הקונטאקט הוא מפגש עם חוויית האחד שבנו, לכן הריקוד הזה גדול מהרבה מילים. מניע אותנו לחפש אחר רגעי הבהירות והעוצמה של הטוטאליות, שיחרור השליטה לזרימה ההרמונית או לעתים גועשת בקצף לבן, עוצר נשימה עד שלא נדע מה עובר עלינו אלא רק אחרי שניפלט מעין הסערה.
ריקודי מפגש – CONTACT IMPROVISATION
הקונטאקט הוא מפגש עם חוויית האחד שבנו, לכן הריקוד הזה גדול מהרבה מילים. מניע אותנו לחפש אחר רגעי הבהירות והעוצמה של הטוטאליות, שיחרור השליטה לזרימה ההרמונית או לעתים גועשת בקצף לבן, עוצר נשימה עד שלא נדע מה עובר עלינו אלא רק אחרי שניפלט מעין הסערה.
המחויבות לאדם נוסף, התלות הפיזית בו מעסיקה אותנו עד כדי שנוסח ונאבד את היכולת לעצב את הריקוד שלנו. קבלת הויתור מאפשרת לנו לחדד את הכוונות ולפגוש בדיוק רב את התוצאה - לחיות, לחוות את הרגע.
הרקדנות כאן היא שילוב של אימון גופני עם אימון מנטלי. הרוקדים בוחרים את המינון של האתגרים מהרגשי, מהחושי ומהלוליני.
סבתא שלי לצד אקרובט של אלוהים ימצאו בקונטאקט את מבוקשם (פרפרזה על מרטה גרהם).
הקונטאקט הוא ריקוד, נקודה. אחרי הנקודה באים כל הדברים האחרים, כן כו..לם!
אל תנסו להשאיר בצד כלום כי הדברים האלה יגררו בשיניים נעוצות במכנס שלכם, ימשכו בשולי שמלתכן, לעיני כולם. בעיניכם העצומות בחוזקה לא תראו אותם, לא רק אותם לא תראו.
הקונטאקט הוא ריקוד
חברתי, דיאלוג לא מילולי המבוסס על מספר עקרונות העוזרים לקיים מסגרת של קשר עם קשב. העקרונות הם תחליף לתנועות וצעדים ידועים מראש. אנשים ללא רקע ומיומנות יכולים לרקוד קונטאקט מהשיעור הראשון, מאידך יש בקונטאקט מספיק אתגר גם לאלה שמתמידים שנים בחקירה, מיומנות וגדילה אישית.
קונטאקט רוקדים
תוך שמירה על קשר רציף באמצעות מגע לשותפים ולסביבה. הקונטאקט הוא
מחול של חושים, תפיסה (Perception), דמיון ויצירתיות. המפגש הלא מילולי מאפשר הצצה רעננה ומרתקת על עצמנו ועל האנשים אתם רוקדים. הריקוד מציע הזדמנויות לחופש, הזדמנויות אותן ניתן לנצל בזכות ההתבוננות והקשב לרצונות ולחשקים שלנו. לרקוד קונטאקט זה בעצם ללמוד לבחור לרקוד את המתאים לי והמעניין אותי. לבחור חופשי.
שמחה ומשחק
האמא והאבא של הלמידה. אי אפשר לתפח מרחב למידה בלעדיהם. הם חלק החדווה הגופנית-אנושית. צריך לעתים לחפור מעט והלחלוחית עולה מהעומק.( צריך לדעת איפה לחפור).
אתגר וקושי
מי לא צריך תפיחה על השחם. עידוד להמשך ההתמודדות. לפעמים זוכים בו על עשייה ולפעמים מקבלים קרדיט( אם יש בסביבה תומך). אבל למה? כי שינוי דורש עימות. צריך לפעול כדי להפר איזון, גם עם הוא מיטיב אתנו. אז כן להתמודדות מאוזנת בהקשבה ללמה, כמה ומתי.
למידה וטעויות
טעויות בקונטאקט הן חלק מהמשחק חלק מהשיח. זו הדרך ללמוד. הרוקדים למדים לקחת סיכונים שלא יסכנו את שלומם.
הטכניקה
הגישה פשוטה ויעילה להדהים בשכלול יכולות התנועה והיצירתיות
אנשים הבאים ללמוד את הריקוד לראשונה נדרשים למעט פתיחות ובעיקר למוכנות לנסות את הלא ידוע, לטעות, בעצם ללמוד. ללמוד ליהנות מהרגע. הגישה מסתמכת על היכולת האנושית ללמוד מתוך עיניין ותוך הסתגלות לתנועה. תפקיד המורה לתמוך, לעודד ולכוון את האנשים לנצל את היכולות הקיימות וללמוד חדשות. לכך המורה נדרש לנסיון, ידע ומיומנות בהנחיה פתוחה.
הקונטאקט נלמד במפגשים וסדנאות ובעיקר ברגעים בהם מצליחים האנשים להביא את עולמם, את ניסיונם לתוך מסגרת האלתור-הקונטאקט.
זוהר.