בחר תחום:
בחר פעילות:
בחר אזור:
בחר עיר:
חוג >> לימודי מוסיקה >> מוסיקה אלקטרונית וסאונד > קורס סאונד מתקדם



קורס סאונד מתקדם



תחומי פעילות:
חוגים >> לימודי מוסיקה >> מוסיקה אלקטרונית וסאונד
חוגים >> אומנויות הבמה >> אומנויות הבמה-שונות

תיאור הפעילות:

מסלול הכשרה מתקדם בתחום הסאונד

מסלול הסאונד המתקדם נבנה לאחר בקשות חוזרות ונשנות של בוגרי רקורד, אשר החליטו להרחיב את ידיעותיהם ולחדד את מיומנויותיהם בתחום ההקלטה, המיקס, המאסטרינג וההפקה המוסיקאלית.
השנים שחלפו והניסיון שהצטבר, מאפשרים לנו לבחון מחדש רעיונות מתקדמים בפרספקטיבה חדשה ולפתח רגישויות נוספות ליצירה המוסיקאלית השלמה ולא להיבטים הטכנולוגיים בלבד.



כיתת הלימוד במסלול הסאונד המתקדם מוגבלת ל-6 תלמידים בלבד, כמות התלמידים הקטנה הכרחית לקיום לימודים שעיקרם סדנאות מעשיות, תרגולים וכיתות אומן אשר מתקיימים באולפן בית הספר.
כיתת הלימוד הקטנה מאפשרת לנו להתקדם בנושאים העיוניים במהירות רבה ולאמוד מקרוב את קצב ההתקדמות האישי של כל תלמיד בכיתה.
בית הספר מעניק לכל תלמיד ספרי לימוד הכוללים את סיכום ההרצאות וכן ספרי הפעלה בעברית של כל התוכנות הנלמדות.
לא הצלחתם להגיע לשיעור? אל דאגה, כל השיעורים מתועדים בוידיאו בזמן אמת, כך תוכלו לחזור על שיעורים שפספסתם בזמנכם הפנוי.
תנאי הקבלה למסלול הסאונד המתקדם:

אנחנו מחפשים תלמידים אשר שולטים במיומנויות הנלמדות במסלול הסאונד המלא שלנו, עם חשיבה יצירתית ודמיון מפותח, בעלי ידע בסיסי בשפה האנגלית, עם מוטיבציה גבוהה, בעלי משמעת עצמית, ועם מוכנות וצמא אמיתי ללמידה.
קבלה למסלול הסאונד המתקדם מותנית בהצגת תעודת גמר המעידה על לימודים במסלול סאונד מקיף, בעמידה במבחן קבלה עיוני ומעשי, וכמו כן התלמידים יתקבלו לאחר ראיון מול ועדת הקבלה של בית הספר.



מסלול הסאונד המתקדם יפתח במהלך חודש אוקטובר ויימשך כשישה חודשים.
הלימודים מתקיימים פעם בשבוע בשעות הבוקר, כל שיעור נמשך כארבע שעות.
רוב השיעורים מתקיימים כסדנה מעשית, בכל שיעור מבצעים הקלטות ועושים סאונד בקבוצה של 6 תלמידים בלבד.
בסיום כל שיעור התלמידים מקבלים משימות לביצוע עד לשיעור שאחריו, את המשימות ניתן לבצע באולפן בית הספר, או באולפנו הביתי של התלמיד.

תוכנית הלימודים במסלול הסאונד המתקדם

שיעור 1
מידענות, אינטרנט ואומנות אחזקת המחשב.

שימושים מתקדמים באינטרנט: אחסון והעברת קבצים בנפחים גדולים, שימוש יעיל בפורומים, ניהול פרויקט הקלטה רב משתתפים באמצעות הרשת, פתיחת חשבון בנק וירטואלי וביצוע העברות כספים בטוחות, אופטימיזציה של תחנות עבודה.

שיעור 2
להתפרנס מאומנות: ניהול ויזמות עסקית.

הכנת תוכנית עסקית, תכנון וניהול השקעות נבון, תמחור פרויקט והכנת הצעות מחיר, הכנת חוזים, הכנת מחירונים, ניהול חשבונות ושימושים מתקדמים במערכת אופיס.

שיעור 3
שימושים מתקדמים בשעוני חיווי וביצוע מדידות אקוסטיות.

סקירה של מספר שעוני חיווי, שימוש בציוד ובתוכנה לביצוע מדידות אקוסטיות, תכנון יעיל של סביבת העבודה.

שיעור 4
ביצוע מדידות ובדיקות אובייקטיביות לתוספי תוכנה.

