"מסה על החינוך" הינו פרק מתוקשר מספר רעיוני שמטרתו העלאת המודעות בקרב בני-האדם.
מסרים לפיתוח התודעה, לזריעת רעיונות-אור, להעצמה אישית ופלנטרית.
הספר "שחר עלות התודעה-מפתחות להארה אישית ופלנטרית", אילנה בהט ומדריכי האור, הוצאת לוטוס, 2000.
מסה על החינוך - חזון ודרכים לשיפור מערכת החינוך
חשיבות רבה צריכה להינתן לחינוך הדורות הבאים. תפקיד המורים הינו להיות "מורים את הדרך" הנכונה. הדגש צריך להיותך מושם על כל פרט ופרט והמערכת צריכה לתמוך בו, לפתחו ולהעניק לו את מיטב הסיוע. דרכים לשיפור מערכת החינוך, הצאות ייעול לסביבה תומכת, דגש על פיתוח דמיון יצירתי ומקורי. מידע שהגיע בתקשור.
***
ילדים כל כך אוהבים שביתות בבתי הספר... תהיתם פעם מדוע? היזכרו כשאתם הייתם ילדים, האם באמת נהניתם לבוא לבית הספר? או שמא היתה זו חובה בלתי נעימה, נחוצה ומעיקה? ילדים רבים צריכים מידי פעם להתחלות ולהמציא תירוצים כדי להישאר בבית. והחופשים? שמחה וששון.
מדוע באמת ילדים כל כך לא אוהבים, ברובם, להגיע לבית הספר? האם אין כאן מקום לשאול עצמנו - האם אכן מערכת החינוך צריכה להראות בתקופה זו כפי שהייתה בתקופתנו, בתקופת ההורים שלנו וכן הלאה אחורה בזמן?
האם אין מקום לשינוי, שיפור רענון המערכת ותפיסתנו אותה? האם אין מקום להכניס מעט צבע, גיוון, ושמחה בבתי הספר?
אין ספק שחשוב ללמוד. אין ספק שיש חשיבות רבה למערכת החינוך. ואין גם צל של ספק שיש מקום לשיפור וליעול.
יש להפעיל חזון לטווח ארוך ולהבין, כי החינוך מייצר את "מוחות המחר" וחשיבתו רבה.
כדאי לשים לב לבחירת המורים המתאימים ולהעלות את רף הדרישות לקבלה למערכת. יש להיטיב את שכרם כדי שטובי המוחות ירצו להיות שותפים לפרוייקט החשוב - חינוך ועיצוב מוחות המחר של המין האנושי.
לשם כך, מובא לפניכם פרק מתוך הספר "שחר עלות התודעה - מפתחות להארה אישית ופלניטרית", אילנה בהט / מדריכי האור, הוצאת לוטוס, 2000.
ניתנת רשות ההוצאה והמחברת להשתמש בחומר המובא כאן כדי לשפר את מערכת החינוך.
הינכם מוזמנים לקרוא ולחוות דעתכם.
***
מסה על החינוך
מתוך: "שחר עלות התודעה – מפתחות להארה אישית ופלניטרית", אילנה בהט / "מדריכי האור", הוצאת לוטוס, 2000. (Cׂ)
" בני אדם יקרים!
חשיבות רבה ביותר מוענקת, או צריכה להיות מוענקת, לחינוך, בעיקר של ילדיכם.
המילה חינוך לקוחה מהשורש ח.נ.ך, וכזו גם המילה חניכה. הפועל לחנוך, משמש גם לתיאור מצבים של פתיחת דבר מה מחדש. (לחנוך מוסד, בית, אתר וכד') ואכן, המונח מורה על חיבור לידע ופתיחת שער למצב תודעה חדש.
המורים מתפקידם להיות "מורים את הדרך" הנכונה, להורות וללמד בדרך, שתכשיר את בני האדם הצעירים להפיק מעצמם את מיטב היכולות והכישרונות. הדגש צריך להיות מושם על כל פרט ופרט והמערכת צריכה לתמוך בו, לפתחו ולהעניק לו את מיטב הסיוע, וזאת לטובת כלל המין האנושי.
