בניגוד להילינג כדי לטפל ברייקי המאסטר עורך מספר כיוונונים בכל שלב של הרייקי,על מנת לחבר את התלמיד לאנרגיה.
ההתחברות לרייקי- הכוונון.
מתוך ספרו של זיו מאיר "הרייקי האוניברסלי"
מהו ה- "כוונון".
את משמעות הכוונון אני מסביר לרוב בדרך של כיוון של שתי מכשירי קשר המשדרים כל אחד על תדר שונה ורק לאחר ביצוע כיוון בין שתי המכשירים ניתן יהיה לשמוע ולהשמיע באופן ברור.
אולם לצורך כך אמורים להתקיים תנאים מסוימים:
1. התלמיד מוכן ורוצה באמת לקבל את הרייקי .
2. המורה רוצה באמת להעביר דרכו את היכולת.
3. ביצוע טכס כלשהו, המסמל את היפגשות הרצונות האלה של הנותן והמקבל, ביצוע הטכס הוא הוא הגורם לאותו כיוונון , מאחר והטכס גורם לכוונות למקד את האנרגיה באופן בו המקבל אכן יקבל את הכיוונון המבוצע בעבורו.
הסמלים שהמורה "מכניס " להילה של התלמיד במהלך הכיוונון, גורמים למורה להפנים , כמו לתלמיד , שמרגע זה התלמיד יוכל להעזר בחלק מאנרגית הרייקי בכל זמן שירצה , עליו יהיה רק להתכוון וכבר יוכל ליהנות מאיכויותיה. משום כך המורה מחדיר בהילת התלמיד את הסמלים /אותיות יפניות שמזכירות לו את הכוונה אשר מגדירה כי מעתה ולהבא התלמיד יוכל להשתמש בכל איכויות אנרגית הרייקי האוניברסלית .
לעומת זאת התלמיד ברייקי דרגה שניה לדוגמה, יכול להעזר בה באמצעות האיכויות המתחלקות למספר סוגים: הראשונה שבהן איכות של כוח ועוצמה פיסית, כלומר כל עוד התלמיד יקרא לסמל הראשון "צ'ו קו ריי " הוא ימקד את רצונו ומחשבתו להעצמה אנרגטית אשר תבוא בעקבות הכוונה.
האיכות השניה היא איכות של איזון רגשי , דהיינו כאשר התלמיד יקרא לסמל השני " זיי היי קי " הוא ימקד את רצונו , מחשבתו באיכות ההשפעה הריגשית אשר תגרום להעצמה אנרגטית בעקבות המחשבה.
האיכות השלישית היא איכות של איזון נפשי , ושל יכולת תקשור .
כלומר כאשר התלמיד יקרא לסמל השלישי " הון שה זיי שונן " הוא ימקד את רצונו ומחשבתו באיכות ההשפעה הנפשית ואו במשלוח האנרגיה לרחוק , כך שעל ידי מחשבתו ורצונו יגרום אכן להעצמה אנרגטית ואו גם לשליחה לרחוק.
כאמור בניגוד לתפישה המקובלת, לסמלים אין שום כוח מאגי או כוח מיסטי , והשמוש בהם בדרגות השונות נועד כאמור רק לצורך התמקדות ומיקוד המחשבה האנרגטית .
אמנם לעיתים התלמידים חושבים כי כוחות הריפוי קשורים לאופן
ציור סמל זה או אחר , אולם הציור כמו גם המחשבה נועדה אך ורק לצורך ההתמקדות והמרכוז של האנרגיה בלבד.
לדוגמה: כאשר תלמיד מתחיל ללמוד לבצע מדיטציה , כיצד ניתן יהיה לגרום לו שלא לחשוב על כלום ?
ככול שהמורה יסביר לתלמיד כי עליו שלא לחשוב על כלום הדבר יקשה ביותר על התלמיד, אולם אם המורה ינחה את התלמיד לחשוב על מילה מסויימת או להגות צליל מסוים( כפי שמקובל לבצע ), הדבר יקל עליו מאוד וכך אט אט יצליח להגיע למצב בו כדי להכנס למדיטציה לא יהיה לא שום צורך באמצעי עזר של מילה או צליל מסויים.
