בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> מגזין >> כללי > תדמית וצבע - התאמת צבעים אישית

חיפוש מהיר:

לאיזור האישי
משתמש: סיסמא:
התחבר למערכת הניהול של חוג
בין לקוחותינו
הירשמו חינם להטבות

כללי

תדמית וצבע - התאמת צבעים אישית

האם הצבעים אותם אנו לובשים הם אכן הצבעים המתאימים לנו ביותר?
כיצד להתאים נכון צבעים לפנים הוא הנושא של הכתבה שלפניכם
המאמר קיבל את הציון: המאמר תדמית וצבע - התאמת צבעים אישית קיבל את הציון 2.5 כוכבים  נצפה: 10573  |  דורג: 13
דרג מאמר זה
תדמית וצבע - התאמת צבעים אישית

הצבע כן קובע
מאת ציפי גלזר M.Sc. – התנהגות ותדמית בעסקים ובחברה
אימון אישי ועסקי

האם קרה לכם שקניתם בגד מאד יקר ואחרי שלבשתם אותו פעם או פעמיים הפסקתם ללבשו? האם נכון שהרגשתם בו מאד לא נוח ולא הבנתם למה? הרגשתם שזה לא זה, אתם לא מתחברים לבגד והוא לא בדיוק מוציא אתכם הכי טוב שאפשר.
לעומת זאת בודאי נמצאים אצלכם בארון הבגדים פרטי לבוש אותם אתם מנצלים עד תום, בהם אתם מרגישים נהדר והסביבה מגיבה אליכם בהתאם. הסוד טמון בצבע הנכון. אם תזכרו במחמאות שקבלתם על בגדים שרכשתם, או מחמאות שאתם נתתם לאחרים, תשימו לב בוודאי שהמחמאות התייחסו לצבע הבגד ולא לגזרה או סוג הבד.
הצבע הוא האלמנט הדומיננטי בבגדים שאנו לובשים, הוא זה שיקבע אם הבגד הולם אותנו או לחילופין עושה לנו נזק.
השאלה המתבקשת היא איך נוכל לדעת מהם הצבעים ההולמים אותנו. לשם כך קיים נושא אבחון הצבע.
אבחון צבע
על פי שיטה זו נחלקת אוכלוסיית בני האדם לארבע קבוצות המיוצגות ע"י עונות השנה. קביעת העונה האישית נעשית עפ"י סולם הצבעים הטבעי של האדם המיוצג ע"י צבע העיניים, צבע השיער וגוון העור. האבחון נעשה בצורה מקצועית בעזרת קבוצות בדים בצבעים בגוונים שונים אשר נועדו לקבוע את העונה האישית. בראשית האבחון בודקים האם האדם שייך לאחת מהעונות הקרות, חורף או קיץ אשר הגוון המרכיב אותם הוא כחול, או אולי הוא שייך לאחת מהעונות החמות, אביב או סתיו אשר הגוון המרכיב אותן הוא צהוב (הצבעים מתייחסים לצבעי העונות בחו"ל). לאחר שמאתרים את קבוצת העונות פונים לאבחון הספציפי של העונה האישית.
כמעט לכל העונות ישנם אותם הצבעים אך ההבדל טמון בגוון וזה הסוד הגדול. הצבע האדום למשל יופיע בגוונים שונים אצל כל עונה, ואדם היודע לאיזו עונה הוא משתייך יכול להיעזר במניפת הצבעים של עונתו ולרכוש את הבגד בעל הגוון המתאים לו ביותר.
ציינתי קודם שכמעט לכל עונה ישנם כל הצבעים וההבדל טמון בגוון, אך הצבע השחור למשל מתאים רק לאנשים השייכים לעונת החורף. אנשים השייכים לעונות אחרות והולכים בשחור צריכים לדעת שזה לא הצבע ההולם אותם בצורה מושלמת ואולי שימוש בצבעים אחרים כמו חום כהה יהלום אותם יותר. אם רוצים דווקא ללכת בשחור עצם הידיעה מהם הצבעים שלך יכולה לעזור בשילוב פרטי לבוש נוספים בצבעים הנכונים כך שהמראה הכללי יחמיא.
כאשר אדם יודע לאיזו עונה הוא שייך ומהם הצבעים שלו, רכישת הבגדים נעשית קלה יותר וחסכונית יותר. הסיבה נעוצה בכך שכשקונים בגד יודעים בודאות שזה הצבע הנכון שמתאים לנו, ובנוסף, מתאים גם לשאר הפריטים שבארון הבגדים.
לנשים, המידע הזה משמש גם לרכישת התכשיטים ההולמים ביותר, האביזרים בצבעים הנכונים (תיקים, נעליים), צבע השיער והאיפור.