על אנשי החינוך להיות בעלי הכשרה הולמת, רב תחומית וכמובן לזכות לתנאים ההולמים. אל תקבלו כל אדם, בזכות ציונים מסוימים, למערכת החינוך. העלו את הקריטריונים להוראה. זו צריכה להיות המערכת הסלקטיבית והמובחרת ביותר. מבחני אישיות, אינטליגנציה רגשית ויצירתית. מוסריות ואהבה רבה לזולת – הכרחיים.
ההיסטוריה שלכם מורה על יחידים, שפרצו את הדרך לתודעה האנושית. לדוגמא: איינשטיין, הוגה תורת היחסיות, ישוע הנוצרי – אבי תורת הנצרות והמסר של האהבה, משה העברי ועוד רבים רבים אחרים, מנהיגים מתחומים שונים, שהשפיעו על ההיסטוריה ועל תודעת המין האנושי לדורי דורותיו.
דעו כי, בעלי פוטנציאלים רבים לפרוץ את הדרך לאנושות בתחומים שונים, ל א הגשימו את הפוטנציאלים שלהם בגלל תנאים סביבתיים בלתי הולמים.
החינוך בחברה האנושית נבנה, נדבך על גבי נדבך. בעבר למדתם את מורשת אבותיכם ומונחים שהקנו לכם. כעת הגיע הזמן לנתח ולבחון את כל התורות שניתנו לכם. בפילוסופיה, היסטוריה, אסטרונומיה, אסטרולוגיה, תיאולוגיה, מדעים מדויקים, ביולוגיה, אמנות וכד'.
היות וברצוננו ללמדכם לבחון תבניות ודפוסי חשיבה ולנתצם, במידה ו"פג תוקפם", באם הקנו לכם מערכת מציאות נוקשה ובלתי הולמת, או אף מאיימת ומגבילה. אי לכך, ברצוננו להעניק לכם מספר רעיונות לגבי חינוך ילדיכם.
הילדים שלכם נולדים, כאשר כל הזיכרונות עדיין נגישים עבורם, לפי בחירת הנשמה. הם יכולים להיות פורצי הדרך שלכם, אם לא תגבילו אותם, תצרו את יכולותיהם ותשלחו אותם ל"מכוני השבלונות". כוונתנו – לבתי הספר הארציים.
האם שמתם לב שבמקרים של שביתות מערכת החינוך, הילדים, ברובם המכריע, מאוד שמחים מהחופשה הבלתי צפויה שלה זכו? האם אין זה מעורר דאגה שילדיכם מעדיפים להעדר מבית הספר, מכל סיבה שהיא, כולל גם מחלות (שהם בוחרים להביא על עצמם מסיבות נפשיות)? האם אינכם סבורים כי במצב החינוך האידיאלי, ילדיכם היו ממהרים להגיע למקום הנפלא והמשמח בו הם רוכשים ידע, יוצרים דברים חדשים וחווים חוויות מעוררות השראה?
המונחים שמנינו כאן אינם אבסורדיים, אלא לקוחים ממוסדות המחנכים את הילדים לפי נטיותיהם הטבעיות, ייעודם ורצונם החופשי. מהמקום בו אנו נמצאים, מוסדות כאלו כבר קיימים בעולמכם – על ציר הזמן שעבורכם מכונה "עתיד" והינו בעל אחד הפוטנציאלים להתגשמות עבורכם; על אחת כמה וכמה שהם נמצאים בעולמות אחרים, שאינם ידועים לכם.
ישנם אנשים שיחייכו ויפתרו זאת כ"מדע בדיוני" – ואנו צוחקים. וכי מה זה מדע בדיוני, או דמיוני, אם לא מידע, שדמיונו של אדם מסוים גילה, באמצעות החושים הטלפאטיים והמרכזים הרוחניים הפתוחים?
ומה זה דמיון? הרי זו מתנה גדולה שעדיין לא למדתם להעריך אותה מספיק.
כישורי
היצירה והבריאה קשורים באופן בלתי נפרד למתת הדמיון.
אנו ממליצים לזמן צוותי חשיבה לגבי תוכניות הלימוד שלכם ולגבי הקונספציה והמטרה העיקרית לשמה נוצרו מלכתחילה. נראה לנו, כי עליכם לחדד עבור עצמכם את הסיבה שלשמה אתם מקימים בתי חינוך. (ולא רק כשמרטפיות להורים העובדים, או יצירת רובוטים צייתניים ושגרתיים!)