שימוש בשעוני חיווי שונים לביצוע מדידות איכות לתוספי תוכנה, האזנה מודרכת לנקודות התורפה של תוספי תוכנה שונים, מדידת משאבי המערכת הנחוצים לכל תוסף תוכנה.

שיעור 5
פחות זה יותר: בחירה של תוספי תוכנה הכרחיים 1.

ניהול וסידור של ספריות תוספי התוכנה, בחירה מושכלת של תוספי התוכנה ההכרחיים למהלך עבודה יעיל, סקירה של תוספי תוכנה דינאמיים: קומפרסורים, לימטרים, גייטים ומעצימי עוצמה.


שיעור 6
פחות זה יותר: בחירה של תוספי תוכנה הכרחיים 2.

ניהול וסידור של ספריות תוספי התוכנה, בחירה מושכלת של תוספי התוכנה ההכרחיים למהלך עבודה יעיל, סקירה של איקוולייזרים פרמטרים, גראפיים ודינאמיים.

שיעור 7
פחות זה יותר: בחירה של תוספי תוכנה הכרחיים 3

ניהול וסידור של ספריות תוספי התוכנה, בחירה מושכלת של תוספי התוכנה ההכרחיים למהלך עבודה יעיל, סקירה של מכשירי הדהוד סינטטיים ומבוססי דגימה, מכשירי השהייה ואפקטים מיוחדים.

שיעור 8
מבוא להפקה מוסיקאלית וניהול פרויקט באולפן ממוחשב.

מהיכן מתחילים, איך מפיקים להיט לקהל יעד מוגדר מראש, סוגות, אופנה ומחקר, תכנון וקביעת לוחות זמנים, שיטות הקלטה מתקדמות המבוססות על טכנולוגיות חדשות.

שיעור 9
סקירת תכונות חדשות בקיובס 4 ונואנדו 4.

מערכת ניהול המדיה, מערכת ההאזנה המורחבת והערוץ החדש, אפשרויות האוטומציה החדשות, יכולות הניתוב והסיכום החדשות, בניית פריסטים לערוצים, שימוש בבקרי שליטה חיצוניים.

שיעור 10
הקלטת שיר במפגש בודד

בניית תפקיד תופים ב MIDI, הוספת תפקיד בס, גיטרה אקוסטית ושירה

שיעור 11
מיקס - האזנה ותיקונים

האזנה למיקסים שהכינו התלמידים, תיקון טעויות נפוצות, ביצוע מיקס משותף.

שיעור 12
הפקת שיר - לבנות את הגרוב...

הקלטות תופים ובס עם סאונד ידוע מראש, הכנת סט דגימות והקלטת לולאות קצב ומעברים.

שיעור 13
הפקת שיר - הקלטות של תפקידי נגינה הרמוניים.

הכנת הבסיס ההרמוני לקראת הקלטות השירה: בחירת כלי הליווי, ביצוע הקלטה תוך שימוש בטכניקות מיקרופונים שונות לקבלת התוצאה הרצויה.

שיעור 14
הכל מאחורי הקול - הקלטות שירה

הקלטת תפקידי השירה: שירה מובילה וקולות שניים, טכניקות הקלטה מתקדמות לקבלת טייק שירה מושלם.

שיעור 15
תזמור ועיבוד מתקדם.

הפרדת כוחות - כך תמנע מלחמות מיותרות בין תפקידי נגינה בזמן המיקס. חומה של סאונד, למה זה טוב? בניית צליל לתפקיד נגינה במספר שכבות, שימוש ברעש כמרכיב מוסיקאלי.

שיעור 16
הפקת שיר - הקלטת תפקידי סולו ותוספות שונות.

יצירת עניין והתפתחות לאורך השיר: הוספת קטעי סולו וקטעי מעבר.
בניית תפקידי נגינה תומכים לשירה המובילה ולגרוב.

שיעור 17
הפקת שיר - השלמות

ניקוי ערוצים ועריכה, הוספת אפקטים מיוחדים, הוספת לולאות קצב והרמוניה שבנו התלמידים.

שיעור 18
האסתטיקה של הצליל

קביעת מדדים אובייקטיבים לאיכות צליל על ידי האזנה מודרכת ליצירות מוסיקאליות נבחרות.

שיעור 19
מיקס בתוך קופסא 1 - מבוא

מיקס פנימי לעומת מיקס חיצוני, הכנת פרויקט לקראת מיקס, ביצוע עריכות וניקיונות, תכנון תלת מימדי מוקדם של תמונת המיקס הסטריאופוני, סקירת הפריסה הסטריאופונית המסורתית של תפקידי נגינה בהתאם לסגנון מוסיקאלי.

