מסע הנשמה על פי הקבלה לאחר המוות, גלגול נשמות בגויים, מדוע קשה לאדם להתאחד עם בת זוגתו האמיתית על פי הקבלה.
ציטוטים מתוך ספרו של זיו מאיר "המדריך לגלגול נשמות על פי הקבלה".
מסע הנשמה אחר המוות.
לאחר צאת הנשמה מהגוף הנשמה בכל "שבעת ימי האבלות פוקדת ביתה בעבור מה שהורגלה שם עם אנשי הבית, ואח"כ נכנסת במערת המכפלה שהיא שער לגן עדן של מטה, פוגשת בלהט החרב והכרובים שומרי הגן, משם אם זכתה תתלבש בלבוש רוחני עליון מדת זמן עד בוא תור עלותה בית אל, אח"כ תעלה אם תזכה לצרור אחר למעלה מזה הוא סוד היסוד שהוא בעל ג' גווני סוד הברית, אח"כ אם תזכה עוד תעלה לצרור החיים העליון, כי ג' צרורות הם בסוד נפש רוח ונשמה" (שם, ב שצז ע"א).
ארבע תחנות מונה המקובל אבן לביא במסע הנשמה לאחר המוות: גן עדן של מטה, ספירת מלכות (בית אל), ספירת יסוד וספירת בינה (צרור החיים העליון). כאמור, התחנות שבעולם הספירות מכונות בפיו: נפש, רוח ונשמה . מקורה של תפיסה זו המופיעה גם בספר הזוהר הוא בחוג מקובלי גירונה ובקבלת הרמב"ן. במקורות אלה שלוש התחנות הן: גן עדן הארצי, גן עדן העליון וצרור החיים, הנמצא בעולם הספירות ( ראה תורת ה' תמימה, רמב"ן, כתבים א, עמוד קסא; שער הגמול , שם, ב, עמוד רצז – רצח; תפילת האשכבה של הרמב"ן לר' אברהם חזן, שלום, ראשית
הקבלה, ע"מ 244. וראה שלום, לבוש הנשמות, ע"מ 291-292).
"גלגול נשמות בגויים "
מתוך ספרו של זיו מאיר "המדריך לגלגול נשמות על פי הקבלה"
למן שלהי המאה השלוש עשרה מופיע בכתבי המקובלים הרעיון שיש "גלגול בגויים" (רעיון זה מופיע בספר ט' המצוות של ר' יוסף הבא משושן הבירה. ראה אליאור, תורת הנפש, ע"מ 75). כמו כן מביא רעיון זה גם המפרש האנונימי של ס' התמונה, דף לט ע"ב-מ ע"א, אבל לדבריו, גלגול בגוי אינו בא כעונש, אלא כדי לסייע לישראל. ר' יצחק דמן עכו האמין אף הוא בגלגול בגויים, כפי שעולה מדבריו, (מאירת עיניים מהד'- גולדרייך, ע"מ לא), רעיון זה, נדחה על ידי חלק מן המקובלים, אולם התקבל דווקא על דעתו של אבן לביא: 'הנה מבואר כי לפעמים תתגלגל ע"י הערלה כפי חטאה שקדם יהיה כמ"ש האחרונים כי הבא על הנדה יתגלגל בגוי (אבן לביא מתייחס לדברי ר' מנחם ריאקנטי, פירוש התורה, סה ע"א, המביא מפי 'קצת מחכמי הקבלה האחרונים' את הדעה, כי 'הבא על הנדה יבוא בגויה') ...התפיסה שנשמת הגרים מקורה בישראל מופיעה בדברי ר' יצחק דמן עכו: 'ויה"ב שנ"ר דעת"ו ('ואני יצחק הצעיר בן שמואל נטריה רחמנא דמן עכו תבנה ותכונן') קבלתי כי אותם אנשים מבני אומות העולם שמתגיירים נפשם הייתה מנפשות בני ישראל ועל כן קרבם השם תחת כנפיו לבלתי ידח ממנו נדח' (מאירת עיניים-מהד' גולדרייך, ע"מ לא. ואכן תורת הגלגולים הקבלית, תואמת את התוצאות בשטח , במקרים רבים אני נתקל תוך כדי החזרת מטופלים בגלגולים לאחור כי אין חובה כלל שיהודי יתגלגל תמיד כיהודי, "ראו הרחבה בספרי שחזור גלגולים".
מדוע קשה לאדם להתאחד עם בת זוגו האמיתית?
חובות התיקון, הם הכוח המונע את איחוד בני הזוג האמיתיים המביא הרמוניה ליקום. כלומר, סגנון חיים שלילי שאדם חי בגלגול קודם, הביא עליו השפעה קוסמית שלילית, והיא שמקשה עליו לשוב ולהתאחד עם בת זוגו. האדם עצמו הוא הסיבה לצרותיו, בעוד חובותיו מונעים ממנו למצוא את בת הזוג שנועדה לו.
כאן פועל חוק (הקארמה) הפעולה והתגובה של התיקון. על כן, איזון והרמוניה שנובעים מנישואיי בני זוג אמיתיים, נפגמים בשל המעשים הלא הרמוניים של הגבר.
כאשר הנישואים אכן אמיתיים, בני הזוג שותפים והולכים ומתפתחים בחשיבתם ובמעשיהם, הם מתקדמים לקראת השגת מטרה משותפת שתביא תועלת לכלל. אילו לא היה הקשר ביניהם אמיתי, לא היו שורים בו שלווה והרמוניה. ואם כן, הרי ודאי שאלה בני זוג אמיתיים.
גבר יזכה להינשא לבת זוגו האמיתית, רק אם חיי חיים של צדק וטוהר מידות.
האר"י אומר, שלעיתים אישה חוזרת בגלגול נוסף במיוחד בשביל ההזדמנות להינשא לבן זוגה האמיתי, משום שבעבר בחייו הקודמים לא היה ראוי להינשא לה.
אך גם לאחר שזכה בבת זוגו, הגבר ממשיך להיות פגיע, אם יחיה חיי חטא, יתכן שיאלץ לחזור לעולם הזה לשם תיקון בלי בת זוגו. עד כאן ציטוט מתוך ספרו של זיו מאיר: "המדריך לגלגול נשמות על פי הקבלה".