חוגים >> פיתוח אישי >> טיפול זוגי
חוגים >> פיתוח אישי >> יחסים וזוגיות
תיאור הפעילות:
זוגיות טובה כוללת מחויבות ליחסים, חברות, אמפתיה, אכפתיות ותמיכה הדדית. נישואים מאושרים מאפשרים לכל אחד מקום משלו בו ירגיש חלק אך גם נפרד, מרחב בו יוכל לאזן בין העצמי ל"ביחד", בין ההורות לזוגיות ובין המחויבות לעבודה לבין המחויבות למשפחה. זוגיות טובה, משפיעה על איכות החיים שלנו ומאפשרת להתמודד עם עיסוקים שונים מתוך תחושת ביטחון והגשמה.כל זוגיות, גם היציבה והבטוחה ביותר, ניצבת מידי פעם בפני קשיים והתמודדויות לא פשוטים, בשל אירועי חיים שונים, שחיקה ושאר שינויים. קבלת החלטות ביחס לכיווני התפתחות, אופן חלוקת הנטל בחיים המשותפים, או עמדות ביחס לגידול הילדים, כל אלו ואחרים עשויים להיות מקור לקונפליקטים וחיכוכים.
"בחייה של משפחה, בשביל לקום ולעשות מעשה יש צורך באחד מן השניים: קרע גמור בין בני הזוג, או תמימות דעים אוהבת. אך בשעה שיחסי הזוג אינם ברורים, ואין ביניהם לא זה ולא זה, אי אפשר לעשות כלום"
לב טולסטוי
תהליך הטיפול הזוגי
טיפול זוגי הינו מסע משותף בו נייצר יחד מרחב בטוח ומוגן לשיחה, לשיתוף ברגשות, ולהתמודד יחד עם משברים. במסגרת הייעוץ הזוגי תוכלו להכיר בכוחות שלכם ולנצלם על מנת להחזיר את תחושת האינטימיות לקשר הזוגי. נקודת המוצא בטיפול היא כי אדם הינו תמיד חלק ממערכת יחסים רחבה יותר, ולפיכך ההתמקדות בטיפול אינה בפרט, באחד מכם, אלא במערכת היחסים שלכם.
איתור מדויק של הקושי המצוי בבסיס הקונפליקט הזוגי, יאפשר לכם להבין האחד את השני טוב יותר, לגלות אמפתיה, לשלב בין רגש לשכל, לחבר בין העבר להווה, וכל זאת במטרה להבין את מה שקורה לכם וליצור שינוי בהתנהלות.
זוגיות טובה אינה שונה מכל מערכת יחסים אחרת. כשהיא מוזנחת, הזוגיות דועכת ומתכלה, אולם כשמשקיעים בה, היא מתפתחת ומשגשגת – ולשם כך נדרשת השקעה של אנרגיה, זמן, טכניקה טובה ומיומנויות שניתנת ללמידה.
"בלב ליבו של הקושי נמצאת ההזדמנות".
אלברט איינשטיין
באלו מצבים כדאי לפנות לטיפול זוגי ?
כשהתקשורת בינכם לקויה ואתם נמצאים במצב של מאבקי כוח ושליטה.
כשעולה שאלה של התאמה והסתגלות לקראת נישואין והורות.
כאשר נראה שהציפיות האחד מהשני אינן תואמות.
כאשר אתם מרגישים שחיקה בחיי האהבה והמין ותחושת ריחוק מחליפה את חווית האינטימיות הזכורה לכם.
כאשר יש חילוקי דעות ביחס לגידול הילדים או חילוקי דעות משפחתיים.
במקרים של גילוי בגידה, אלימות או משבר אמון.
כשיש מחשבות על פרידה או כשאתם כבר בתהליכי הגירושין וזקוקים למרחב בטוח ומוגן לשיחה על נושאים חשובים כמו ילדים.
צוות המדריכים:
אפרת בן-נאה ילידת 1973, עוסקת בטיפול זוגי ומשפחתי ובריפוי בעיסוק, במקביל להנחית קבוצות, העברת הרצאות וקורסים לאנשי מקצוע במוסדות רבים וביצוע תפקידי ניהול שונים לאורך השנים.הוסמכה כמרפאה בעיסוק בשנת 1996, רכשה ניסיון במכונים להתפתחות הילד ובפרקטיקה פרטית כמטפלת פרטנית וקבוצתית ומאז שילבה תחום זה עם עבודתה כיועצת לגיל הרך ובהמשך כמטפלת זוגית ומשפחתית.
תחום ההתמחות העיקרי שלה הינו פיתוח כשירות חברתית והנחיית קבוצות טיפוליות. בנושאים אלו מעבירה הרצאות, קורסים וסדנאות למרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, עובדים סוציאליים ומטפלים רגשיים במסגרת לימודי המשך במוסדות אקדמיים, מוסדות חינוכיים ורפואיים.
מרצה במסגרת לימודי תואר ראשון לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית ובקריה האקדמית אונו שם מלמדת טיפול קבוצתי בריפוי בעיסוק.
משנת 2004 מנהלת את משכ"ל- מרכז לשפור כישורי למידה במחלקת החינוך של מועצה אזורית גזר. אחראית על צוות של נרחב של עובדים מתחומי מקצועות הבריאות והחינוך המספקים שירותיי אבחון, טיפול וייעוץ לילדים, הורים וצוותים חינוכיים במועצה אזורית גזר.
מזדהה עם אמירתו של אלברט איינשטיין כי "עיקר מהותו וערכו של היחיד אינו בזכות היותו יצור מובדל, אלא בזכות היותו חלק מציבור אנושי גדול " ולכן כחברת העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק התנדבה לכהן כיו"ר העמותה בין השנים 2010-2014 .
מאמינה כי כולנו נמצאים בתהליך מתמיד של התחדשות ויצירה במסגרת יחסי הגומלין שלנו עם הסובבים אותנו. לטיפול תפקיד משמעותי כתומך בהרחבת הזהות האישית של האדם ובעיסוקיו בהתאם לכישוריו והעדפותיו. לתפיסתה, הכוח הטיפולי המרפא מקורו בקשר הייחודי הנוצר ובמערכת היחסים הנרקמת בין המטפל למטופל. אין שיטת טיפול אחת שמתאימה לכולם ויש להתאים לכל לקוח את הגישה הטיפולית המתאימה לצרכים הייחודים לו.
השכלה אקדמית:
2010-2013 הסמכה בטיפול זוגי משפחתי ובין דורי בבית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב.
2002-2004 סיימה בהצטיינות לימודים לתואר שני בלימודי המוסמך לגיל הרך – תוכנית שוורץ, בית הספר לעבודה סוציאלית, האוניברסיטה העברית בירושלים.
1992-1995 לימודים לתואר ראשון , בית הספר לריפוי בעיסוק, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב.