חוגים טיפוליים
חוגים טיפוליים >> תרפיה - שונות
לימודי העשרה >> הכנה לכיתה א
  • ריפוי בעיסוק - פרטני וקבוצתי הכנה לא וכישורים חברתיים   (36999)

ריפוי בעיסוק (Occupational Therapy) הנו מקצוע טיפולי-שיקומי-חינוכי, מתחום מקצועות הבריאות. טיפול בריפוי בעיסוק מיועד לאנשים בכל גיל, במטרה לאפשר להם להיות מעורבים בפעילויות ובעיסוקים השונים שלהם, באופן שיאפשר תחושת ביטחון, רווחה ואיכות חיים. הטיפול מיועד לאלו המתקשים להתמודד בתפקודי יומיום, למידה, משחק, פנאי ובהשתתפות חברתית.
לכל אדם סגנון חיים, מטרות וצרכים שונים. גם ציפיות ודרישות הסביבה שונות מאדם לאדם ומשתנות בגילאים השונים. יחד עם זאת, כולנו נדרשים לביצוע פעילויות יומיומיות שגרתיות כגון רחצה, לבוש, אכילה, שינה וכולי, וגם פעילויות או תחומים שונים בהם קיימת בחירה לכל אחד. כל אלה הופכים את האדם לייחודי, בעל עיסוקים המשמעותיים לו אולם השתתפות הילד או המתבגר במארג החיים חיונית לא רק לרווחתו שלו אלא אף לרווחתם ואיכות חייהם של בני משפחתו.
"כיצד תוכל להכיר את עצמך? לעלום לא דרך המחשבה, תמיד דרך העשייה. נסה לעשות את חובתך, ותדע מיד מי אתה. ומהי חובתך? כל אשר דורש היום"
גתה
מה קורה כאשר הילד או המתבגר אינו מסוגל לבצע פעילויות יומיומיות? כאשר אין לילד חברים? כשהוא מתקשה להתמודד עם לימודים ? כיצד הדבר משפיע על עצמאותו ותחושת הרווחה שלו?
במקרים כאלה, הטיפול בריפוי בעיסוק יכול לעזור. ..

תהליך האבחון והטיפול
תהליך האבחון והטיפול נעשה בשיתוף פעולה עם הילד/המתבגר ועם הוריו על מנת לזהות את הצרכים האישיים, העמדות ותפיסת העולם, ומתוך התייחסות ללקוח כגורם המרכזי בקביעת המטרות, היעדים ואופן השגתם.
האבחון ייעשה באמצעות שימוש בשאלונים, ראיונות, תצפיות ואבחונים להערכת תחומי התפקוד השונים, על מנת להבין את ביטויים של קשיי הילד/המתבגר בהקשרם הטבעי.
המפגשים הטיפולים כוללים רכישה ושיפור של מיומנויות כדי לשפר את התפקוד וההשתתפות בתחומי העיסוק השונים, אך יכולים לכלול גם פיתוח טכניקות פיצוי כמו שימוש באביזרי עזר, התאמת המטלה או הסביבה.
הטיפול מותאם לגילו, ליכולותיו או לחילופין למגבלותיו, תפקידיו וערכיו של הילד ובהתאם לרקע התרבותי של המשפחה.
שותפות ומעורבות ההורים בתהליך הטיפולי באופן פעיל, חשובה ביותר ומהווה מקור לתמיכה בתהליך השינוי.
ההתערבות יכולה להיעשות באופן פרטני-ישיר, באופן קבוצתי או באמצעות הדרכה וייעוץ להורים ולאנשים אחרים בסביבה (לדוגמא מטפלות, צוות הגן או ביה"ס).
בסופו של התהליך הטיפולי תראו שיפור בתפקוד או ביכולת ההסתגלות, השתתפות גבוהה יותר בפעילויות משמעותיות, סיפוק אישי, שיפור בבריאות, רווחה ומעברים מוצלחים למצבים ו/או תפקידים חדשים.