כך גם פועל העקרון של השמוש בסמלי הרייקי.
לפני הכוונון ברייקי, נשמנו וקיבלנו חיים מאנרגיית הרייקי האוניברסלית גם מבלי שידענו זאת , אבל לאחר טכס הכיוונון , הכוונה שלנו הפכה לעובדה :
הרייקי זורם בגופנו לא רק באופן טבעי, אלא גם בכוונות, במחשבות בתחושות וברגשות ומעל לכל הוא יזרום דרכנו כאשר נקרא לו לצורך טיפול.
מחקר של ד"ר רוברט בקר , וד"ר ג'ון צימרמן שנעשה במהלך שנות השמונים, גילה מה קורה במהלך תרגול אנרגטי של שיטות רוחניות , הילינג, רייקי, ביו אנרגיה וכד'.
הם גילו שלא רק שתבנית גלי המוח של המטפל והמטופל הדהדו באופן סינכרוני בהתאמה במהלך הטיפול בגלי אלפא (שתכונתם רגיעה עמוקה מדיטטיבית ), אלא שתבנית גלי האלפא פועמים ביחד בו זמנית עם קצב השדה האלקטרומגנטי של כדור הארץ. תופעה זו ידועה במדע כ"הדהוד שומן" SCHUMAN RESONANCE .
ברגעי הטיפול האנרגטי, כל טיפול, אם זה רייקי או משהו אחר, השדה האלקטרומגנטי של ידי המטפל מגדיל את עוצמתו לפחות פי 1000 מהשדה האנרגטי של ידיים של מי שאינו מטפל, זאת כתוצאה מכך שיש הדהוד עם גלי השדה של כדור הארץ ולא בגלל אנרגיה פנימית של המטפל.
TONI BUNNELL מסביר בשנת 1997 שהאיחוד האנרגטי בין השדות של המטפל וכדור הארץ, מאפשר למטפל לשלוף , לכוון את האנרגיה הקוסמית, הצ'י , באמצעות "הדהוד שומן" .
צימרמן בדק בשנת 1990 בארה"ב וביפן את השדה האלקטרומגנטי היוצא מידי המטפלים במהלך הריפוי, הוא גילה שהקצב והתדר של גלי האנרגיה הוא אותו תדר אנרגיה של גלי המוח, הגלים יוצאים באופן כזה שהם מתחזקים ונחלשים בטווח בין 0.3 עד 30 הרץ, ובמיוחד בטווח 7 עד 8 הרץ , בהם מתמקדים גלי האלפא.
מחקר רפואי אחר מלמד כי טווח גלים אלה ממריץ את הריפוי הטבעי של הגוף, כשאורכי גל שונים מתאימים לרקמות גוף שונות , גם בבתי חולים, מכשירים ריפוי כמו אולטרסאונד המפורר אבנים בכליות ומשתמשים בגלי אנרגיה המרפאים תדרים אלה.
BECKER מסביר שגלי המוח אינם בבלעדיות ובתחומו של המוח בלבד, הם מטיילים בכל הגוף דרך מערכת העצבים ודרך הרקמות המחברות את כל העצבים .
במהלך הטיפול גלי האנרגיה מתחילים יחסית חלש בתלמוס המצוי במוחו של המטפל והם מתגברים בעוצמתם ככל שהם מתפזרים לאורך הרקמות
העצביות של הגוף, כולל הידיים , אותו אפקט קורה בגוף המטופל .
BECKER מסביר, כי מערכת זו מחלימה פציעות ומביאה את כל המערכות האנרגטיות בגוף לאיזון יותר מכל טיפול אחר כאשר זה גם מסביר את התופעה המיוחדת ברייקי, שבו זמנית גם המטופל אבל גם המטפל זוכים לטיפול בו זמנית יחד.
יש לראות ברייקי - כאחת השיטות- להעביר את אנרגית היקום .