השפעת הצבע על המראה
לצבעי הבגדים אותם אנו לובשים יש השפעה רבה על המראה הכללי שלנו ועל מראה הפנים. שימוש בצבעים עמומים מבגר ואילו שימוש בצבעים טהורים גורם להראות צעירים יותר. הצבע השחור ידוע כגורם להראות רזים יותר. שימוש בצבעים הנכונים מבליט את היופי המיוחד של כל אחד. ההשפעה על הפנים גדולה מאד, הפנים יראו מאירים ושמחים, מלאי חיוניות ויקבלו צבע מחמיא. העיניים יראו מבריקות וערניות, עור הפנים יראה חלק יותר, קמטים יבלטו פחות, נמשים וכתמי גיל יתמזגו עם עור הפנים. צללים סביב האף והפה יבלטו פחות וממדים של סנטר כפול ומשקל עודף יראו פחותים.
כשלובשים את הצבע הנכון מרגישים זוהרים ומושכים, מצב הרוח משתפר, הביטחון העצמי עולה, מרגישים מאושרים. היופי שמרגישים בפנים מוקרן החוצה.
זהו כוח הצבע, הכוח להראות יפה מבחוץ, לחוש יפה מבפנים ולהקרין את התדמית המחמיאה ביותר.

המסר שבצבעים
בעזרת הצבעים ניתן להעביר מסרים.
הצבעים הכהים כגון שחור, כחול, או אפור כהה, משדרים רצינות, עוצמה, כוח וסמכותיות.
הצבעים הבינוניים כמו אפור בינוני, תכלת בינוני, ירקרק או פטרול מייצגים גישה בלתי אמצעית.
הצבעים הפסטלים משדרים קלילות, שובבות, חוסר רצינות, ילדותיות.
צבעים כמו אדום, סגול, כתום או טורקיז משדרים תעוזה, פרובוקציה, מיניות, חוצפה, בטחון עצמי גבוה ורצון להתבלט.
הצבעים הניטרליים כגון בז', זית, חום בינוני, משדרים רוגע, חוסר התבלטות, צניעות ונינוחות.
כאשר לובשים בגדים בעלי ניגוד צבעים, ככל שהניגוד גדול יותר משדרים עוצמה וסמכותיות גבוהים יותר.
כשלובשים בגדים בעלי ניגוד צבעים בינוני מעבירים מסר של גישה בלתי אמצעית, ידידותיות ופתיחות. צרוף כזה יכול להיות תכלת עם אפור, חום עם בז' או ירוק עם בז'.
בגדים בעלי ניגוד צבעים נמוך או מונוכרומטי משדרים אלגנטיות.

הצבע הוא בעצם צורת תקשורת נוספת היכולה לשמש ככלי עזר נוסף. אם מכירים את שפת הצבעים ניתן בקלות להשתמש בה להשגת המטרות.
בעזרת השימוש הנכון בצבע ניתן להגביר את הפוטנציאל האישי ולהשפיע על תגובות הסביבה כך שתקדם את מטרותייך….


הכותבת, ציפי גלזר, בעלת תואר שני מטעם אונ' ת"א במדעי החיים, בוגרת המכללה למנהל במסלול להכשרת יועצי תדמית, מנחה מוסמכת מטעם מכון אדלר, מאמנת אישית ועסקית בוגרת אינטגריטי מכללה למאמנים

לייעוץ אישי, אימון אישי, ולהזמנת סדנאות לארגונים ולקבוצות פרטיות בכל הנושאים הקשורים להופעה חיצונית, מיומנויות תקשורת, ומיומנויות התנהגות בחברה ובעסקים
ניתן לפנות

ציפי גלזר M.Sc.
התנהגות ותדמית בעסקים ובחברה אימון אישי ועסקי

טלפון: 09-8949848 נייד: 052-2551793
tzipi09@bezeqint.net

אהבתם?

כתבות נוספות ממדור כללי

תגובות (לא התפרסמו עדיין תגובות לכתבה זו)

בניית אתרים