מתי כדאי לפנות לטיפול ?
כשעולים קשיים בעצמאות והשתתפות בתפקודי היום יום :
• קושי בהתמודדות עם מיומנויות טיפול עצמי (לבוש, אכילה, הרגלי ניקיון / הגינה אישית וכד`) .
• קושי ברכישה של הרגלים ומיומנויות הקשורות לחיי יום יום (שימוש יעיל באמצעי תקשורת, ארגון חדר וסביבת לימוד, עריכת קניות, שימוש בתחבורה ציבורית, ניהול כספים וכד`) .
כשעולים קשיים בלמידה:
• קשיי התארגנות בזמן, במרחב או עם ציוד ואביזרים.
• ציור שאינו מפותח , איטיות בכתיבה או כתב יד לא ברור.
• קושי בלקיחת אחריות ללמידה עצמאית – הימנעות מהכנת שיעורי בית או קושי להתארגן לקראת מבחן.
כשעולים קשיים במשחק ופעילות פנאי:
• חוסר סיפוק והנאה מפעילות פנאי או קושי להתמיד במשחק לאורך זמן.
• קושי להבין או לשמור על כללי משחק.
• קושי להצטרף למשחק עם אחרים.
• הימנעות משימוש במתקני חצר ופעילויות ספורט.
כשעולים קשיים בהשתתפות החברתית :
• חוסר ביטחון עצמי.
• קושי בהבנה של סיטואציות חברתיות.
• קושי בשמירה על קשר עם חברים והצטרפות לקבוצה.
• קושי בניהול קונפליקטים עם חברים וויסות של רגשות.

חדש ! חדש ! חדש !

Teen Cog-Fun - טיפול קוגניטיבי תפקודי למתבגרים עם ADHD

מתבגרים נדרשים להתמודד עם משימות רבות ומורכבות בית הספר, עם בני גילם ובחיי היום יום. המתבגרים מצופים ומעוניינים להתמודד עם משימות באופן עצמאי, להיעזר פחות בהוריהם ולקחת יותר אחריות על בחירותיהם ומעשיהם.
כ 5-10% מהילדים מתמודדים אם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) המאופיינת בחוסר קשב, אימפולסיביות וליקוי ביכולת הניהול העצמי. קשיים אלו ממשיכים לאורך גיל ההתבגרות ולפיכך בני נוער עם הפרעת קשב וריכוז מתקשים לעמוד בדרישות בית הספר, הישגיהם לרוב אינם תואמים את יכולותיהם, הם מתעמתים יותר עם הוריהם ונמצאים בסיכון להיות דחויים חברתית.
הטיפול המומלץ למתבגרים עם ADHD הינו שילוב של טיפול תרופתי וטיפול התנהגותי מבוסס תיאוריה ובסיס מחקרי .
Teen Cog-Fun הינה תוכנית התערבות קוגניטיבית תפקודית למתבגרים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז. התוכנית פותחה במעבדה לשיקום קוגניטיבי תפקודי, בבית הספר לריפוי בעיסוק של המרכז הרפואי הדסה והאוניברסיטה העברית. מחברות התוכנית ד"ר עדינה מאיר, נירית לבנון –ארז וד"ר רותי טרואב פיתחו שיטה טיפולית המבוססת על מודלים תיאורטיים ומחקר בריפוי בעיסוק ושיקום קוגניטיבי.

העקרונות המרכזיים המנחים את ההתערבות הטיפולית :
1. פיתוח מודעות עצמית לעוצמות ולקשיים - קבלת מידע על המאפיינים של הפרעת קשב וריכוז ותמיכה מאפשרים הבנה של הקשיים וייחוסם ללקות הניהולית.
2. פיתוח תחושת מסוגלות ואמונה ביכולת של המתבגר להשיג מטרות ולהתגבר על קשיים.
3. רכישת אסטרטגיות ניהוליות להתמודדות עם הקשיים ביום יום - טכניקות לניהול זמן, שיטות לוויסות קושי רגשי, אסטרטגיות לגיוס מאמץ, זיכרון ועוד.
4. גיוס והתאמת משאבי הסביבה באמצעות הדרכת הורים.

"ילדים נוטים לגדול ולהיות מה שאנחנו מאמינים כי יהיו"
ליידי ברד ג`ונסון
כיצד מתבצע הטיפול ?
הטיפול נערך באמצעות שיחות, סימולציות ופעילויות, באווירה חיובית ומעצימה אחת לשבוע למשך תקופה של ארבע-חמישה חודשים.
התהליך מתחיל בהערכת העוצמות והמגבלות באמצעות שיחה עם ההורים, איסוף מידע מהצוות החינוכי ושיחה עם המתבגר. לאחר תהליך ההכרות המתבגר נדרש להציב מטרות לטיפול מתוך הבנת הפרופיל הייחודי לו ועיסוקיו ביום יום.
במפגשים שלאחר מכן, מוקנות אסטרטגיות קוגניטיביות ניהוליות המאפשרות רכישה של מגוון רחב של מטרות וכוללות- ניטור עצמי, הצבת מטרות, ניתוח דרישות מטלה, זיהוי רצף פעולות, תכנון ובקרה ואף אסטרטגיות ספציפיות ללקות הניהולית של המתבגר כמו אימפולסיביות, קשוי בזיכרון עבודה, מוטיבציה ועוד. לאורך הטיפול המתבגר מונחה לבצע העברה של האסטרטגיות הנרכשות בטיפול לחיי היום יום.
ההורים הינם גורם משמעותי בתהליך ולפיכך, אחת לתקופה מתקיימים מפגשי הדרכה לצורך למידה של דפוסי תקשורת עם ילדם המתמודד עם ADHD ופיתוח תחושת מסוגלות אצלו, תהליך ההדרכה להורים מתמקד בזיהוי העוצמות של המתבגר למול תחומי הקושי שלו ולמידה של דרכים בהם ניתן לקדם ניהול עצמי אצל הילד.