הקניית ערכים הינה טובה ביותר, אולם עליכם לשים את הדגש על חשיבה חופשית ועידוד הפרט להפיק מעצמו את כל הפוטנציאלים היצירתיים החיוביים אשר בו.
נעניק לכם מספר רעיונות בקווים מופשטים:
פתחו את הדמיון של ילדיכם.
השקיעו מחשבה בפיתוח דרכים יצירתיות, לעודד אצלם חשיבה מקורית ויצירתית.
הקימו סדנאות ב י ח ד עם הילדים והנוער והתייעצו איתם, לגבי החומר אותו הם חפצים לדעת.
שנו וחדשו את החומר הנלמד.
שבצו שעורי חשיבה ביקורתית, שבו יינתן ויתאפשר לכל פרט, להביע את דעתו בכל תחום שיבחר.
תרגלו הרפיה גופנית, שיטות של יוגה ופיתוח מודעות באמצעות אמנות, מחול, מוסיקה ועוד.
פתחו בילדיכם את יכולות החישה והאינטואיציה על ידי יצירת משחקים מאתגרים.
למשל, משחק בו חובשים את העיניים במטפחת כהה ונותנים לילד להפעיל את חושי המישוש, הריח, האינטואיציה, משחקי ניחושים ו"מזל" (רולטה!9 שיפתחו את יכולות האינטואיציה והרגש.
למדו את ילדיכם לכתוב שירים, תוך כדי יציאה למסעות בטבע.
למדו אותם לכבד את כל הצומח והחי. שלבו את מוסדות החינוך בטבע, ולא בכרכי הבטון הנהוגים כיום.
בכל מוסד חינוך שלבו ארכיטקטורה אנרגטית עם גינון טבעי. גדלו בהם עצים, צמחי מרפא ותבלין, פרחי בר. בתי הספר יכולים להיות מסודות יפהפיים ומשרים יצירתיות ורוגע, במקום להיראות כמהדורה אחידה של בתי סוהר.
שלבו בבתי הספר פינות משחק (כמו בגני שעשועים) – מגלשות, קרוסלות, חבלים.
צבעו את המוסדות בצבעים שמחים וצרו כיתות לימוד קטנות, אינטימיות ובצורה מעוגלת או אליפטית. בשום אופן לא מרובעות, או מלבניות (לשבירת תבניות החשיבה המרובעות /מלבניות שלכם!).
שלבו בהם גנים עם ספסלים מעוגלים, פסלים סביבתיים, טפחו את האסטטיקה הצורנית.
שלבו את הידע המוזרם לכם מתורות טיהור המרחב כמו הפנג שואי, עם תורת הצבעים – האורה סומא, שיטות פסיכותרפיות, ועוד.
שלבו בצוותי החשיבה מומחים מכל התורות, המכונות "הוליסטיות", והשתמשו בכל העזים ליצירת מרחב מעורר השראה, שמחה ועניין בילדיכם.
התאימו את זמני הלימוד לשעון הביולוגי של הילדים, ושלבו זמני מנוחה ורגיעה. שעורי הרפיה, מזון צמחוני ומעורר, שעות של משחק יצירתי.
העניקו חינוך בתחום ההדמיה היוצרת, ככלי לפיתוח יכולות טבעיות וגבוהות.
שלבו שעורי אמנות ויצירה לרוב – בכל החומרים והתחומים. עודדו את האסטטיקה והייחודיות.
כמובן שעניין התלבושת האחידה פג תוקפו מזמן. תנו לילדיכם לבטא את האינדיבידואליות שלהם באופן לבושם והופעתם. יתכן ויהיה לכם מה ללמוד מהם!
אל תראו בשוני "מרד", או איום עליכם. כבדו אותם ולמדו אותם, מינקות, לכבד את זולתם. את כל צורות החיים, הצבעים והמינים עלי אדמות.
עודדו אותם להשאיר את המרכזים הרוחניים שלהם פתוחים. תרגלו ניקיון צ'אקרות והתחברות לאני העליון (כבר בגני הילדים). התנקו פיסית, נפשית ורוחנית. התחברו לערוץ היצירתיות והשמחה.
למדו את ילדיכם הומור (אכן ניתן ללמוד מתת וסגולה חשובים אלו) – ככלי ליצירתיות, להקניית פרספקטיבה גבוהה יותר על מצביים ואישיות, בתדר של שמחה. העבירו שעורים בבדיחות עמים. תוכלו ללמוד רבות על הטבע האנושי מזאת. השאירו גם זמן לבדיחות "מקומיות", של הילדים. חשוב ביותר לצחוק, מעבר למה שאתם מתארים לעצמכם. (אנו אומרים זאת בכל הרצינות!)
פתחו מעבדות ותנו לילדיכם לערוך ניסויים בחומרים שונים.
בשעורי ההיסטוריה, שימו את הדגש על מערכות האמונה שיצרו את תסריטי העבר. זאת כדי להבין כיצד תבנית החשיבה של מסה קריטית של אנשים בהתנסות שבטית / קולקטיבית יוצרות עבורם את המציאות. למדו את השעורים והסבירו כיצד ליצור מציאות חלופית. חקרו את מטרתם של כותבי העבר, ואל תקבלו דברים כפשוטם וכלשונם.
למדו אותם בשעורי ספרות יצירות דמיוניות ובלתי קונבנציונאליות. לא "שעתוק" של תמונת המציאות הקבועה. אנו מתכוונים ליצירות מהז'אנר המכונה בתרבותכם "מדע דמיוני" ו"פנטזיה", היות והן מעוררות את כושר הדמיון והחשיבה היצירתית. המורים שילמדו תחום זה חייבים להיות בעלי הכשרה פילוסופית ויצירתיים בפני עצמם.
הקדישו שעורים לריפוי טבעי – באמצעות אנרגיות, תזונה נכונה, פעילות גופנית, חשיבה חיובית, מודעות ועוד. (החלו בזאת כבר מהגיל הרך).
למדו את אמצעי הטיהור העצמי ושל המרחב.
אל תשכחו להקדיש זמן חשוב למשחק ולשעשועים. חשיבות רבה ישנה ללימוד מתוך הנאה ולשמירת "הילדותיות" חסרת המעצורים והגבולות.
"רק ילד יוכל ליילד את מציאות העידן החדש", "והייתם כילדים – ושערי השמים יפתחו לפניכם" - משפטי מפתח שיש לשים עליהם את הדגש ולהבינם לעומקם.
אל תתנו ציונים ממוספרים! בשום אופן אל תעודדו תחרותיות לשמה. אל תשפטו את הילדים יחסית לילדים אחרים, אלא נסו למצוא ולאתר אצל כל אחד יכולות ייחודיות לו. הן יכולות להיות בתחום האינטלקטואלי, הרגשי, המוסרי, הרוחני, האמנותי ועוד.
בגני הילדים, הקדישו זמן להעניק אהבה ובטחון עצמי לכל פרט ופרט. הגננת / גננים צריכים להיות בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה ביותר ובעלי אישיות חמה, פתוחה, אוהבת ויצירתית.
פתחו את יכולות התבונה הטבעיות של הילדים, את יכולות הריפוי והביטוי האישי. שימו את הדגש על התחלקות ויחסי חברות אידיליים.
התחילו את החינוך כבר עם הלידה – על ידי צבעים, מוסיקה, טיהור אנרגטי, גילויי חום ואהבה, טיפולים גופניים (רפלקסולוגיה, עיסוי, רייקי וכו'). שוחחו עם התינוקות והביטו אל תוך עיניהם.
הקדישו תשומת לב הולמת, למתן תנאי לידה הולמים ולהתחשבות בעובדה, כי נשמה מודעת בוחרת להיוולד בגוף פיסי. ברכו אותה וחגגו את בואה. העניקו לה את התנאים ההולמים להתרגל לעולמכם (תאורה, מוסיקה, חום, ריחות מרגיעים)?
במצב האידיאלי, לא תהיינה כל שביתות. אנשים יתחרו על הזכות לשמש כ"מורים את הדרך" ומקצוע ההוראה יקבל את החשיבות הרבה הראויה לו – חינוך הגזע האנושי לפריצת תבניות חשיבה, להישגים מרשימים, ליצירתיות חסרת גבולות.