שיעור 20
מיקס בתוך קופסא 2

נהלי עבודה ומעקב נכון על התקדמות המיקס, ביצוע עיבוד הצליל הנדרש בהתאם להתקדמות תהליך המיקס, שימוש בתוספי תוכנה רגילים ומבוססי DSP, ניהול משאבי מערכת מתקדם.

שיעור 21
מיקס בתוך קופסא 3 - הדור הבא

תכנון תחושת העומק בעזרת הדהוד, השהייה ופילטרים, הקסם שבאוטומציה, יצירת עניין לאורך השיר, הכנת מיקס רב ערוצי לקראת תהליך סיכום אנלוגי ומאסטרינג רב ערוצי.

שיעור 22
מאסטרינג 1

סקירת שלבי העבודה המסורתיים בתהליך המאסטרינג, ביצוע בקרת איכות, בעיות נפוצות בממירים דיגיטאליים, סטנדרטים במאסטרינג ל Audio CD
ול DVD, שימוש מתקדם בשעוני חיווי.

שיעור 23
מאסטרינג 2

לעקוף את מגבלות האוזן בעזרת שיטות ניטור מתקדמות, עיבוד צליל בעזרת איקוולייזרים קומפרסורים ומגבילי עוצמה, Loudness, שימוש בטכניקת M/S לביצוע עיבוד אות מתקדם, עריכת PQ והוספת טקסט.

שיעור 24
מאסטרינג 3

סטנדרטים של תחום דינאמי בהתאם לסגנון מוסיקאלי, תהליך המאסטרינג בסיביות צפה לעומת סיביות קבועה, Dither, ניהול קבצים ושיטות מתקדמות לפיקוח על תהליך המאסטרינג, הכנת המאסטר להדפסה


צוות המדריכים:

מרכז מסלולי הסאונד - דני קוריטו

דני קוריטו החל את הקשר עם עולם הסאונד והסינתזה כבר בגיל 15, עת שהזדמן לידיו סינתיסייזר אנלוגי מונופוני ראשון, בגיל 17 החל את לימודיו בבית הספר לסאונד של יואב גרא ומשם המשיך לשירות צבאי כטכנאי שידור והקלטה במחלקה הטכנית של גלי צה"ל, שם התמחה בתחום הקלטות מופעים והקלטות של מוסיקה קלאסית.
עם סיום שירותו הצבאי החל לעבוד באולפני קיו טון שם התמחה בעיצוב פסי קול לסרטים ומולטימדיה, בד בבד החל לעסוק בתחום ההגברה כאיש הקול של להקת מחול בת שבע, שם ביצע עיצוב סאונד לשתי יצירות של אוהד נהרין: "מבול" ובשנת 1993 לטקס הפתיחה של פסטיבל ישראל שהפך לימים למופע אנאפאזה.
עם פתיחת הרדיו האזורי, שימש כמנהל טכני של "רדיו ללא הפסקה" בת"א ובהמשך כמנהל טכני של "רדיו קול רגע" שבגליל התחתון.
בשנת 1997 פתח את "רקורד"- בית הספר להנדסת קול בכפר תבור ופיתח את תוכנית הלימודים הייחודית של בית הספר, בשנת 2000 התבקש על ידי מה"ט – המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית לערוך את תוכנית הלימודים החדשה למסלול "הנדסאי קול הקלטה והגברה", בשש השנים שלאחר מכן שימש כמרכז מסלול הנדסאי קול במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן. בשנת 2004 הוציא לאור את ספרו הראשון: "המדריך השלם לתוכנת הקיובס אס איקס 3" ובשנת 2006 את ספרו השני: "אומנות הרעש – המדריך להקלטה אנלוגית ודיגיטאלית".
כיום משמש כמרצה ומנהל "רקורד" – בית ספר לסאונד ומדיה דיגיטאלית, מרצה במספר מוסדות אקדמיים בישראל ומשמש כיועץ לארגונים בתחום האודיו והמדיה הדיגיטאלית.
בימים אלו הוא שוקד על כתיבת ספרו השלישי שיוקדש לפיענוח נושא ה"מיקס בתוך קופסא"

עסקים בתחום שיכולים לעניין אותך:


שם מלא: הערות: דוא"ל: טלפון: אני מאשר לקבל לכתובת המייל שלי/לנייד פרסומים ועדכונים מזאפ גרופ ומצדדי ג'. עדכנו אותי לגבי חוגים והפעלות נוספות באזור

אם הגעתם לפה אולי תתעניינו גם ב:

פרטי יצירת קשר

  • כתובת:
  • איזורי פעילות מרכזיים:
    נצרת,
  • שעות פעילות:
    שישי
    09:00-13:30
  • הצג טלפון

שתפו את המודעה עם החברים שלכם  
בניית אתרים