לפרטים נוספים כנסו לאתר "אפרת בן-נאה הקליניקה לטיפול במשפחה"



>> לכל החוגים של אפרת בן נאה - קליניקה לטיפול במשפחה <<
מיקום/ימים ושעות/טלפונים
ימים ושעות
גמיש



איש קשר
אפרת בן נאה

  מיקום החוג
מודיעיןמבצע יונתן 22 מודיעין,

טלפונים
052 - 6407233
08 - 9718913
  אתר אינטרנט
http://efratbn.co.il
 


צוות מדריכים
אפרת בן-נאה ילידת 1973, עוסקת בטיפול זוגי ומשפחתי ובריפוי בעיסוק, במקביל להנחית קבוצות, העברת הרצאות וקורסים לאנשי מקצוע במוסדות רבים וביצוע תפקידי ניהול שונים לאורך השנים.

הוסמכה כמרפאה בעיסוק בשנת 1996, רכשה ניסיון במכונים להתפתחות הילד ובפרקטיקה פרטית כמטפלת פרטנית וקבוצתית ומאז שילבה תחום זה עם עבודתה כיועצת לגיל הרך ובהמשך כמטפלת זוגית ומשפחתית.

תחום ההתמחות העיקרי שלה הינו פיתוח כשירות חברתית והנחיית קבוצות טיפוליות. בנושאים אלו מעבירה הרצאות, קורסים וסדנאות למרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, עובדים סוציאליים ומטפלים רגשיים במסגרת לימודי המשך במוסדות אקדמיים, מוסדות חינוכיים ורפואיים.

מרצה במסגרת לימודי תואר ראשון לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית ובקריה האקדמית אונו שם מלמדת טיפול קבוצתי בריפוי בעיסוק.

משנת 2004 מנהלת את משכ"ל- מרכז לשפור כישורי למידה במחלקת החינוך של מועצה אזורית גזר. אחראית על צוות של נרחב של עובדים מתחומי מקצועות הבריאות והחינוך המספקים שירותיי אבחון, טיפול וייעוץ לילדים, הורים וצוותים חינוכיים במועצה אזורית גזר.

מזדהה עם אמירתו של אלברט איינשטיין כי "עיקר מהותו וערכו של היחיד אינו בזכות היותו יצור מובדל, אלא בזכות היותו חלק מציבור אנושי גדול " ולכן כחברת העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק התנדבה לכהן כיו"ר העמותה בין השנים 2010-2014 .

מאמינה כי כולנו נמצאים בתהליך מתמיד של התחדשות ויצירה במסגרת יחסי הגומלין שלנו עם הסובבים אותנו. לטיפול תפקיד משמעותי כתומך בהרחבת הזהות האישית של האדם ובעיסוקיו בהתאם לכישוריו והעדפותיו. לתפיסתה, הכוח הטיפולי המרפא מקורו בקשר הייחודי הנוצר ובמערכת היחסים הנרקמת בין המטפל למטופל. אין שיטת טיפול אחת שמתאימה לכולם ויש להתאים לכל לקוח את הגישה הטיפולית המתאימה לצרכים הייחודים לו.

השכלה אקדמית:
2010-2013 הסמכה בטיפול זוגי משפחתי ובין דורי בבית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב.
2002-2004 סיימה בהצטיינות לימודים לתואר שני בלימודי המוסמך לגיל הרך – תוכנית שוורץ, בית הספר לעבודה סוציאלית, האוניברסיטה העברית בירושלים.
1992-1995 לימודים לתואר ראשון , בית הספר לריפוי בעיסוק, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב.

לפרטים נוספים כנסו לאתר " אפרת בן-נאה הקליניקה לטיפול במשפחה"


פרטים נוספים
חניה מחיר למשפחה בנים ובנות מעורב חינוך מיוחד בעלי צרכים מיוחדים
גילאים
פעוטות ילדים נוער מבוגרים
מחירים והנחות
מחיר רגיל
ניתן לקבל החזרים מקופת החולים וחברות ביט


  אמצעי תשלום
מזומן/צ'ק