ל ב ר י א ת מציאות של הרמוניה ואוטופיה.
יצירת מעגלי חשיבה משותפים ואנרגטיים, תועיל לכם מאוד בכל תחומי החברה.
אנו רואים בעולמכם, בציר זמן עתידי פוטנציאלי, ערי לימוד ייחודיות ויפהפיות. יש בהן ספריות ענק ("היכלי ידע"), מדשאות, גנים ציבוריים מטופחים שנוצרים על ידי מודעות אנרגטית ורוחנית, מאגרי מים, מזרקות צבעוניות ומנגנות, צמחיה פורחת, גני שעשועים – והכול משתלב במנהרות ובגשרים, ליצירת היכל גדול ופונקציונאלי.
מתחמי הלימוד מקודשים ונערצים ובכל אחד זוכה לחניכה בהם, לפי מידת רצונו ויכולותיו המולדות, הטבועות בד.נ.א. ובהילה שלו.
כמובן שההתפתחות החלה משהתהוותה חברה, שמוקירה את החינוך והידע, כערך עליון. חברה זו מעניקה כלים שווי ערך, לכל אחד מבניה ובנותיה. ההשכלה הינה חינם ולכל אחד, מפאת חשיבותה, למין הלידה ועד גמר ההתמחות במקצוע חברתי נדרש. (למעשה ההתמחות נמשכת כל אורך תקופת החיים, מבחירה. ויש לציין כי תוחלת החיים עולה בקו ישיר. אם נציין כעת את הגיל, תסברו כי המדובר ב"מדע בדיוני").
חברה זו זוכה לשגשוג רב, מצב של אוטופיה והארה. היא נמצאת בקשרי מידע ומסחר עם תרבויות חוץ – גלקטיות מתקדמות. הטכנולוגיה מגיעה לממדים מדהימים, ומפנה זמן פנוי לפרט – להשתלמויות ולהעשרה אישית בתחומים המועדפים עליו.
הרפואה מתפתחת ביותר. על ידי מציאת מפתחות בד.נ.א. של כל החי בכדור הארץ, נמצאות נוסחאות להצמחת איברים חסרים, נמצאת הנוסחה להתחדשות תאני הגוף ולשמירתו במצב צעיר. אין מחלה שלא נמצא לה מרפא. הכלים לאיזון ברי שימוש, ולפיכך לא תמצאנה יותר הוויות שבוחרות להיות בשעורים של נכות, גופנית או נפשית.
ערך עליון מושם כל חירות הפרט ועל ערך האהבה. לאט לאט, בני האדם משתנים למין הרבה יותר מושלם. הם מתאחדים עם האני האלוהי שלכם ולפיכך, כל מכשולי האגו, האנוכיות, ההתבדלות – מוסרים.
בתחילה נוצר מרכז גדול אחד כזה, כאשר מן הצד נותרות תרבויות פחות מפותחות. במשך הזמן – המין האנושי כולו משתבח, מתעלה ויוצר את המימד החמישי. או אז, הוא מסתפח אל הפדרציה הגלקטית ומצטרף אל השליחים של האור, שפועלים כעת מהצד השני של המעטה. ברגע שהמעטה מוסר –המין האנושי מוצא את מקומו (הגבוה) בהירארכית האור.
בנבואות הקדמוניות שלכם, מתואר המצב שבו החברה הנבחרת – הופכת להיות ל"אור לגויים".
הענקנו כאן הצצה במימד הזמן, כדי לעורר בכם את ההשראה לביצוע. כדי שתבינו את חשיבות החינוך בעולמכם. החינוך – הוא נקודת המוצא שלכם אל החניכה האלוהית.
מתפקידנו לטעת את זרעי הרעיונות ואנו מצפים, כי יהיו בני אדם שיקלטו את הזרעים, יפתחו מהם רעיונות משלהם.
רק על ידי איחוד וצוותי רעיונות משולבים – תוכלו להגיע אל ציר הזמן האוטופי, אותו אנו רואים כבר כעת כאחד מהעתידים הפוטנציאליים שלכם."
***
נותרו עותקים בודדים מהספר. ניתן להשיג ישירות מההוצאה ומהמחברת. פרטים באתר הבית: WWW.LOTUSCENTER.CO.IL