנה (ע"י צוות מדריכים מוביל )כגון ביבי יוגה ,עיסוי תינוקות ,סדנאות תמיכה ,התעמלות התפתחותית
כמו כן כל יום שני מתקיים במקום שעת סיפור והצגה לילדי הגן ולאורחים מבחוץ לגלאי 2-4
*************************************
במהלך ימים אלו מתגבשת קבוצה של גלאי 3-5 לחוג יוגה לילדים- שילוב של דרמה התעמלות ויוגה לילדים.