הקמת עסק ופיתוחו
עסק עצמאי מתחיל במוחו הקודח של אדם, הרואה ויודע שיהיה בעולם מוצר חדש. זהו חזון אישי ועוצמתי המתאפשר אודות לחירות מוחלטת של המחשבה והדמיון. אדם צריך להשתחרר מכבלי הקונבנציה החברתית, להעניק דרור לכמיהותיו ולהתחבר לאותנטיות שלו על מנת שמוצר חדש יתגבש במוחו.
המאמר קיבל את הציון:
נצפה: 1974 | דורג: 14
|
תודה שהצבעת עבור מאמר זה!
|
|
עסק עצמאי מתחיל במוחו הקודח של אדם, הרואה ויודע שיהיה בעולם מוצר חדש. זהו חזון אישי ועוצמתי המתאפשר אודות לחירות מוחלטת של המחשבה והדמיון. אדם צריך להשתחרר מכבלי הקונבנציה החברתית, להעניק דרור לכמיהותיו ולהתחבר לאותנטיות שלו על מנת שמוצר חדש יתגבש במוחו.
בשלב הבא יש לפעול במרץ ובנחישות על מנת להפוך את הרעיון למציאות. פעילות זאת היא לרוב מאוד סיזיפית ומלווה בתחושה של פעילות בוואקום. קיים פער גדול בין כמות ההשקעה במרץ, בכספים ובזמן ובין התוצאות. בשלב הראשון תהיינה התוצאות בדרך כלל מזעריות מאוד, אם בכלל. זהו שלב העלול להמשך חודשים או אף שנים, בהן עובד האדם את חזונו ואין פירות הנראים לעין. הוא חווה כשלונות חוזרים לנוכח האתגרים והניסיונות היומיומיים לקידום החזון. זהו השלב בו על האדם לנסות ולהתגבר על הדיבוב הפנימי המרפה, המסביר בהגיון פנימי רב כי אדם בוגר צריך להתפרנס, לפתח את הזוגיות המשפחתיות והבריאות ולא להלאות את עצמו בשיגיונות למיניהם.
אולם, נחישות והתמדה לאורך זמן יכולים לקנות אט אט את התמיכה ולהביא גם לניצנים ראשונים של שינוי לבצבץ בשטח. כך למשל אנשים נוספים המצטרפים לרעיון, תומכים בו, קונים אותו ומממנים אותו בדרכים שונות. מתחיל להתקבל החזר על ההשקעה
הגדולה ונוצרת התחושה כי היקום מתקרב אל האדם במקום שהוא ירוץ בריצה אינסופית לנקודה המתגלית כרחוקה יותר ויותר תוך כדי תנועה.
כשמוצר כלשהו חודר לשוק נוצרת לעתים התחושה כי ניתן לנוח על זרי הדפנה. זהו שלב שבו יש תחושה של מתנות הנופלות משמיים, של הזדמנויות שונות והזמנות חדשות בכל יום. רעיונות חדשים לקידום צצים ומתהווים במהירות.
אך לצד האופוריה ושמחת הניצחון מתגלה כעת קושי חדש. על מנת לבסס עצמאות כלכלית יש לעבור שלב נוסף הכרוך בד"כ גם הוא במאבק. התנגדויות שונות לגורם חדש בשוק מופיעות מגורמים תמימים, רשעים, אינטרסנטים ועוד. ההתנגדויות מגיעות מסיבות שונות, לובשות ופושטות צורה ומתקיימות לאורך זמן. התנגדויות אלו אמנם אינן נעימות ואף מאיימות על המשכיותו של המוצר החדש, אך בכל אופן הן חיוניות לליטוש האחרון, להתחזקותו של המוצר ולביסוס מעמדו כגורם הקיים בשוק לאורך זמן. אותן התנגדויות מגדירות דווקא את ייחודיותו ותרומתו של המוצר החדש לעולם ויחד עם זאת מאפשרות את המשך הרגישות והזהירות הנדרשת כשמתהלכים על הפסגות.
אודות הכותבת: עינת גרוס היא הבעלים של מכון מראות אסטרטגיה להכשרת מאמנים/ות, אימון, מפגשי נטוורקינג לבעלי/ות עסקים ומחפשי/ות עבודה, הדרכה וייעוץ ארגוני.
www.mirror-strategy.com
אהבתם?
כתבות נוספות ממדור עסקים וממון