שם פרטי: ענת
שם משפחה: טוביה
דוא"ל: שלח דואר קישור :האתר שלי ישוב:
בית יצחק-שער חפר
קצת עליי:
זמרת המשלבת ווקאליזם מעולם הפופ/הקלאסי/מוסיקת עולם מורה לפיתוח קול. ותק של 13 שנה.
בפיתוח קול מלמדים לשיר וגם לדבר ללא כל מאמץ. הזמר אינו אמור לחוש שום כאב בגרון,להיפך, הוא אמור להרגיש כאילו לא הוא זה ששר. לחוש שהוא מעיין כלי ממש שמוציא צלילים מופלאים מתוכו.
הי , אז היום נלמד על שפתות הקול – המכונות גם מיתרי הקול. יש לנו שני מיתרי קול. כל מיתר קול הוא שריר הבנוי ממספר שכבות, כאשר השכבות החיצונוית של מיתר הקול הן שכבות של רירית מיוחדת שנעה כמו גל על מיתרי הקול בעת הפקת הצליל.
במאמר זה תקבלו טיפים איך לשחרר את שריר הלשון. הלשון - שריר נפלא ועקשן שלרבים מאיתנו מפריע בהפקת הקול, לכן כדאי לאמן אותו. תרגילי לשון ברובם, אלו תרגילים ללא הפקת קול. פשוט סוג של התעמלות לשריר.
יש לנו חלום, אנחנו פועלים להגשים אותו, מצאנו את המורה לפיתוח קול התקדמנו מאד בשירה, הפנמנו את הטכניקה, הגענו לרמת ביצוע מספקת של השיר ונראה שאנחנו מוכנים להקלטה.איך זה קורה שלפתע אנו מאבדים את הקול ואת תחושת הביטחון?
ביום חמישי שעבר, על אדמת ישראל, פתחה מלכת הפופ את סיבוב ההופעות העולמי שלה. כחלק מהמופע בחרה המלכה לעקוץ את הנסיכה לידי גאגא כאשר שילבה קטע משירה "בורן דיס ווי" עם שירה הקאלטי "אקספרס יורסלף" – כאשר בסוף הביצוע סיימה מדונה במילים "היא לא אני"
לפניכם 7 תרגילי נשימה שמכינים את הקול לשירה: מה שחשוב בנשימה שהיא תהיה אינטואיטיבית בכדי שהשירה תשמע טבעית, שתעודד הרפיה ושתספיק למשך זמן, אם אין לנו מספיק אוויר המשפטיים המוסיקאליים יישמעו ללא תמיכה, בעיקר בסופם.
המשמעות של לצאת מעבדות לחירות מבחינת הקול. הקול שלנו , הוא הרוחני השוכן בנו. כשאנו רוצים לפתח אותו. אנחנו מכינים עבורו את הכלי. זאת אומרת: מחזקים שרירים, מאווררים נשימה ומחדדים תודעה
פיתוח קול לצעירים - מה כדאי ללמד אותם? גם כיום, במוסדות החינוך למוסיקה הפופולארית והקלסית לא פוסחים על הכורלים של יוהאן סבסטיאן באך, כחלק מילמוד תיאוריה, הרמוניה ופיתוח שמיעה. ניתוח כורלים וביצועם מקנה לתלמיד הבנה עמוקה ורחבה של המושג הרמוניה.
שיעור פיתוח קול ראשון הוא שיעור שלמעשה התלמיד מגיע לאבחון הוא מבצע מספר תרגילים, שמאפשרים למורה להבין אילו תרגילים יתרמו לתלמיד בנקודה בה הוא נמצא. תרגילי פיתוח קול בכללותם עוזרים, אך לא כל תרגיל מתאים לכל אדם. אנו המורים, צריכים לשייך בין מצב הפקת הקול של התלמיד לסוג התרגיל.
אני מורה לפיתוח קול כבר 13 שנה. זה מדהים לראות את התהליך, כמה רחוק אפשר להגיע עם פיתוח קול. קראתי הבוקר בעטיפה של הדיסק של קרן פלס איך היא מודה למורה שלה. "תודה לרחל הוכמן. פגשת לפני 13 שנה גולם וראית פרפר. הפרפר הזה עף עכשיו אליך ונותן לך נשיקה על הלב. לא הייתי עפה בלי הרוח שלך רחל." - כמה חשוב להיות עם המורה הנכון שגם יודע להדריך וגם יודע להיות שם בשביל התלמיד. זה עושה את ההבדל!
שלום , בכתבה הבאה נדבר על מיקום מפרק הלסת - במה הלסת תורמת לשיפור השירה שלנו, איך אפשר לשחרר את הלסת ולשיר יותר טוב, במה שחרור הלסת תורם לפיתוח קול. בסוף הכתבה ישנה הזמנה למופע תלמידי פיתוח קול של ענת טוביה - ב-12.4 המפגש יתחיל ב-19:00 ויסתיים ב-21:00, הנכם מוזמנים!
חלק מהתרגול במהלך שיעור פיתוח קול, במיוחד אחרי שייצבנו את מערכת הנשימה,הוא שחרור אברי ההגייה - כגון - לסת- לשון ועוד. שחרור האיברים התפוסים מאפשר לנו לדבר ולשיר בקלות ואיכות הצליל בעקבות השחרור משתפרת עשרות מונים. השחרור מאפשר לנו גם, להדהד את הצליל האותנטי שלנו ללא חסימות.יש לכך תרגילים מיוחדים.
תמצות: האומן מתחייב להכרות עמוקה עם עצמו ולהתפתחות עצמית תמידית. סיגול משמעת של תרגול נשימה עבור זמר היא דבר נפלא הן בשעת שירה והן לחייו בכלל, לכן כל כך הרבה אנשים אוהבים לשיר וכל כך הרבה אנשים נהנים מלימוד השירה. בניגוד לשאיפה טובה של עשן הסיגריות תרגול נשימה אינו הרסני, הוא אף בריא ביותר לנפש ולגוף. הנשימה מכינה את הכלי ובשעת השימוש בכלי תדר הצליל מהדהד , פותח ומאזן.